Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op een school en moet zo nu en dan in een computerlokaal wat werkzaamheden doen.
Soms moet ik daarvoor op elke pc inloggen.
Momenteel werken wij met een tool "Skanix Illusion" wat werkt als een softwarematige reborn kaart.
Er zijn echer wat isues met deze software en dus ben ik aan he testen met grote concurent DeepFreeze.
De enige optie die DeepFreeze niet heeft (en skanix wel) is het lokaal aanloggen op alle pc's via een netwerkconsole. Dus via een manager selecteer ik de pc's klop een gebruikersnaam wachtwoord en domein in, tik op enter en alle pc's gaan gelijktijdig inloggen met dat account.
Weet iemand of hier een tool of script voor is (het liefst freeware) zodat ik ook met DeepFreeze weer op alle pc's tegelijk kan inloggen? Ik heb het liefst een script of commandline tool zodat ik dat kan integereren in DeepFreeze of in Ghost Solution Suite.

Het gaat om een situatie met Windows2003 Domein en windowsXP Clients

Rapunzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem is zeker lastiger dan ik dacht.
Is er dan echt niemand die weet of dit kan?

Ik hoop heel erg op goede reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

MIsschien kun je iets met Sysinternals Pstools?

Ermee inloggen kan niet voor zover ik weet, maar misschien kun je wel remote de programma's laten draaien die je wilt.

edit:
Deze kun je ook nog proberen

[ Voor 17% gewijzigd door TXC op 25-04-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 08:06:
Dit probleem is zeker lastiger dan ik dacht.
Is er dan echt niemand die weet of dit kan?
Ik ken de twee pakketten die je noemt niet, maar hoe moet ik me dat voorstellen, die console die inlogt - neemt die de GINA over, dus de ctrl+alt+del dialoog?

Of wordt er automatisch ingelogd na een herstart?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In feite wordt op de achtergrond van een werkstation het loginscherm ingevuld en uitgevoerd, waardoor de pc zelf inlogt (dus niet via Remote Desktop of iets dergelijks)
Dit kan ik via Skanix doen op een aantal pc's telijk waardoor alle deze pc's in een keer netjes zijn ingelogd en ik alle pc's kan voorzien van updates/software die lokale input nodig hebben.