Toon posts:

Internet via stroomnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers...

Ik heb dus een dringende vraag. Ik woon sinds kort op een studio (gezamelijk adres met paar anderen)
Nu gebruikt een buurjongen van mij 2 adapters om via het stroomnet te internetten. Ik heb het draadloos geprobeerd maar dat is voor mij niet acceptabel om online te gamen.
Dus ben ik naar Paradigit gegaan, ook 2 adapters gekocht (van een ander merk)
Ik dus deze adapters ingestoken, internet werkt niet. Trek ik een van zijn adapters eruit en dan mijne erin dan heb ik wel internet. En het werkt nog goed en snel ook.
Wat kan ik nu doen? Aangezien die jongen dan geen internet heeft?
Hij zegt dat als ik EEN adapter koop van hetzelfde merk als wat hij heeft dat ik dan ook kan internetten. Is dat wel zo? Bij Paradigit hebben ze niet genoeg kennis om dit soort specifieke vragen te beantwoorden. Ik heb dus geen zin om weer geld ergens in te pompen en dat het niks wordt. Ik heb natuurlijk het liefste een kabel liggen hier maar die huisbaas moet dat allemaal nog gaan fixen in de toekomst 8)7
Alvast bedankt voor de hulp!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:02
Je zult iig adapters moeten vinden die compatible met elkaar zijn. 85Mbit werkt niet (of niet goed) met 14Mbit adapters, en 200 Mbit werkt weer niet bijzonder goed met 85Mbit adapters. Daarnaast heb je twee standaarden voor Ethernet over Power, die ook niet compatible met elkaar zijn. De veiligste gok is inderdaad om dezelfde adapter aan te schaffen (en inderdaad, dan maar één) als wat er al is.

Je kunt ook de beveiliging op de adapters zo instellen dat ze als verschillend worden herkend. Dat moet je doen op de adapters van je huisgenoot, en dan een ander ID gebruiken op je eigen adapters. (ervan uitgaande dat er nu helemaal geen beveiliging is ingesteld)

[ Voor 25% gewijzigd door Poltergeist op 23-04-2008 15:50 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Bedenk trouwens dat als je een beetje geeft om privacy, je die dingen niet wilt hebben. Ze hebben tests gedaan, en daaruit bleek dat als buren dezelfde adapter hadden, ze data van de andere buren konden opvangen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tja privacy is wel een beetje belangrijk ja :P
Maar hoe doe ik dat dan, die adapters instellen zodat ze als verschillend worden herkend?
Als ik nu dus dezelfde adapter koop als de 2 die die jongen heeft dan kan hij al data etc. bekijken en andersom ook?
Ik vind privacy belangrijk, maar ik vind online gamen nog belangrijker :+
Dus het is verzekerd dat als ik dezelfde adapter koop als die jongen heeft dan kunnen we beiden internetten over 1 poort van de router?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn trouwens beiden 85 mbps adapters. Dus dat zou in principe goed moeten zijn dan.
Hij heeft het merk Eminent en ik Sitecom. Toch is er een conflict als we ze beiden insteken

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-03 19:51
Volgens mij hebben die dingen meestal ook wel beveiliging middels WEP of zo. Niet dat dat zo geweldig is maar het is beter als niks.

Edit: Weet het niet zeker en hoe het bij de huidige adapters zit weet ik ook niet maar heb er een jaar geleden wel eens naar gekeken

[ Voor 34% gewijzigd door wiene op 23-04-2008 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
wiene schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:14:
Volgens mij hebben die dingen meestal ook wel beveiliging middels WEP of zo. Niet dat dat zo geweldig is maar het is beter als niks.

Edit: Weet het niet zeker en hoe het bij de huidige adapters zit weet ik ook niet maar heb er een jaar geleden wel eens naar gekeken
Je kunt een beveiliging instellen middels een of andere utility. Maar als ik dat ga doen wordt het alleen maar lastiger om de boel compatibel te houden. Ik heb net mijn adapter bij de router eruitgetrokken en geprobeerd via zijne te internetten. Het internet doet het schijnbaar??? 8)
Nu is alleen de vraag of hij internet heeft, dat moet ik straks even navragen.

Verwijderd

Devolo maakt gebruik van DESpro-codering, lijkt me veilig genoeg :0)

Verwijderd

Topicstarter
Nu vraag ik me dus wel af: Kun je met 2 mensen internetten over 1 adapter die bij de router insteekt?

Dus Router---->adapter----->adapter (PC1) +
----->adapter (PC2)

Kan dit eigelijk wel? Dan weet ik of mijn buurjongen nu ook internet heeft lol

Verwijderd

Moet lukken: ik doe het op die manier met 3 computers en een router, werkt perfect.
Pagina: 1