Toon posts:

Wat backupped Timemachine allemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van TimeMachine ism macbook pro en een airportextreme + externe usb hd...

Echter wat backupped dat ding wel niet allemaal, ik heb uiteraard in den beginne een volledige backup gedraaid van ongveer 76GB maar als ik nu een nieuwe kopie maak (gisteren ook een kopie gedraaid) backupped die weer iets van 30GB !! terwijl ik hoogstens een beetje heb zitten surfen en mailen. Zo zit mijn externe HD wel erg snel voor..

Heb ziten zoeken op internet maar niks kunnen vinden, heeft er iemand een idee ?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Kopieerd volgens mij alleen de gewijzigde files...

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

To_Tall schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:14:
Kopieerd volgens mij alleen de gewijzigde files...
Zie ook de site van Apple over Time Machine.
http://www.apple.com/macosx/features/timemachine.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar dat hij alleen de gewijzigde files zou moeten backuppen was me duidelijk maar dat kan dan toch never nooit 30GB zijn als ik tussen 2 backups (max 2 dagen ertussen) alleen maar een beetje heb zitten internetten en mailen ?

En nee ik heb GEEN pron zitten downloden tijdens het internetten en ook geen grote mails ontvangen :P

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

virtual machines (van bijv. vmware en parallels) zijn enorme files, en t opstarten en afsluiten daarvan is al genoeg voor timemachine om dat volledige bestand te backuppen. Heb je dus misschien VM's draaien ??

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
WOW sjips dat is het ......

Ik draai xp onder parallels..

Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg 8)7

Bedankt

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Kwestie van de map waar die VM-files staan even excluden in Time Machine, dan heb je er geen last meer van.

Een ander voorbeeld dat ik hoorde: mensen met Thunderbird en heel veel mail hebben ook een probleem, want Thunderbird heeft 1 grote datafile voor alle mail, en als je een nieuw mailtje binnenkrijgt gaat Time Machine dus je hele mailbox opnieuw backuppen. Geen idee of het inmiddels is opgelost (zou niet weten hoe, maargoed). Er zullen vast nog een boel andere programma's zijn die op deze manier werken iig.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02 18:37
Zonder dit topic te willen kapen, ook even een vraag van mij:

* Als ik TimeMachine een backup laat maken van de gehele computer pakt 'ie dan alleen mijn bestanden mee als ik onder mijn eigen gebruikersnaam ben ingelogd of neemt 'ie dan ook gelijk de gewijzigde bestanden van andere gebruikers mee?

* Pakt TimeMachine nou alleen maar bestanden ed, of maakt 'ie ook een kopietje van de programma's die ik draai? Dus dat als mijn HD mocht crashen en ik alles terug zou willen zetten met een backup die ik dan heb staan, hij ook automatisch Word of Toast terugzet?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

TM backupt alle files die:
* niet ge-exclude zijn;
* gewijzigd zijn t.o.v. de vorige backup.

Ongeacht het soort bestand of de owner ervan.

Verwijderd

Hoe zit het dan eigenlijk met Aperture? Maakt hij ook daar iedere keer een nieuwe van? Of is het alleen de foto's?

Want de foto's zitten ook in één file...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:32:
Hoe zit het dan eigenlijk met Aperture? Maakt hij ook daar iedere keer een nieuwe van? Of is het alleen de foto's?

Want de foto's zitten ook in één file...
Ik ken Apenture niet, maar misschien is het net zoiets als bij iPhoto, maar wat je ook ziet met .app bestanden? In Finder _lijkt_ het slechts één file, maar in werkelijkheid zijn het allemaal losse files. Dit kun je zien door in Finder rechtermuisknop op de file te klikken en kiezen voor "Show package contents".

🌞🍃

Verwijderd

Datafeest schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:01:
[...]

Ik ken Apenture niet, maar misschien is het net zoiets als bij iPhoto, maar wat je ook ziet met .app bestanden? In Finder _lijkt_ het slechts één file, maar in werkelijkheid zijn het allemaal losse files. Dit kun je zien door in Finder rechtermuisknop op de file te klikken en kiezen voor "Show package contents".
Weet ik, zal volgens mij wel hetzelfde werken als bij iPhoto... Maar doet hij dat met iPhoto dan per foto of per "packet" met alle foto's?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

De iPhoto library is een package (directory). Daarin staan alle fotos als losse bestanden. TM zal dus alleen de gewijzigde of toegevoegde fotos backuppen en niet de hele library. Dat je die als 1 file in de Finder ziet is een feature van de Finder en geeft niet de werkelijke staat van het filesystem weer.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Het Windows-Vista-bestand dat ik gebruikte voor VMWare Fusion werd door TM niet meegenomen in de runs, hoewel ik geen bestanden had uitgesloten in de TM-voorkeuren. TM deed er gewoon niets mee. Wellicht een te groot bestand? Bestand was 15GB, dus deze 'standaardinstelling' was eigenlijk wel prima.

Heb Vista inmiddels lopen via Bootcamp, zodat ik Vista ook native kan draaien. De Boot Camp partitie laat TM ook links liggen. Logisch: vanwege de NTFS-structuur kun je toch geen backup terugzetten vanuit OSX.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet niet of je sabnzbd plus gebruikt (usenet), bij mij hielp het om de cache directory te excluden.

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-01 15:54
dlare schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:37:
Het Windows-Vista-bestand dat ik gebruikte voor VMWare Fusion werd door TM niet meegenomen in de runs, hoewel ik geen bestanden had uitgesloten in de TM-voorkeuren. TM deed er gewoon niets mee. Wellicht een te groot bestand? Bestand was 15GB, dus deze 'standaardinstelling' was eigenlijk wel prima.

Heb Vista inmiddels lopen via Bootcamp, zodat ik Vista ook native kan draaien. De Boot Camp partitie laat TM ook links liggen. Logisch: vanwege de NTFS-structuur kun je toch geen backup terugzetten vanuit OSX.
Virtual Machines worden idd standaard niet gebackuped, ik kwam ik er toevallig achter toen ik door m'n backup aan het bladeren was.

Erg vervelend moet ik zeggen, aangezien je op deze manier niet een complete backup hebt.

Hoe kom je erachter wat er stiekum nog meer niet gebackuped wordt?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb daar een tijdje naar gekeken en het is best slim
je maakt een volledige backup van alles. vanaf dat punt gaat ie het bijhouden wat je wijzigd. Na een uur schrijft ie de wijzigingen weg. Je hebt dus van elk uur een backup. Daardoor groeit de backup inderdaad hard. Ik zelf heb dit op mijn laptop. Ik heb regelmatig dat ik een filmpje van mijn server pluk, even kijk en weg gooi.

mijn tip is: maak een map aan voor die tijdelijke bestanden. Deze kun je via time machine laten negeren. Zet daar de filmpjes in dat scheelt nogal wat.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:52

Puck

W32.Deadcode.A

Of gebruik TimeMachineEditor om bijvoorbeeld 1x in de 12 uur te backuppen!

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 28-04-2008 11:56 ]

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1