HP ProCurve 2650 switch Console kabel

Pagina: 1
Acties:

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 19:17

pcprutser

No message

Topicstarter
Oke, ik heb een HP Procurve switch 2650 J4899A gekregen van m'n zwager, omdat ze hem op zijn werk weg wouden gooien.

Hij is gebruikt en heeft een inlog wachtwoord die ik dus niet weet, maar volgens de handleiding moet je hem kunnen resetten, meerdere malen geprobeert maar het lukt niet (het resetten lukt wel, maar het kunnen inloggen zonder/standaard wachtwoord lukt dus niet). Gedaan zoals in de handleiding beschreven wordt:
To execute the factory default reset, perform these steps:
1.Using pointed objects, simultaneously press both the Reset and Clear buttons on the front of the switch.
2.Continue to press the Clear button while releasing the Reset button.
3.When the Self Test LED begins to flash, release the Clear button.
The switch will then complete its self test and begin operating with the
configuration restored to the factory default settings.

Ik zag net dat boven deze 'how to' een note staat waarin gezegt wordt dat de wachtwoorden behouden blijven, maar volgens mij slaat dit op het stuk wat erboven staat, en niet wat onder de note vermeld staat. En als de wachtwoorden wel bewaard blijven na een reset hoe kan ik de administrator wachtwoord resetten?

Nadat ik hem een paar dagen heb laten liggen, weer geprobeert, maar ik krijg nu ineens geen verbinding meer met de switch krijgen. Dit is mij eerder wel gelukt, alleen bleef ik dus haken bij het inloggen.
Als ik de switch nu aan zet, laat opstarten (self test) en probeer te benaderen met Procurve Manager word de switch niet gevonden. De kabel die ik gebruik is er eentje van Cisco, maar zoals al gemeld, heeft het wel gewerkt.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

even kort samengevat:
-Switch word ineens niet meer herkend door HP Procurve Manager
-Hoe kan het wachtwoord van de administrator gereset/gecleared worden?

bvd!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Kun je 'm wel benaderen met een terminal sessie?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zit er binnenin nergens een soort van CMOS-reset knopje? Het is het proberen waard.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
@saab: nee, om een terminal sessie te kunnen starten moet je hem eerst configureren via de console.. dus dat wordt het (nog) niet

@ wilko: ik zal eens even kijken of ik hem kan openen en kijken of er ergens een knopje zit..

• Wortelsoep
  • Niet online
Of, als je ergens een batterijtje ziet zitten, die er een paar seconden uitvissen. Maargoed, ik schiet ook maar wat in het duister hoor, geen flauw idee of dat er ook daadwerkelijk in zit.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
oke, ik heb hem hier open voor me liggen... ik zie de adaptor die voor de stroom toevoer zorgt. en rechts en rechtsboven zitten van die pinnen waar een bridge opgezet kan worden, bij de eerste reeks pinnen staat alleen: J5 en bij de 2e staat bij 3 van de 5 pinnen: Debug, Bench en Dump. Verder zitten er enorm veel chips op, maar er zit geen batterijtje of iets in die richting...

• Saab
Ehm, ik bedoel een terminal sessie met behulp van de console kabel. Zoals op een Cisco. (vt100).

Als je 'm daarna opstart zie je misschien wat voorbij komen en heb je misschien ook wel een mogelijkheid om de normale bootprocedure te onderbreken. Net zoals in een Cisco.

[ Voor 48% gewijzigd door Saab op 23-04-2008 18:38 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31
Geen idee of de switch met de default config een dynamisch adres krijgt, maar je zou in je DHCP-server kunnen kijken welke adres hij dan heeft en de webinterface kunnen proberen met default wachtwoorden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
sorry, mijn fout (A)

Als ik de switch aansluit en HP Procurve Manager start gaat hij opzoek naar een een server/switch waarmee hij kan verbinden, maar hij vind dus geen switch.
Als hij hem gevonden zou hebben kan ik in een window kiezen welke ik wil gaan configureren (je krijgt een local ip-adres te zien), als je hebt gekozen kan je dus inloggen (daar waar het volgende probleem zich voordoet).

• Wortelsoep
  • Niet online
Het kan dan ook zijn dat het default IP op een heel ander subnet zit dan van je huidige netwerk en dat je 'm daardoor niet ziet. Zoek het default IP eens op zou ik zeggen :)

• LuckY
  • Niet online
hang er gewoon een console kabel aan hang hem in telnet defaullt instellingen(of anders gespecificeerd door hp)
Switch rebooten en paar keer op enter beuken.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
ff voor de duidelijkheid: de console kabel hangt aan de utp ingang van m'n laptop, en ik zou hem dus moeten zien als ik HP Procurve Manager start.. en dat doet hij dus niet...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pcprutser schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:07:
ff voor de duidelijkheid: de console kabel hangt aan de utp ingang van m'n laptop, en ik zou hem dus moeten zien als ik HP Procurve Manager start.. en dat doet hij dus niet...
Huh? Een consolekabel in een ethernetpoort? Dat gaat nooit van je lang-zal-ze-leven werken.

