Ubuntu 7.04: Drivers Dell TrueMobile 1300 Wireless USB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Toen ik wilde gaan posten in het Ubuntu topic werd mij gemeld dat ik een apart topic moet aanmaken voor vragen. Vandaar dus dit draadje :)

Ik heb sinds vandaag Ubuntu Feist Fawn aan de praat. Dit is mijn eerste echte ervaring met Linux / Ubuntu en heb dus (nog) weinig kennis.

Alles werkt naar behoren, behalve het belangrijkste: internet. De drivers voor mijn USB-wireless netwerk adapter zijn kennelijk niet standaard ingebakken in Ubuntu. Mijn internet verkrijg ik door een Dell Truemobile 1300 wireless USB-adapter, deze zou uitgerust zijn met een Broadcomm BCM4306 chipset.

Nu heb ik ongeveer de hele dag al lopen zoeken naar een manier om deze adapter werkend te krijgen onder Ubuntu. Echter nog geen resultaat. :/
Ik word steeds verwezen naar nciswrapper, dat heb ik geprobeerd maar dat vind ik erg wazig en geen touw aan vast te knopen.

Mijn vraag is simpel; heeft iemand de gouden tip over hoe ik deze USB-adapter aan de praat kan krijgen. Mijn dank is dan erg groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
monnick schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:17:
Ik heb sinds vandaag Ubuntu Feist Fawn aan de praat. Dit is mijn eerste echte ervaring met Linux / Ubuntu en heb dus (nog) weinig kennis.
Waarom 7.04 terwijl 7.10 ook al uit is en morgen 8.04 komt? :)

In de recentere kernels is wireless behoorlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja:
1. Voer
code:
1
lspci | grep Network
uit, dat toont je welke chip er in je kaartje/stick zit, en dan kan je op drivers gaan zoeken :).
2. In principe zijn er native drivers (b43/b43-legacy/bcm43xx) die zouden moeten werken, en die ook de voorkeur krijgen. Wat je moet uitvissen is of je chip erdoor ondersteund wordt (beste manier:
code:
1
modprobe -v $driver
en zien of het een apparaat vindt of niet, dat doe je door
code:
1
dmesg | tail
uit te voeren)
3. Indien dat niet werkt is ndiswrapper je redmiddel. De site van deze wrapper heeft een database van apparaten die ermee werken, en wat de aangeraden windows driver is om ermee te gebruiken.

Edit: met hierboven trouwens.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom pak je een versie van een tijd geleden( een jaar nu) versie 8.04 staat om de hoek. De kans zit er dik in dat de drivers ondertussen misschien wel in 1 keer gepakt en internet.

Wat je ook zou kunnen doen als je Ndiswrapper ;) niet snapt is de website van Ndis erbij pakken en echt stap voor stap die volgen met het invoeren van je drivers ( bij mij ging het trouwens ook destijds in 7.04 redelijk makkelijk met installeren van drivers in Ndis.)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker