Sinds 4 maanden werk ik bij een bedrijf waar ik ben aangenomen als ontwerper/front-ender - werk wat ik graag doe, maar niet echt aan toe kom. Het werk wat ik veelal doe ik niet hetgeen ik het allerliefst doe, maar het betaalt wel goed. En de werksfeer is goed.
Nu krijg ik de uitnodiging om mee te doen met een nieuw op te zetten bedrijf waarin ik, samen met twee anderen, eigenaar zou zijn. De twee andere personen zijn vrienden van elkaar en hebben enorm veel zakelijke connecties. Ik zou productie draaien en freelancers aansturen.
Kortom, 1 keuze met 2 opties.
Gezien de mogelijke collapse van de Amerikaanse markt en bijhorend het gebrek aan budgetten in de ICT-wereld is het misschien niet bijzonder slim om een bedrijf te beginnen. Aan de andere kant is het wel enorm gaaf om zoiets te gaan doen.
Aan jullie de vraag: noem mij nou eens een aantal dingen waar ik over moet nadenken zodat ik een beslissing kan gaan maken tussen deze twee opties? Ik ben natuurlijk helemaal niet bekend met het ondernemerschap en heb er ook geen theoretische kaas van gegeten
Wat moet ik weten over het beginnen van een eigen bedrijf, wat zijn goede vragen voor mijn mogelijke partners, etc.?
Nu krijg ik de uitnodiging om mee te doen met een nieuw op te zetten bedrijf waarin ik, samen met twee anderen, eigenaar zou zijn. De twee andere personen zijn vrienden van elkaar en hebben enorm veel zakelijke connecties. Ik zou productie draaien en freelancers aansturen.
Kortom, 1 keuze met 2 opties.
- Zekerheid. Blijf bij mijn werkgever, hoop dat ik een vast contract krijg over 2 maandjes.
Voordeel: vast inkomen, eigen woning, lang leve de lol.
Nadeel: weinig toekomst perspectief, niet echt super leuk. - Uitdaging. Lef tonen en een eigen bedrijf beginnen. Dit kan alle kanten op natuurlijk.
Voordeel: leuke dingen gaan doen, zelf ondernemen.
Nadeel: enorm onzekere toekomst, voorlopig geen eigen woning.
Gezien de mogelijke collapse van de Amerikaanse markt en bijhorend het gebrek aan budgetten in de ICT-wereld is het misschien niet bijzonder slim om een bedrijf te beginnen. Aan de andere kant is het wel enorm gaaf om zoiets te gaan doen.
Aan jullie de vraag: noem mij nou eens een aantal dingen waar ik over moet nadenken zodat ik een beslissing kan gaan maken tussen deze twee opties? Ik ben natuurlijk helemaal niet bekend met het ondernemerschap en heb er ook geen theoretische kaas van gegeten