Toon posts:

Surround sound computer-home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag ervoor willen zorgen dat het geluid van mijn computer op mijn home cinema set komt in surround vorm.
Mijn moederbord is een Asus p5k met zes 3,5mm-audioaansluitingen en twee s/pdif-aansluitingen.
Mijn home cinema set is een Panasonic SC-PT 460 .

Is dit mogelijk en zo ja wat voor aansluiting heb ik dan nodig? Eventueel een geluidskaart?

Alvast bedankt

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 17:26
Gewoon optische kabel ertussen. Het decoden moet je door je receiver laten doen (dus niet door je mediaplayer). Op die manier kun je Dolby Surround en DTS geluid weergeven. Echter game geluid kan niet gebruikt worden, dit wordt analoog 5.1 gegenereerd, tenzij je een 5.1 analoge ingang op je Home Cinema hebt, maar dat verwacht ik niet.

Een andere optie is een geluidskaart met Dolby Digital Live!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik de achterkant van mijn kast bekijk zie ik dat er maar 1 s/pdif-aansluiting opzit. Dus dan zou ik een kabel moeten hebben die van 1 s/pdif naar 2 rca gaat? Of gewoon een enkele optische kabel? Want waarom bestaat zo'n optische kabel eigenlijk uit een rode en een zwarte stekker?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:16:
Nu ik de achterkant van mijn kast bekijk zie ik dat er maar 1 s/pdif-aansluiting opzit. Dus dan zou ik een kabel moeten hebben die van 1 s/pdif naar 2 rca gaat? Of gewoon een enkele optische kabel? Want waarom bestaat zo'n optische kabel eigenlijk uit een rode en een zwarte stekker?
Een enkele optische kabel is genoeg. En zoals de naam al aangeeft gaat er licht doorheen in plaats van geluid, de binnenkant van een optische kabel bestaat dus ook uit glas.

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:16:
Je snapt het niet helemaal goed denk ik. s/pdif is digitaal. op je mobo zit waarschijnlijk een ingang en een uitgang. via die s/pdif gaan alle kanalen, en niet slechts stereogeluid (of je moet alleen stereo geluid sturen). Gewoon optische kabel ertussen en gaan!