Je kunt er ook niet met 'Procurve Manager' in als je de wachtwoorden wilt resetten. Daarvoor heb je een seriele kabel nodig die je op de seriele poort achterop de 2650 aansluit, en op een seriele poort in je computer natuurlijk. Daarna kun je met Hyperterminal (Windows) of iets soortgelijks een login prompt tevoorschijn krijgen. Druk vervolgens de reset knopjes in zoals beschreven en je kunt er als 't goed is zonder wachtwoord in. Daarna kun je met de CLI het wachtwoord instellen zoals je wilt en daarna 'write mem' uitvoeren zodat 't opgeslagen wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Met tftp kun je ze vrij eenvoudig resetten door een nieuw config er naar te uploaden.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
toch wel: http://pinouts.ru/SerialPortsCables/CiscoConsole9_pinout.shtml en het werkt dus echt wel, want het heeft dus wel gewerkt, dus het zou in theorie nu ook moeten werken...

• LuckY
  • Niet online
en daarbij gaat de serial in de pc en de console in de mangement port

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
nee andersom, de serial in de switch en het utp einde van de kabel in de pc/laptop

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pcprutser schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:21:
toch wel: http://pinouts.ru/SerialPortsCables/CiscoConsole9_pinout.shtml en het werkt dus echt wel, want het heeft dus wel gewerkt, dus het zou in theorie nu ook moeten werken...
Eh, nee. Dat is voor als je een 8P8C seriele poort hebt zoals je ze op Cisco apparatuur (en nog wel wat spul) vindt. Een 2650 heeft dat niet en de kans dat je laptop 't heeft is klein. (en dan wordt 't zeker niet gecombineerd met de ethernetpoort.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Saab
pcprutser schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:28:
nee andersom, de serial in de switch en het utp einde van de kabel in de pc/laptop
Nee, dat gaat dus nooit werken. Serial over UTP? Pak een computer met seriele poort of een verloopkabel naar USB.

Hoe zoekt jouw procurve manager naar Switches? je seriele poort op je switch krijgt geen IP adres.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
Ik weet het, ik vond het ook al raar, maar het heeft dus wel gewerkt... Maar ik zal op zoek gaan naar een andere kabel..
oowww wat ben ik toch weer nubbisch bezig geweest (en doe ik mijn nickname weer eens eer aan :p):
Ik dacht, moet toch werken?? JA, inderdaad, kabeltje omgedraaid utp in de switch, serieel in de pc, software op de pc, en ja hoor, binnen |:(
K weet nu ook gelijk dat hij gereset is :p wachtwoord gelijk ingesteld, en morgen verder...

Alleen de software, HP Procurve Manager, welke ik gedownload heb van de HP site, is een probeer versie, weet iemand of ik de switch via http protocol kan benaderen zonder de software, dus als de probeer periode verlopen is? lijkt mij wel, maar je weet maar nooit!

Sorry dus voor mijn ontwetendheid (eerste jaars MBO ICT :p), en heel erg bedankt voor de input, en het helpen :D

[ Voor 75% gewijzigd door pcprutser op 23-04-2008 23:17 ]

• paella
  • Laatst online: 11-03 21:14
Ik zou op dit moment gewoon de handleiding downloaden... :P

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Kan, als je een bereikbaar IP adres op de switch hebt. Commando weet ik zo even niet uit mijn hoofd, volgens mij:

code:
1
2
3
enable
conf t
http server enable

Je kunt natuurlijk met ? alle commando's zien...

Sowieso zou ik PCM pas gebruiken als je de onderliggende CLI snapt.

Code om een IP adres in de switch te zetten (aangenomen dat je nog niks met VLAN's gedaan hebt)

code:
1
2
3
4
enable
conf t
vlan 1
ip add 1.2.3.4 255.255.255.0

achteraf wel even een write mem geven, anders is alles weer weg als je de spanning van de switch haalt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 13:10 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:08:
Kan, als je een bereikbaar IP adres op de switch hebt. Commando weet ik zo even niet uit mijn hoofd, volgens mij:

code:
1
2
3
enable
conf t
http server enable

Code om een IP adres in de switch te zetten (aangenomen dat je nog niks met VLAN's gedaan hebt)

code:
1
2
3
4
enable
conf t
vlan 1

achteraf wel even een write mem geven, anders is alles weer weg als je de spanning van de switch haalt.
Het blijft leuk zo'n Cisco voor dummies :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

[...]

code:
1
2
3
4
enable
conf t
vlan 1

Of je tikt in de CLI gewoon "setup" in en vult alle veldjes netjes in (TAB om naar het volgende veld te gaan, afsluiten met ENTER en dan S.)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, een gekregen switch is natuurlijk fantastisch, maar het heeft niets met PNS te maken.. Hup, naar Netwerken :)

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

code:
1
2
3
enable
conf t
http server enable

code:
1
2
3
4
enable
conf t
vlan 1

Huh? Gebruikt een HP ProCurve Cisco's IOS???

• paella
  • Laatst online: 11-03 21:14
in de verte vergelijkbaar, min of meer.

No production networks were harmed during this posting

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1