Toon posts:

Nieuw cpu blok?

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers!

Mijn standaard cpu fan van intel maakt op het moment redelijk wat lawaai, klopt het dat het beste is om direct gewoon een nieuw blok en fan te kopen?

De zoektocht, wat is op dit moment gewoon een zéér stille cpu koeler met een beetje normale prijs? Socket 775 ;)

Verwijderd

Hyper TX2, Freezer 7 Pro. Niet duur wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij vooral om de stilte, aangezien ik qua prestaties nooit echt 2 the max ga met deze pc...

Verwijderd

Soms is schoonmaken (stofvrij maken) al voldoende om een stuk stiller te worden.

Verder hangt het af van je budget en de kast (ruimte in de kast) wat voor cpu koeler je kan gebruiken om je PC stiller te maken.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Neem je een passieve als je een goede airflow heb.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Het eerste wat je doet als het ding een straalmotor immiteert is natuurlijk de snelheid verlagen. Probeer met SpeedFan eens de fan op 70% te zetten terwijl je aan het stressen bent. Wanneer het stil genoeg is voor je op een de temp niet uit de hand loopt ben je goedkoop klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar mijn doel is om uiteindelijk de hele computer niet meer te horen! (ga nog andere modificaties doen, dit gaat puur om het cpu geval..)

Gewoon qua casefans staat noctua zeer goed bekend, wat is nu de koploper qua stilte bij de cpu koelers?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met een beetje inzet en het gebruik van de zoekfunctie en de FAQ had je [Geluid] Het stille PC topic deel IV kunnen vinden, ipv een eigen topic te openen. Veel leesplezier :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Hoe veel ruimte heb je in je kast? Als je ruimte zat hebt kun je een scytje infinity overwegen, veel koeling voor weinig geld. Meestal ook passief te gebruiken (dus helemaal geen geluid) Als ruimte een issue is heeft Noctua ook leuke koelers.

Verwijderd

Je bent erg summier in je info :) Wat voor andere modificaties ga je doen, en hoeveel geld wil je (of je pa :P) eraan kwijt zijn?

De Hyper TX2 is 'n prima koeler die relatief erg stil is, maar als jij je hd's gaat isoleren, de fan op je VGA kaart gaat vervangen en al je casefans papst of noctua gaat maken zou je naar wat ander moeten kijken idd :) Het hangt gewoon erg af van wat je wensen zijn, er is niet echt een "absolute koploper"

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:24
Ik gebruik een Asus Silent Square die je ook passief kunt gebruiken. Deze kan namelijk met zeer nette temps van 80 watt verstokende Pentium 4 perfect koelen. Wanneer ik de koeler aanzet is hij nog steeds erg stil en gaan de temps nog een stuk lager.

Passief:
35 - 55 graden
Actief:
25 - 45 graden

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 18:24:
Het gaat mij vooral om de stilte, aangezien ik qua prestaties nooit echt 2 the max ga met deze pc...
Dan zijn ze bijde ruim voldoende. Zo veel lawaai maken ze niet hoor :). De hyper TX2 is iets stiller op lage snelheid en de freezer 7 pro op hogere snelheid, maar het verschil is uitermate klein.

Verwijderd

Topicstarter
Erg veel geld wil ik er niet aan uitgeven, weet eigenlijk niet eens wat. Maar passief lijkt mij ook wel tof, even kijken hoe groot die dingen zijn(A)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Neem eens een kijkje in [Geluid] Het stille PC topic deel IV dan kom je vast wel op wat goede ideeen. En verder is via de search/google ook nog altijd veel info te vinden. Dit soort vraagstukken kun je vaak zelf gewoon het beste oplossen door wat vooronderzoek te plegen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.