Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FireFox]Bestaand bestand downloaden

Pagina: 1
Acties:

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Normaal gesproken, als ik een bestand downloadde en deze bestond al, kreeg ik netjes een waarschuwingsscherm met de vraag of ik het bestaande bestand wilde overschrijven ja of nee. Sinds kort (ik denk dat het met de laatste update naar 2.0.0.14 is gebeurt) vraagt FF het echter niet meer, maar download hij 't bestand automatisch en knalt er een nummertje aan(setup.exe wordt bijvoorbeeld setup (2).exe).

Als ik de optie "always ask where to save files" aanzet, dan werkt het wel. Maar dit gebruik ik liever niet, omdat ik m'n downloads allemaal in een 1 map heb staan. En die ene extra klik die me dat kost, tsja ;)

Dit wil ik dus niet, ik wil gewoon een schermpje dat zegt dat het bestand al bestaat en of ik het wil hernoemen of niet wil downloaden. Helaas boden de instellingen niets wat mij daar bij kon helpen. Ook about:config bood geen hulp, daar heb ik gekeken met de shortcuts: download, file, rename en exist. Ook Google gaf geen resultaten waar ik wat aan had, deze kwam juist met extensies die bestanden automatisch hernoemd als deze al bestaan met een download(daaruit maakte ik ook op dat dit een recente wijziging is, anders had zo'n extensie niet nodig geweest).

Iemand hier een oplossing voor?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
Werkt de downloadmanager zelf nog wel? Ik heb dit probleem ook ooit eens gehad, en toen merkte ik pas dat de manager ook niet eens meer tevoorschijn kwam, waardoor je dus ook niet kon zien hoe ver de download uberhaupt was.

Probeer eens de bestandjes 'downloads.rdf' en 'dh-media-lists.rdf' te hernoemen, terwijl je firefox volledig hebt afgesloten. Deze staan in Appdata\mozilla\firefox\Profiles\ [jouw.profile] \

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Wat jij beschrijft heb ik ook meegemaakt in een aantal versies terug, misschien dat dat zelfs nog tijdens versie 1 was. Maar daar heb ik na een update toen geen last meer van gehad. Nu doet hij het ook prima.
Ik heb downloads.rdf hernoemd, maar dat werkte niet. dh-media-lists.rdf heb ik niet op m'n schijf staan :?

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
2 dagen later heb ik er nog steeds last van :( ook met een schone installatie van FF zonder extensies, blijft FF rustig alles opslaan zonder waarschuwing.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:45

TeeDee

CQB 241

Heb je bij die schone installatie ook je profiles etc. verwijderd?

Tips 'n tricks te vinden op: http://support.mozilla.co...to+download+or+save+files

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Topicstarter
Yup, alles verwijdert, helemaal schoon opnieuw begonnen.

De tips and tricks heb ik gelezen, maar konden me niet helpen.

Pagina: 1