IR transmitters MCE remote control vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Topicstarter
Ik heb me onlangs een Mediacenter Remote Control van Microsoft aangeschaft.
Op de IR ontvanger kan je 2 bijgeleverde IR transmitters aansluiten.

Nu dacht ik ... leuk ... dan kan ik mijn Digitale TV decoder een ander plaatsje geven,.. ergens uit het zicht ... er zo'n IR transmitter opkleven ... de IR receiver van de Windows remote zal die IR-signalen wel opvangen en doorsturen via het oogje naar mijn digitale TV decoder ... blijkt dus niet te werken |:(

Mijn digitale fotocamera .... die kan het licht van IR transmitters laten zien op zijn schermpje.
Ik zie de IR-leds prima branden van alle remotes die ik hier maar liggen heb op mijn camera maar zie de 2 IR-transmitters, horende bij de windows remote, niet werken.

Hoe moet je die werkende krijgen en vooral,.. als ze werken ... zal het dan mogelijk zijn om de IR-receiver en bijgeleverde IR-transmitters als soort van IR doorgever te laten fungeren voor eender welke andere IR remote :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-06 10:44
Die transmitters zijn bedoeld om MCE een settopbox te kunnen laten bedienen. Dat wil zeggen dat je MCE moet programmeren om een IR-code uit te spuigen als je van kanaal wil wisselen. Daarna kan je indirect met je MCE-remote je settopbox bedienen.

Heb je bij de installatie aangegeven dat je een settopbox gebruikt?

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee nog niet .....
Ik moet trouwens nog starten met de bouw van mijn HTPC,... ik wacht op nog wat bestelde onderdelen.
Eens de PC in elkaar zit ben ik van plan er XP op te zetten in samenwerking met Mediaportal.

Ik wou dus gewoon al effe weten of mijn opzet zou kunnen lukken ;)
De bedoeling is dus om niet de Media Center remote te gebruiken voor mijn set-top box .. maar de originele ervoor blijven te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 24-04-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Zoals gezegd; eigenlijk zijn die IR transmitters (ook wel IR blaster genaamd) bedoeld om MCE samen te kunnen laten werken met MCE. Zappen via MCE zorgt ervoor dat de STB/Decoder naar een ander kanaal gaat. Hetzelfde gebeurd als MCE een opname wil starten; dan is het wel handig nl. dat de stb/decoder naar het juiste kanaal/zender gaat. ;)

Maar het blijft computer apparatuur en bijbehorende software (drivers) dus vanzelfsprekend zijn hier ook weer hacks/truuks/tweaks voor verzonnen zodat ze ook op andere wijze gebruikt kunnen worden.

Als je straks MediaPortal wil gaan gebruiken moet je eens kijken naar 'hun' IR Server Suite en de driver hacks van de MCE remote. En anders wellicht Girder.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ... thx ... kajeee.

Allée ... studiewerk to do :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276214

Is het hier gelukt om via de IR Receiver van MCE, met de bijgeleverde IR Blaster een ander remote signaal door te geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 14:30
Hey,

Zoals Xplod ben ik ook van plan om een MCE te maken met een van intel's atom bordjes:
http://www.intel.com/prod...2-D945GCLF2D-overview.htm

Maar voor het IR-control gedeelte dacht ik eerder van start te gaan met WinLIRC en een IR ontvanger op de com poort.
http://www.engadget.com/2...te-control-your-computer/

Onderaan de pagina staat ook dat je de functie van alle knoppen naar keuze kunt programmeren.

bij deze had ik enkele vragen:
- zou het mogelijk zijn om via de afstandsbediening de pc in stand-by te zetten en vooral er ook uit te halen.
- kan ik ermee externe apparaten schakelen, wat bij mij de stuurspanning zou zijn naar mijn MoMolight.
vb. via tweede compoort en schakel transistoren.
- en kan ik tevens met dezelfde afstandsbediening mijn tv kaart aansturen zodat ik er maar één nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
MonkeyB schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:59:
Hey,

Zoals Xplod ben ik ook van plan om een MCE te maken met een van intel's atom bordjes:
http://www.intel.com/prod...2-D945GCLF2D-overview.htm

Maar voor het IR-control gedeelte dacht ik eerder van start te gaan met WinLIRC en een IR ontvanger op de com poort.
http://www.engadget.com/2...te-control-your-computer/

Onderaan de pagina staat ook dat je de functie van alle knoppen naar keuze kunt programmeren.

bij deze had ik enkele vragen:
- zou het mogelijk zijn om via de afstandsbediening de pc in stand-by te zetten en vooral er ook uit te halen.
- kan ik ermee externe apparaten schakelen, wat bij mij de stuurspanning zou zijn naar mijn MoMolight.
vb. via tweede compoort en schakel transistoren.
- en kan ik tevens met dezelfde afstandsbediening mijn tv kaart aansturen zodat ik er maar één nodig heb.
1. vermoedelijk niet. Het moederbord moet wake up via COM poort ondersteunen. Meestal kan dit alleen via USB of keyboard/ps2 of PCI
2 je hebt (op die moederborden) volgens mij maar 1 COMpoort
3 een tv kaart stuur je niet aan (sec gezien) je bedient hooguit de software. Dan ligt het er dus aan welke software je wilt gaan gebruiken en/of welke TV kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 14:30
Oké, merci.
morgen dan is achter onderdelen en kijken in hoevere WinLIRC toepasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
"morgen dan is achter onderdelen" ????

morgen dan is het dinsdag

[ Voor 13% gewijzigd door kaajee op 27-04-2009 17:53 ]

Pagina: 1