Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

worksheet in excel opsplitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola mensen,

Ik heb een uitdaging waar ik op blijf hangen . Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Ik heb een worksheet van ongeveer 3500 regels. en deze wil ik opgesplitst hebben in een aantal andere worksheets. Ik heb in kolom a een waarde die regelmatig terug komt, bv A,B,C,etc. nu wil ik ervoor zorgen dat in sheet 1 alle rijen van A komen te staan en in sheet 2 alle rijen van B, etc.
weten jullie misschien hoe ik dit het beste kan oplossen?

gr. Oosje

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 13:59
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, kan je misschien een kort voorbeeld posten?
Het mij zo in de oren alsof een sort met cut en paste of een filter de oplossing is.
Maar zonder het probleem precies te snappen weet ik dat niet zeker.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47

Reptile209

- gers -

Het makkelijkste, als het éénmalig is, is inderdaad om de boel op kolom A te sorteren en dan in gedeeltes te plakken naar nieuwe sheets. Als het structureel zo moet gebeuren, dan weet ik niet of Excel je handigste keuze is/blijft :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad is het een structureel probleem. Het geval is dat wanneer iemand het van mij gaat overnemen er binnen 10 minuten mee klaar is. Ik wou het al in een database maken, maar dat werd gelijk afgewezen door de mensen omdat de kennis hier erg laag is. Daarom hoopte ik ook of iemand een macro weet om dit op te lossen. Ik heb het al met pivot tabels geprobeerd, maar dat gaf ook niet echt de gewenst oplossing.

het ziet er nu bv als volgt uit:

a 100 piet 80
a 50 kees 90
b 90 jaap 100
c 75 joop 900

en zo gaat het nog verder, en wat ik dan wilo doen is alles wat de letter a heeft naar sheet 2 en alles wat b heeft naar sheet 3

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 13:43
Ik heb hetzelfde probleem gehad ik raad je aan de volgende bron te bekijken voor een goed werkende macro:
http://www.ozgrid.com/VBA/item-worksheets.htm

Ik heb de code gebruikt als basis, want ik wilde meer functionaliteit: Op basis van de waarde in de 1e kolom een nieuw bestand maken en op basis van de waarde in de tweede kolom tabbladen maken binnen het nieuwe bestand.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ziet er goed uit. Ik ga er meteen mee aan de slag

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
en een autofilter (op de kolom met a,b,c) helpt je niet?

Houdoe

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:25:
maar dat werd gelijk afgewezen door de mensen omdat de kennis hier erg laag is.
Rare gedachte, ik zou het juist als een goede reden zien om vooral geen Excel te gebruiken. Wanneer de kennis laag is wil je juist de logica en enige wijzigingsmogelijkheden zo ver mogelijk van de gebrujiker afhouden. En dat gaat met Excel veel moeilijker dan met bijvoorbeeld Access, bij Excel is het te makkelijk om 'even te copypasten' of de structuur wat aan te passen. Da's funest :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1