Hallo,
Ik heb hier een Small Business Server 2003 staan met een Exchange Server geinstalleerd. Werkt allemaal super behalve wanneer je een bericht naar een paar e-mailadressen verstuurd.
De volgende melding krijg ik bij die paar e-mailadressen:
Als ik in de log-bestanden kijk vallen mij de volgende verschillen op:
Werkend e-mailadres:
Niet werkend e-mailadres (krijgt dus de bovenstaande foutmelding over de rechten)
Het lijkt wel alsof hij het e-mailbericht intern wilt versturen maar ik heb geen idee waar ik verder nog kan zoeken.
Het gebeurt dus echt alleen maar bij een paar adressen.
Heeft iemand een hint waar ik verder moet gaan zoeken?
Alvast bedankt!
Ik heb hier een Small Business Server 2003 staan met een Exchange Server geinstalleerd. Werkt allemaal super behalve wanneer je een bericht naar een paar e-mailadressen verstuurd.
De volgende melding krijg ik bij die paar e-mailadressen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: advertentie
Verzonden: 18-4-2008 10:23
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
info@domein.nl op 18-4-2008 10:24
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
MSEXCH:MSExchangeIS:/DC=local/DC=DomeinNaam:SERVERNAAM |
Als ik in de log-bestanden kijk vallen mij de volgende verschillen op:
Werkend e-mailadres:
| Partner-name: | - |
| Server-hostname: | SERVERNAAM |
| Event-IDs: | 1027,1019,1025,1024,1033,1034,1020,1031 |
| MSGID: | 42FF5794C8B8C640B023DD5320C6261C034D1A@servernaam.DomeinNaam.local |
| Linked-MSGID: | c=NL;a= ;p=DOMEINNAAM;l=SERVERNAAM-080422092343Z-207 |
| Sender-Address: | EX:/O=DOMEINNAAM/OU=FIRST ADMINISTRATIVE GROUP/CN=RECIPIENTS/CN=SLAGROOM |
Niet werkend e-mailadres (krijgt dus de bovenstaande foutmelding over de rechten)
| Partner-name: | /o=DOMEINNAAM/ou=first administrative group/cn=Configuration/cn=Servers/cn=SERVERNAAM/cn=Microsoft Private MDB |
| Server-hostname: | /o=DOMEINNAAM/ou=first administrative group/cn=Configuration/cn=Servers/cn=SERVERNAAM/cn=Microsoft Private MDB |
| Event-IDs: | 34,10 |
| MSGID: | c=NL;a= ;p=DOMEINNAAM;l=SERVERNAAM-080422092319Z-205 |
| Linked-MSGID: | - |
| Sender-Address: | /o=DOMEINNAAM/ou=first administrative group/cn=Recipients/cn=slagroom |
Het lijkt wel alsof hij het e-mailbericht intern wilt versturen maar ik heb geen idee waar ik verder nog kan zoeken.
Het gebeurt dus echt alleen maar bij een paar adressen.
Heeft iemand een hint waar ik verder moet gaan zoeken?
Alvast bedankt!