Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik een nieuwe htpc in elkaar geknutseld. Nu loop ik echter tegen het probleem aan dat wanneer ik mijn Samsung LCD TV van 40" aansluit op mijn pc door middel van een HDMI kabel, hij maar een resolutie pakt van 1024x768, 30hz interlineär.

Het betreft een:
Gigabyte MA69GM-S2H met HDMI onboard
Samsung 40" LCD LE4072B

Met geen mogelijkheid is er een resolutie in te stellen die HDMI doorgeeft lijkt het, de TV is overigens gewoon HD Ready.

Iemand tips of ideeen ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

1366*786 is bij veel hd ready tv`s niet in te stellen... 1280*720 zou het altijd moeten doen :)

Heb ej eventueel de mogelijkheid om een VGA kabel te gebruiken (als test). Zo kun je ondersteunde resoluties van je tv uitsluiten...
Voor hetzelfde geld waardeert de tv je signaal intern op van 1024*768 op naar 1366*768..

Deze hoort btw in de 'video-afdeling' denk ik.. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 23-04-2008 11:10 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:19
HD-Ready houdt zelfs soms maar een resolutie van 1024x768 in. Vooral bij de goedkope HD-Ready TV's is dit het geval.

Probeer inderdaad eens met een VGA kabel als je hiertoe de mogelijkheid hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Met de VGA-kabel het ik alles getest en dit gaat zonder problemen goed, kan daar gewoon 60hz gebruiken.

Wat ik wel tegenkwam nog is dat hij shard maximaal 256mb kan/mag gebruiken en ik hem nu heb ingsteld op 512.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat mag in principe niets uitmaken :)

Mbt wat Alex3305 zegt; Er zijn ook merken die soms 1024*768 aanhouden en dat HD ready noemen... dan heb je wel minimaal 720 beeldlijnen verticaal, maar horizontaal wordt er dan gerommeld..

Wat dat betreft is die HD Ready term nog steeds misleidend.. Ze hadden beter HD Capable kunnen gebruiken daarvoor (net als bij CRT HD Capable) en HD Ready voor de echte 720P toestellen kunnen gebruiken.. Full HD hoef ik niet toe te lichten ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• whimbrel46
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10-2025

whimbrel46

Don't ask why

Ik heb iets soortgelijks gehad tussen een 32" Sony (HD Ready) en een ATI 2600 Pro.
Via VGA perfect beeld 1366*768 (leek native te zijn?), maar via HDMI lukte het in eerste instantie helemaal niet. Ik heb in Catalyst Control Center handmatig 720p resoluties toegevoegd, maar uiteindelijk werkte het het makkelijkst om de instellingen zoals ze via HDMI doorgegeven worden van de TV naar de grafische kaart over te nemen. Daarvoor moest ik in CCC wel een vinkje ergens wegzetten. Standaard stond dit niet aan.

Omschrijving is een beetje vaag, want ik kan nu niet bij mijn Mediacenter. Misschien heb je er wat aan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus bijzonder weinig met PMG te maken. Ja, je videocontroller zit op je moederbord, maar dit is meer VB (VGA controller) of VID (HDTV) materie.

Aangezien het hier uitsluiten om HDTV gaat move ik naar VID.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1