• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Ok dit is compleet absurd maar goed. Ik heb nog wel eens dat wat ik thuis zie op mijn monitor me doet denken: had ik maar iets meer DOF gekozen of het is gewoon onscherp. Op zo'n klein camera LCD blijft dat toch moeilijk (zeker mer veel zon). Nou heb ik een HDMI aansluiting op mijn nieuwe camera en vraag me af of iemand ervaring heeft met het gebruik van een videobril op de camera.
Zowel voor achteraf beoordelen als voor foto's onder een speciale hoek (als vervanging van de hoekzoeker) lijkt me dat mss erg praktisch. Ik heb alleen nog nooit door zo'n bril gekeken en vraag me af of het beeld daar goed genoeg voor is en of mss iemand dit wel eens heeft uitgeprobeerd.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
de resolutie van die dingen is meestal niet echt hoog.

tethered schieten aan een laptop is wel goed te doen bij klusjes waar je vanaf een vaste positie werkt.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hier een review van de Sony Glasstron als zoeker bij een digitale camera. Het is al wel een beetje verouderd maar laat wel de voor- en nadelen zien.
http://www.steves-digicams.com/glasstron.html

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 07:10
Bedankt, precies de info die ik zocht :)

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8