Toon posts:

Hellepie? fanraadsel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, probleem:

Ik wil een combinatie van 3 fans op me kast hebben. 1x120mm, en 2x 80mm. Ik wil het liefst onderdruk, maar zeker niet te veel.
De 120mm wordt de delta HP van oc-shop, maar nu kan ik gaan 2x80mm vinden die meer lucht wegzuigen dan die 120 mm blaast. De 80mm's van Oc-shop zijn uitverkocht. Sunons van nedcool zuigen ook te weinig.
Alternatieven? (de 120mm fan mag niet veranderen)

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:36

dfr0st

Geel is mooier

120mm achterin 2x 80mm voorin.

-

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Die onderdruk loopt wel los. Daar hoef je echt niet over in te zitten.

Zou er eerder aan denken om niet al te dure 80mm fans te halen en een hele dure koptelefoon daarvoor in de plaats. Met een Delta 120mm HP zal je die hard nodig hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
Neenee, gaten zijn al gezaagd, dus dat ken ook niet veranderen, en dure koptelefoons, heb ik al (dj-ing en geluidstechniek zijn daarvoor goede redenen). :)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Papst heeft een aantal 80mm fans met een erg hoge airflow. Check www.papst.de voor specs.
Vervolgens zoeken bij www.dil.nl of ze een van de goede typen hebben.
search doen op papst bij dil. Dan heb je ze zo gevonden.

Verwijderd

Woepa :)

Die Delta 120 HP is 190 cfm...
De gemiddelde 80mm is 40, een Delta HP is maar 80...

Ik zou het inderdaad andersom doen ja.

Voor een gat van 12 Cm met een luchtfilter, die 12 cm Delta boven achter..

En natuurlijk oordopjes ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, komt ook een fanbusje op oid hoor :). }:O moet natuurlijk ook blijven grazen day & night.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
wat heeft iedereen toch met dat onderdruk/overdruk?????

denk je nou serieus dat je daar wat van merkt?????? je kast is zo lek als een zeef man!

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

simpelere oplossing blaas richting omdraaien dan is het weer goed daar had niemand nog aan gedacht

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, maar ik zei ook een miniem verschil, gaat meer om de theorie zodat je er een beetje goed gevoel erover krijgt. :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 20:35
Mijn kast is niet meer zo lek als een mandje nadat ik er een halve rol isolatietape op geplakt heb

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op zondag 18 februari 2001 17:02 schreef Overflow010 het volgende:
Ach ja, maar ik zei ook een miniem verschil, gaat meer om de theorie zodat je er een beetje goed gevoel erover krijgt. :)
haha lol

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Gaat er bij omgekeerde blaasrichting genoeg koele lucht over me mobo?

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 17:04 schreef MR_WAZOO het volgende:
Mijn kast is niet meer zo lek als een mandje nadat ik er een halve rol isolatietape op geplakt heb
Get, hoe krijg je er dan een CD of floppy in..??

:P

Verwijderd

Topicstarter
Gaat er bij omgekeerde blaasrichting genoeg koele lucht over me mobo?

Verwijderd

Omgekeerd is niet handig, want het moet van beneden naar boven blazen en andersom is minder effectief!

Laat nou maar hangen en koop 2 goede Papst 80mm, pleur die voorin en die 120mm achterin. Dan zit het echt wel snor hoor!

Ik heb ongeveer 115CFM naar binnen van voren en dan ongeveer 130CFM eruit! Dat is toch wel lekker hoor! >:)

Verwijderd

De processor is het warmste deel van de computer. Die warme lucht af voeren kun je best zo dicht mogelijk bij de bron doen.
Dus boven in de kast achter de CPU.

Andersom kan wel, maar dan trek je de warme lucht door de hele kast heen, en warm je eerst je moederbord en kaarten op.

Verwijderd

Topicstarter
Ach anders koop ik wel 3 80mmz

Verwijderd

waarom niet gewoon 3 fans allemaal zuigen of blazen???
heb ik ook... je hebt een veel grotere airflow zo..

en als je ze op zuigen hebt staan.. kan je het invoergat bedekken met stofzuigerfilter..
zo heb je ook geen stof in je kast :p

tis maar een ideetje hoor..
als je een beetje slim bent laat je er 2 naar binnen blazen en laat een 80mm over de pci/agp blazen

kan je je FSB weer opkrikken
Pagina: 1