Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sql 2005 dynamische variabelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb heel google afgezocht naar een variable van een variable
Ik bedoel er dus mee dat ik dynamisch variable zou moeten kunnen aanmaken zonder ervoor de juiste namen ervoor te kennen.
Vb zoals ik heb gevonde voor php: $$var verwijst dus vb naar $eerstevar waar daar de waarde 1 inzit.
Nu zoek ik naar een manier om dat in mysql 2005 te doen, maar daar geld te regel @local, @@global dus is er nog een andere manier?

Alvast bedankt.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik heb 5 minuten zitten nadenken, maar ik kan geen reden verzinnen waarom je een variabele nodig hebt om naar een variabele te wijzen.

Daarbij mis ik even via welke taal je probeert de database te benaderen. Zowel in vb.net als C# kun je statements zoals
C#:
1
String.Format("select {0} from users", dynamicField)

Vaak heb je dergelijke 'dubbele' referenties zoals in het PHP voorbeeld niet nodig.

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Moet in een procedure van mysql2005.
Geloof me reden is er altijd. Voor sommige dingen (gebeurd ni veel) weet je soms gewoon niet hoeveel variabelen je nodig gaat hebben. Maar is het mogelijk in sql? Dus niets van C of VB of weet ik wat, enkel sql (in procedure)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik kan moeilijk hout maken van je topicstart; let eens op interpunctie, hoofdlettergebruik, spelling, zinsbouw etc... Ik heb niet veel zin om te gaan nadenken over het probleem dat je hebt, als ik al moet puzzelen om de topicstart te begrijpen.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:29:
Ik kan moeilijk hout maken van je topicstart; let eens op interpunctie, hoofdlettergebruik, spelling, zinsbouw etc... Ik heb niet veel zin om te gaan nadenken over het probleem dat je hebt, als ik al moet puzzelen om de topicstart te begrijpen.
Geef dan eens een beter voorbeeld?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:33:
[...]

Geef dan eens een beter voorbeeld?
Eh, zie honderd andere topicstarts hier op GoT waar wel gebruik gemaakt worden van leestekens om een zin te beëindigen, waar wel hoofdletters gebruikt worden om een nieuwe zin te starten, waar wel gelet werd op zinsbouw en op spelling ?

Zie ook de PRG Quickstart over hoe je inhoudelijk een goed topic kunt starten, etc....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar dus is het nu mogelijk of niet?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 12:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm, waarom moeten wij voorbeelden geven van jou probleem? Jij bent degene die het probleem heeft dus jij kunt het beste je probleem omschrijven. Of wil je een voorbeeld van vreemde zinsconstructies? Lees je startpost gewoon nog eens door. Ik denk dat eigenlijk alleen 'Hallo,' en 'Alvast bedankt!' foutloze zinnen zijn.

Om geholpen te kunnen worden moet je gewoon goed en duidelijk je probleem omschrijven. 'Geloof me nu maar' is niet echt een steekhoudend argument. Ik geloof je namelijk niet ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Leuk, mogen we eerst gaan raden naar wat de topicstarter nu eigenlijk wil :z
Misschien een variabel aantal argumenten voor een stored procedure?

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ook wel een keertje leuk, soort galgje maar dan anders.

@TS: Het is hier altijd een beetje geven en nemen. Dus als jij ons nu eens vertelt waarom je op zoek ben naar deze constructie, dan vertellen wij je:
1) Dat het waarschijnlijk niet kan (of in elk geval niet gebruikelijk is).
2) De reden waarom eval-achtige constructies zo weinig mogelijk gebruikt moeten worden. Ook in PHP trouwens.
3) Wat je alternatief zou kunnen proberen.
Pagina: 1