[MacBook] Verbindingsproblemen met draadloos netwerk*

Pagina: 1
Acties:

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Mijn draadloos internet op mijn MB wil de laatste tijd niet meer goed werken op mijn thuis netwerk. Wat ik ook probeer MB opnieuw opstarten, router opnieuw opstarten en opnieuw verbinding maken wil allemaal niet lukken terwijl andere laptops wel gewoon internet hebben. Hiervoor heeft hij wel gewoon gewerkt maar na een router reset vanwege wegvallende internet heeft hij het niet meer gedaan. Zijn er nog meer manieren op draadloos netwerk te herstarten op mijn MB of te resetten? Anders ga ik nog wat instellingen proberen in mijn router die wellicht zijn aangepast.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Verwijderd

Probeer eens een ander beveiligings type? Bij mij doet bijvoorbeeld WPA-personal het een stuk minder goed dan bijvoorbeeld WEP 128bit encryptie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 15:29 ]

• maxtz0r
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:29:
Probeer eens een ander beveiligings type? Bij mij doet bijvoorbeeld WPA-personal het een stuk minder goed dan bijvoorbeeld WEP 128bit encryptie.
Ik zit nu op een windows laptop en heb gewoon wireless verbinding echter met mijn MB wil het niet lukken. Ik krijg wel verbinding en mijn status is ook `verbonden met ...´ Alleen ik kan bijvoorbeeld niet pingen naar mijn router of andere websites.

Ik heb mijn MB nog niet zo lang dus ik zit niet zo heel erg goed in de netwerkverbindingen. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb dus voor de duidelijkhied het volgende geprobeerd:
- router opnieuw opgestart
- MB opnieuw opgestart
- airport opnieuw opgestart
- meerdere malen geprobeerd wachtwoord in te vullen

edit: ik zie ook net dat ik helemaal geen ip krijg van dhcp maar een 169.254... ip

[ Voor 4% gewijzigd door maxtz0r op 22-04-2008 18:06 ]

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:29:
WPA-personal is wel een veel betere beveiliging.
Het zou gewoon goed moeten werken, ik zou toch even naar je instellingen kijken.

• maxtz0r
-elw00d schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:05:
[...]

WPA-personal is wel een veel betere beveiliging.
Het zou gewoon goed moeten werken, ik zou toch even naar je instellingen kijken.
Volgens mij gaat de authorisatie nu wel goed zelfs in mijn router zie ik dat mijn MB verbonden is doordat het mac adres in de client list staat. Maar op 1 of andere manier heeft ie nog steeds geen goed ip, is dit ergens handmatig in te stellen zodat ik kan testen of dat het is?

• -elw00d
maxtz0r schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:15:
[...]

Volgens mij gaat de authorisatie nu wel goed zelfs in mijn router zie ik dat mijn MB verbonden is doordat het mac adres in de client list staat. Maar op 1 of andere manier heeft ie nog steeds geen goed ip, is dit ergens handmatig in te stellen zodat ik kan testen of dat het is?
Ja, via Systeemvoorkeuren --> Netwerk --> AirPort selecteren --> Geavanceerd --> TCP/IP --> Configureer IPv4

Daar kun je Handmatig selecteren en zo je eigen IP adres toewijzen.

• maxtz0r
-elw00d schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:22:
[...]

Ja, via Systeemvoorkeuren --> Netwerk --> AirPort selecteren --> Geavanceerd --> TCP/IP --> Configureer IPv4

Daar kun je Handmatig selecteren en zo je eigen IP adres toewijzen.
Dank je, het werkt :-)

Ik zal dit dan maar als oplossing gebruiken alleen blijft het toch raar waarom ik ineenkeer geen goed ip adres krijg van mijn router via dhcp. Ik heb nog een lease geprobeerd te doen maar ook dat mog niet baten.

Bedankt in ieder geval voor de hulp.

• -elw00d
maxtz0r schreef op woensdag 23 april 2008 @ 07:54:
[...]

Dank je, het werkt :-)

Ik zal dit dan maar als oplossing gebruiken alleen blijft het toch raar waarom ik ineenkeer geen goed ip adres krijg van mijn router via dhcp. Ik heb nog een lease geprobeerd te doen maar ook dat mog niet baten.

Bedankt in ieder geval voor de hulp.
Oke, mooi. 8)
Wel raar inderdaad, misschien een keer de router helemaal resetten en dan proberen te connecten. Want hij heeft blijkbaar moeite om jou een nieuw IP uit te delen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Ik heb de reacties afgesplitst van het Macbook topic :). Problemen mogen namelijk ook in een nieuw topic. Dan kunnen mensen met dezelfde vraag de informatie makkelijk terugvinden. Zie voor meer informatie ook: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1