me pc start niet meer wat nu??

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

• Yuragon
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-03 21:17
specificaties:
AMD AM2 Asus Crosshair moederbord
AMD Phenom 9500 Processor
4x Kingston 1Gb 800 Mhz geheugen
Asus EN9600GT 512mb videokaart
160+750gb Harddisk

Probleem:

Ik heb gister mijn computer helemaal geÏnstalleerd win xp en drivers en alles.
Ik dag bijmezelf sluit mijn headset even aan de voorkant aan ( me boxen stonden achter aangesloten).
En toe gebeurde het!!
Me pc deed pieuwww alles op de zelfde stekkerdoos viel ook uit.
ik deed alles van de stroom af en daarna er weer op.
alles deed het weer op mijn pc na.
alle ledjes branden gewoon maar hij start niet op.
zelfs de fans gaan niet draaien.

Wat ik heb geprobeerd:

- voeding getest op een andere pc (werkte gewoon).
- geheugen getest op een andere pc (werkte gewoon).
- videokaart getest op een andere pc (werkte gewoon).
- andere voeding geplaatst (werkte niet).
- alles verwijderd zelfs de processor en dan opgestart. (werkte niet).

Heeft iemand mischien een idee of moet ik een nieuw moederbord aanschaffen???

Alvast bedankt

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik zou het hele systeems eens uit de kast halen en op een (niet geleidende) ondergrond assembleren en testen. Het kan zijn dat er iets kortsluiting maakt. Probeer in ieder geval al je frontconnectors los te koppelen.

Verwijderd

Heb je de bios al gereset?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:26

Sebazzz

3dp

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen, ja :D

Doorlopen = testen, resultaten posten. Het is een probleemoplosser, dat betekent dat je zel dingen moet proberen en testen. Het is geen antwoord in hapklare brokken, dat hebben wij niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 23-04-2008 14:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb je de stekkerdoos al nagekeken, het zou zo kunnen zijn dat er iets kortsluiting maken waardoor er een zekering in de stekkerdoos is doorgebrand, in ider geval een andere stekkerdoos proberen.

En ik neem aan dat je dit zelf hebt gedaan maar: Heb je de eventuele stop / aardlek teruggezet?

• Yuragon
bedankt voor de tips als ik eind van de middag thuis kom van mijn werk ga ik het direct proberen.

• Yuragon
heb het alle geprobeerd maar helaas nog het zelfde probleem:(
nieuw mobo dus

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Kijk uit dat je met het nieuwe mobo niet hetzelfe probleem krijgt.
Heb in verleden op werk de prachtige prestatie geleverd om 3 moederborden achter elkaar te vernielen doordat na het inklikken van de 3D-kaart het moederbord de kast net raakte, waardoor alles doorsloeg zodra de stroom erop gezet werd. Moederbord was een paar millimeter te groot voor de kast.

Anders heb je gewoon pech gehad met dit moederbord, maar controleer alles goed voordat je het weer aansluit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We willen op GoT geen spellingsnasi's (:+ ) zijn, maar verwachten wel dat je je taalgebruik zodanig verzorgt dat het niet pijnlijk is. Als je daar moeite mee hebt kun je eenvoudig de spellingscontrolefunctionaliteit van de meeste moderne browsers gebruiken. Dat hoort dan ook tot de basisinzet die we verwachten voor je een topic post. Helaas zijn deze posts gewoonweg pijnlijk om te lezen.

Ook hoort een topictitel informatief te zijn en niet schreeuwerig (meerdere leestekens).

En tenslotte heb je zelf al veel gedaan, maar wat je nog te doen staat ligt nogal voor de hand (CPU ook elders testen en CMOS clear etc). Dat is niet iets wat een ander voor je kan doen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.