[PS3] Importeren uit Azië

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hi,

De vraag naar info is al vaker voorbij gekomen op dit forum maar schept mij nog niet echt enorme duidelijkheid over hoe interessant het is om de Playstation3 te importeren.

Niet alleen de prijs is in landen als Azië interessanter, ook ben ik helemaal gevallen voor de witte editie van de PS3....welke niet te in Europa te krijgen is.

2 vrij goede redenen om het importeren te proberen al zeg ik het zelf ;)

Nu vraag ik mij af ofdat er online bedrijven zijn die de moeite willen/kunnen nemen de aangekochte Ps3 te versturen als 'gift' waadoor er dus geen tax of andere kosten over betaald worden.
Naar mijn weten is dit niet illegaal aangezien er enorm veel bedrijven zijn dit dit hanteren als een soort van service naar de klant toe.

Verder heb ik begrepen dat alleen films gebruik maken van een regiocode, en games gewoon regiovrij zijn. Dit is dan een klein tegenvallertje... maargoed.
Ook is het voltage van een Aziatische PS3 anders maar zou dmv van een schakelende voeding geen probleem moeten zijn.

Mijn vraag is dus samengevat: Is het de moeite waard om een Ps3 te importeren? Of zijn er gewoon te veel haken en ogen waardoor ik mezelf een erg dure buil kan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit vraagstuk ook, maar dan het importeren van een ps3 uit groot-brittanie.

Een ps3 bundel met fifa incl killzone kost daar omgerekend 320 euro. Hier is dat zo'n 460, dus de moeite waard. Met name het voltage is een probleem, of kan ik gewoon een nieuwe nederlandse stekker kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 02:41:
Ik heb dit vraagstuk ook, maar dan het importeren van een ps3 uit groot-brittanie.

Een ps3 bundel met fifa incl killzone kost daar omgerekend 320 euro. Hier is dat zo'n 460, dus de moeite waard. Met name het voltage is een probleem, of kan ik gewoon een nieuwe nederlandse stekker kopen??
Het voltage is geen probleem, dat is zowel in het GB als in Nederland 230V. Het is alleen de stekker, maar die kan je of ommonteren, of een aparte kabel kopen. Hoe dat specifiek is bij de PS3 zou ik niet weten, maar je kan zelfs een stekkerconvertor voor een paar euro kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het ps3 topic zijn er al een paar reacties van mensen die dit hebben gedaan, zonder problemen. Ook qua garantie schijnt het verder niet uit te maken.

De voeding in de ps3 is universeel en schakelt automatisch correct op het voedingsnet. De voedingskabel is een gewone pc-voedingskabel als ik mij goed herinner.

Of je koopt de killzone pack in Nederland. Officiële prijs 399, maar er zijn vaak genoeg aanbiedingen te vinden die rond de 370 hangen. En dan Fifa 09 bestellen bij play.com voor 32 euro

Totaal 400 tov 320. Ik vind het totaal de moeite niet om risico's te lopen, een ps3 via pakketdienst te laten bezorgen uit de UK, geen aanspreekpunt te hebben bij de lokale gameshop. Tegenover op de fiets naar de lokale BS rijden en dezelfde dag het ding mee te nemen en aan te sluiten en geen verzendingen bij garantie. Maar dat ben ik dan weer. Laat de kritiek maar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 06:38

PKN