gehackte Fasttrack TX2000: driver foutmelding in win setup

Pagina: 1
Acties:

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Zoals de topictitel al zegt, bij WindowsXP setup krijg ik steeds de foutmelding:

"Het bestand \WinXP\Fasttrak.sys heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 2113 in d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c."

... als ik via F6 tijdens de Windows installatie de drivers van de diskette probeer te laden.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd (van de Promise site tot de Fassttrack 133 Lite drivers uit het 'Fasttrack hack" topic) Die laatste werkt overigens perfect als ik WinXP op een 3e hd installeer, dan ziet die netjes mijn 2x40 hd als 1x 80 ...

Via nLite heb ik ook al gebrobeerd om de drivers te integreren, maar hij blijft ze zien als 2e aparte 40GB hd's in Windows Setup.

Wat ik dus doe is de bestanden kopieren naar een diskette: 2 bestanden 'Fasttrack' en 'TXTSETUP.OEM' en dan nog de map 'WinXP'.
(Uiteraard eerst een RAID0 array aangemaakt in het Fastbuild menu: 2+0 striped array)

Iemand een idee wat ik nog fout doe ? Of er een andere manier is om WinXP geinstalleerd te krygen op de array.

(uiteraard heb ik de search gebruikt, ik heb zoals jullie zien wat dingen geprobeerd, maar nog geen uitkomst gevonden)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heeft deze kaart ooit in gehackte toestand wel gewerkt? Zo nee, dan zou ik je "hack" nog eens goed bekijken. Daarnaast zijn er genoeg echte raid kaartjes tegenwoordig te koop.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Ward Vr
Ik heb de kaart nooit getest in niet gehackte toestand, maar ze wordt wel goed herkend na de POST, als een TX2000. Kans lijkt mij klein dat bij het flashen iets verkeerd gegaan is ...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Ward Vr schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:10:
Ik heb de kaart nooit getest in niet gehackte toestand, maar ze wordt wel goed herkend na de POST, als een TX2000. Kans lijkt mij klein dat bij het flashen iets verkeerd gegaan is ...
duuus je hackt iets om het te laten doen waar het niet voor bedoelt is en vind het dan vreemt als er een foutmelding komt ?

flash hem eens terug naar de originele staat en kijk wat er dan gebeurt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Ward Vr
Shunt schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:22:
[...]

duuus je hackt iets om het te laten doen waar het niet voor bedoelt is en vind het dan vreemt als er een foutmelding komt ?

flash hem eens terug naar de originele staat en kijk wat er dan gebeurt.
De hack is redelijk bekend en bij een heel aantal mensen gelukt...
Ook vind ik het raar dat de drivers onder Windows gewoon werken, maar hij tijdens Windows setup een foutmelding geeft... dat is meeer de vraag :p

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Ward Vr schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:39:
[...]

De hack is redelijk bekend en bij een heel aantal mensen gelukt...
Ook vind ik het raar dat de drivers onder Windows gewoon werken, maar hij tijdens Windows setup een foutmelding geeft... dat is meeer de vraag :p
er kan altijd iets mis gaan maar de algemene regel is gewoon als je iets aan past en het daarna niet werkt ga dan terug naar start en begin met de configuratie waar het volgens de fabriek moet werken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Ward Vr
Ik heb de gehackte drivers nog eens geintegreerd met nLite, ik kon Xp volledig installeren,maar toen hij tijdens de installatie wilde heropstarten krijg ik telkens ne bluescreen.
Ik krijg een fractie het Xp bootscherm te zien, onmiddelijk gevolgd door de bluescreen, waarna de pc direct herstart...

Ik weet niet hoe ik het herstarten na bluescreens kan afzetten, zonder in Windows te geraken .. :?

(leve Vista :P )
Pagina: 1