Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09-2020
Ik heb een revoltec externe behuizing (Revoltec File Protector 3.5 RS042) sinds kort. Als ik die opzet, dan valt mijn externe dvd speler en mijn USB Hauppauge PVR tvkaart uit. Ze worden nog wel herkend in Windows Xp (SP2) in apparaatbeheer en ze geven geen conflict aan, maar ze weigeren te werken van zodra dat ik HDD opzet. (Vb. In Nero staan de verschillende optische schrijvers weergegeven in een lijstje. Van zodra dat ik HDD opzet, verdwijnt mijn externe schrijver uit het lijstje. En als ik bijvoorbeeld tv aan het kijeken ben en ik zet de HDD aan, dan verdwijnt het beeld).

Indien ik die externe HDD terug afzet, moet ik heropstarten om mijn tvkaart en externe dvd schrijver te laten werken. Met de USB muis heb ik geen probleem.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens hoeveel stroom dat je hdd trekt. Als dit meer is van 500mA kan het fout gaan. Als je het spul bijv aan een hub hebt hangen, dan is het zo dat je maar 500mA hebt voor de apparaten die eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
Ik heb een Asus MN6800 laptop. En ik sluit die HDD rechtstreeks aan mijn laptop, zonder hub. Voor die revoltec had ik een icey box met dezelfde HDD erin (Western Digital 320GB IDE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En hoe zit het met het stroomverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
Dat weet ik niet juist. Er staat op de adapter:

Input 100-240V - 1.0A MAX (50-60Hz)
Ouput: +12V ------ 2.0A
Output Power: 24W max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjcra
Ik heb eens geprobeerd om aan USB hub te hange.... dan is blijkbaar alles in orde!
Opgelost ;-)
Pagina: 1