[Vista] VFD aangesloten -> wmplayer.exe disconnect USB*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik heb enige twijfel over waar ik dit probleem het best kan posten; bij de hardware of software. Dus bij voorbaat: mocht een moderator een beter idee hebben waar dit topic thuishoort, verplaats hem gerust.

Achtergrond
Nu, wat is mijn probleem? Sinds anderhalve week heb ik een Silverstone LC16MR htpc kast staan. Hier zit in:
Asus P5B
E6600
2 gig Kingstone 667mhz geheugen
XFX 7950GT (silent)
en een Western Digital harde schijf.

Deze hardware heeft hiervoor altijd in mijn vertrouwde Antec P180 kast gezeten, windows XP (sp2) gedraaid en is enorm stabiel geweest.

Omdat ik een snellere gamepc wilde heb ik nieuwe hardware aangeschaft, dit in de Antec kast gedaan en een nieuwe Silverstone LC16MR aangeschaft voor deze hardware.

Alles in elkaar gezet en Vista geinstalleerd (vanwege mediacentre). Alles zag er goed uit, de ingebouwde VFD (het schermpje voorop inclusief IR ontvanger) van de SIlverstone kast liet zien wat hij moest zien, alle apparaten werkten; perfect.

Het probleem doet zich voor..
Wel vroeg ik mij af waarom er om de ongeveer 5 seconden HDD activiteit was, in mijn euforie heb ik dit niet verder uitgezocht. Een paar dagen later heb ik PES2008 aangeschaft. Dit speel ik met een Logitech Dual Action gamepad.

En hier begon het gerotzooi; Wanneer ik de gamepad in mijn usb poort steek (welke dan ook) wordt hij om de 5 seconden gedisconnect. Windows maakt het USB disconnect geluid, de computer stottert een seconde en de gamepad is afgesloten. 5 Seconden daarna zelfde proces alleen wordt de gamepad weer aangesloten. Vreemd.

Enig zoeken leert dat wanneer de VFD is aangesloten (wat kan op twee manier, intern op de usb2 of extern, ook via USB) wmplayer.exe om de 5 seconden opstart en binnen 2 seconden weer afsluit.

Wanneer ik de VFD ontkoppel stopt het "pollen" en kan ik de gamepad gewoon gebruiken. Zoals je kunt raden zit ik er niet op te wachten om elke keer als ik wil gamen achter mn kast te kruipen om de usb stekker van de VFD eruit te halen.

Aantal uitgangspunten/ wat heb ik al geprobeerd:

- Software van de VFD is up to date (laatste imon versie)
- Software van de gamepad is up to date
- Windows Media player 11 laat geen vreemde devices zien
- Een tip die ik op internet ben tegengekomen is om snel het wmplayer.exe proces te killen in de taskmanager; ik krijg dan de melding dat het proces niet gesloten kan worden
- Bovenstaande oplossing wordt gegeven op sites waar mensen hetzelfde probleem hebben alleen met het syncen van telefoons
- Andere USB hardware kan ik wel gewoon gebruiken zonder onderbrekingen, ookal blijft wmplayer.exe wel steeds pollen. Ze worden niet disconnected. (Bijvoorbeeld video van een externe hdd speelt zonder haperingen af, usb muis hapert niet)
- Alle USB devices afgesloten (van het moedebord gehaald) behalve de VFD -> zelfde probleem
- Software van de VFD en gamepad uninstalled, en herinstalled
- Talloze googleacties met als trefwoorden: USB disconnect vista, logitech dual action, silverstone vfd disconnect, wmplayer.exe usb disconenct etc etc.
- De gamepad en pes2008 werken vlekkeloos op mijn XP machine
- In de Silverstone kast heb ik heel kort XP sp2 gedraaid. Ik heb hier alleen nooit mn gamepad op aangesloten omdat ik snel overgestapt ben naar Vista. Het teruggaan naar XP is voor mij een allerlaatste noodgreep gezien alle software die ik geinstalleerd heb...

Heel kort samengevat:
Wanneer ik mijn VFD aansluit start het proces wmplayer.exe om de ongeveer 5 seconden. Indien er een dual action logitech gamepad wordtaangesloten disconnect / connect deze gelijk met het starten en stoppen van het wmplayer proces.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met het probleem.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijkbaar wordt er elke keer gezocht naar storage (media storage) door WMP, vandaar dat die even kort tevoorschijn komt.
Alleen hoort je USB aangesloten devices gewoon te blijven werken dus er zit zeker iets niet snor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Klopt, dat WMP zoekt naar mobile devices komt inderdaad meer terug op verschillende internetsites. Het lijkt wel alsof hij tegen de gamepad aanloopt, probeert hem te searchen en dan crashed oid.

Overigens vreemd ook: ik heb de software van de gamepad gedeinstalleerd. Daarna heb ik de software opnieuw geinstalleerd. Op een gegeven moment vraagt het programma om het usb device in te pluggen. Toen ik dit deed ging zowel het programma van Logitech verder, maar ook Vista gaf in een "bubbelvenster" aan dat hij een driver aan het installeren was. Uiteraard was er nergens een mogelijkheid dit te stoppen.

Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Update: ook bij een andere usb-gamepad start wmplayer.exe en disconnect/connect de gamepad. Dat sluit imo dus de software van de gamepads uit. Dan blijven over als schuldige de software van de VFD en wmplayer..

-edit-
De andere controller was een xbox360 controller overigens. Die ging er in, wmplayer ging weer checken en disconnecte hem met een interval van ongeveer 5 seconden

[ Voor 29% gewijzigd door cheiron op 27-04-2008 17:47 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

wmplayer start bij mij niet steeds en de VFd iMon is wel geconnected.

heb je misschien een fout gemaakt in de aansluiting op de usb? kabeltje met een knik?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
mindcre8r schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:48:
wmplayer start bij mij niet steeds en de VFd iMon is wel geconnected.

heb je misschien een fout gemaakt in de aansluiting op de usb? kabeltje met een knik?
Ik ben redelijk zeker dat alles goed is aangesloten omdat:
- De VFD inc cardreader werkt wanneer de gamepad niet is aangesloten
- De VFD inc cardreader werkt als andere USB apparaten wel zijn aangesloten
- De gamepad werkt als de VFD inc cardreader niet is aangesloten.

Ik heb de vfd zowel interen (4 pins op usb connector) als extern geprobeerd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

cheiron schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:31:
[...]

Ik ben redelijk zeker dat alles goed is aangesloten omdat:
- De VFD inc cardreader werkt wanneer de gamepad niet is aangesloten
- De VFD inc cardreader werkt als andere USB apparaten wel zijn aangesloten
- De gamepad werkt als de VFD inc cardreader niet is aangesloten.

Ik heb de vfd zowel interen (4 pins op usb connector) als extern geprobeerd.
pinnetjes controlleren op je VFD? je hebt het zelf al vrijwel uitgesloten eigenlijk.

ik kan u niet verder helpen :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
mindcre8r schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:26:
[...]

pinnetjes controlleren op je VFD? je hebt het zelf al vrijwel uitgesloten eigenlijk.

ik kan u niet verder helpen :(
Toch bedankt hoor ;)
Momenteel heb ik mijn hoop gevestigd op een update van wmplayer..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
Nog nieuws Cheiron? Ik had dit topic geopend op GoT maar zoals je kunt lezen zocht ik eerst het probleem in de verkeerde hoek. Ik ben er dankzij jouw topic achter dat het aan m'n Imon ligt. Ik gebruik meestal gewoon een draadloze kb+muis set dus dan maar geen afstandbediening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
GodDamage schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:00:
Nog nieuws Cheiron? Ik had dit topic geopend op GoT maar zoals je kunt lezen zocht ik eerst het probleem in de verkeerde hoek. Ik ben er dankzij jouw topic achter dat het aan m'n Imon ligt. Ik gebruik meestal gewoon een draadloze kb+muis set dus dan maar geen afstandbediening...
Wat grappig dat je iets verder bent gekomen door mijn topic. Zelf heb ik het probleem nog steeds ondanks meerdere herinstallaties. Het niet gebruiken van de AB is een mogelijkheid, maar ik geloof dat dan de hele VFD niet werkt, dus ook niet als info-scherm. Dat zou ik persoonlijk nogal jammer vinden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
cheiron schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:28:
[...]

Wat grappig dat je iets verder bent gekomen door mijn topic. Zelf heb ik het probleem nog steeds ondanks meerdere herinstallaties. Het niet gebruiken van de AB is een mogelijkheid, maar ik geloof dat dan de hele VFD niet werkt, dus ook niet als info-scherm. Dat zou ik persoonlijk nogal jammer vinden.
Heb erbij vergeten te vertellen dat ik geen VFD heb, enkel de ontvanger in een 3,5 bay. Het wel of niet gebruiken maakt voor mij dus weinig uit. Vanavond eindelijk PES2008 gespeeld met gamepads op mijn Vista systeem. Op mijn ouwere XP systeem had ik uiteraard geen problemen hiermee. Ik zou het mooi vinden als Soundgraph met een oplossing komt maar ik red me nou eerst weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
GodDamage schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:17:
[...]

Heb erbij vergeten te vertellen dat ik geen VFD heb, enkel de ontvanger in een 3,5 bay. Het wel of niet gebruiken maakt voor mij dus weinig uit. Vanavond eindelijk PES2008 gespeeld met gamepads op mijn Vista systeem. Op mijn ouwere XP systeem had ik uiteraard geen problemen hiermee. Ik zou het mooi vinden als Soundgraph met een oplossing komt maar ik red me nou eerst weer prima.
Heb jij dit al gemeld bij Soundgraph? Ik nog niet eigenlijk.. en als ze het niet weten zullen ze er ook weinig aan doen..

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1