• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 16:21
Heb onlangs een nieuwe tv aangeschaft, stukje groter en aangezien de kwaliteit al niet te best was word het tijd dit toch maar te veranderen.

De afstand vanaf het punt waar het binnen komt tot boven is circa 14 meter, dit is eventueel in te korten met 4 meter door hem door de kamer heen te leggen. Nu heb ik gekeken voor verschillende antenne versterkers, maar kan niet echt opmaken wat de verschillen zijn en welke dus beter.

Is dit bijv geschikt voor mij?
  • antenne versterker met regelbare versterking voor het aansluiten van 2 TVs op 1 antenne- of kabelaansluiting
  • aansluiting via 9,5 mm TV connectors
  • geschikt voor FM Radio en VHF/UHF TV ontvangst
  • regeling van de versterking d.m.v. instelschroef
  • 40-900 mhz, 10-28 db regelbaar
  • Aansluiten met 2 female en 1 male antennesteker
Is een goedkoop standaard versterker van een euro of 25! Daarnaast nog een vraag over de kabels, is het een verstandige keuze voor bijv proffesionele kabels? Het antwoord lijkt me ja? Op allekabels staan zoveel kabels dat ik niet weet welke ik zou moeten kiezen uit deze lijst

http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=coax

Daarnaast neem ik er nog wel digitale TV bij! Maar dit neem ik pas als de beeldkwaliteit dusdanig verbeterd is!

Ka-tjing

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

persoonlijk, ik heb een cheap ass standaard versterker a 25 pleuro's en ben helemaal tevreden ......

hirsmann is over het algemeen gewoon goed spul met een goeie reputatie,

digitalel tv werkt wel of niet ... ruis (veroorzaakt door jouw kabel) is niet echt een factor.

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 22-04-2008 23:17 ]

Iperf

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
digitaal is ja of nee (1 of 0). Dus, het werkt wel, of niet. Of je een kabel van 100,- per meter hebt of niet, het signaal komt er toch wel door, en de ontvanger merkt wel of het een 1 of een 0 is. Dus in feite hoef je niet na te denken over versterkers/dure kabels, als je toch digitale tv neemt ;)

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-01 13:19
Ik weet niet waar je woont maar voor digitaal van upc moet hij vanaf 5 tm 65 mhz retour zijn..
Ook is de kwaliteit van je kabel natuurlijk van belang, bijv c12 met metalen stekkers, dit is dus een betere afgeschermde kabel met minder signaal verlies en kans op interferentie.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen210 op 23-04-2008 00:00 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Belangrijk is het aantal ohm van de kabel (moet 75 zijn dacht ik) en de dikte... koop geen dunne kabels, maar goede/stuggere geisoleerde kabels :)

Met Hirschmann zit je in principe altijd goed.

Antenneversterkers haal ik zelf altijd bij Gamma.
Zolang het aangeleverde signaal naar de versterker toe (kort snoer van 15cm hier) van goede kwaliteit is, kun je er makkelijk 20 meter kabel (hier thuis) aan hangen :)
jeroen210 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:58:
Ik weet niet waar je woont maar voor digitaal van upc moet hij vanaf 5 tm 65 mhz retour zijn..
Ook is de kwaliteit van je kabel natuurlijk van belang, bijv c12 met metalen stekkers, dit is dus een betere afgeschermde kabel met minder signaal verlies en kans op interferentie.
Edit:

Wat Jeroen zegt klopt. Gamma heeft versterkers van 15 euro die retourgeschikt zijn. Dat zijn dezelfde als die van 12,50, maar dan zwart van kleur en er staat expliciet 'Internet/digital' bij :).

Die afgeschermde stekkers zijn btw aanraders :) Ik koop nooit meer plastic 'dopjes'... die ene euro extra is echt de moeite waard.

[ Voor 46% gewijzigd door Michael Knight op 23-04-2008 00:03 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

En hier ging iets mis.. :X

[ Voor 95% gewijzigd door Michael Knight op 23-04-2008 00:03 ]

• Ierlandfan
  • Laatst online: 12-02 07:45
Sluit ik me bij aan, Hirschman is prima spul, Zolang je deze maar op de plek zet van de wcd (waar je groene kabel zichtbaar de grond uitkomt) Anders ga je mogelijk ruis en interferentie versterken en krijg je allerlei vage digitale problemen (blokjes, stilstaand beeld, E19, E48.E53 errors) Inderdaad 75 ohm kabels, koop stugge kabels. Wil je het goed doen neem Satelliet kabel. (beter afgeschermd) en F connectoren, die draai je op de kabels. Dan kan je verlengen wat je wil........

Maar TEST EERST je signaal op je wcd...oftewel.....sluit een tv aan (met korte antenne kabel) en check je signaal. Signaal ok, dan alles ok. Signaal slecht, alles slecht. 65 tot 69 ohm ingangsignaal is in de meeste gevallen ok.

Tip: Al je een modem hebt en je hebt zo rond de 41~45 db downstream.
(zie 192.168.100.1, admin/motorola als user en pass als nodig) heb je goed signaal. Als dat al ergens rond de 500 of hoger is is het (wellicht) tijd voor een monteur of om je kabels eens na te lopen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

maarud schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:55:
digitaal is ja of nee (1 of 0). Dus, het werkt wel, of niet. Of je een kabel van 100,- per meter hebt of niet, het signaal komt er toch wel door, en de ontvanger merkt wel of het een 1 of een 0 is. Dus in feite hoef je niet na te denken over versterkers/dure kabels, als je toch digitale tv neemt ;)
Dit is natuurlijk niet waar. Digitaal is misschien wel 1 of 0, dat wil echter niet zeggen dat je een goed signaal niet nodig hebt om je zenders te ontvangen. Heb je onvoldoende signaal en de bit error rate is dusdanig hoog dat de ontvanger het niet meer kan corrigeren ga je artifacts zien en kan het zijn dat beeld of gelijk korte tijd helemaal wegvallen. Ook meer en plaatselijke blokjesvorming zijn een teken van een slechte verbinding. Natuurlijk hoeft een goede kabel geen honderden euro's te kosten ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Je kan bij je digitale ontvanger eens bij info kijken (i toets) en dan naar BER kijken. Dat is de error correctie, en die moet laag zijn (of het liefst 0).

• Th@_M@ster
Maar TEST EERST je signaal op je wcd...oftewel.....sluit een tv aan (met korte antenne kabel) en check je signaal. Signaal ok, dan alles ok. Signaal slecht, alles slecht. 65 tot 69 ohm ingangsignaal is in de meeste gevallen ok.
Gedaan, zag er een stuk beter uit dan boven. Versterker heeft wel degelijk zin dus :)
Tip: Al je een modem hebt en je hebt zo rond de 41~45 db downstream.
(zie 192.168.100.1, admin/motorola als user en pass als nodig) heb je goed signaal. Als dat al ergens rond de 500 of hoger is is het (wellicht) tijd voor een monteur of om je kabels eens na te lopen.
dit staat op 33 db, lijkt me oke?
Je kan bij je digitale ontvanger eens bij info kijken (i toets) en dan naar BER kijken. Dat is de error correctie, en die moet laag zijn (of het liefst 0).
Digitale ontvanger heb ik nog niet! Maar ben van plan deze wel te nemen

Het beste is dus voor mij gewoon een versteker te halen

http://www.allekabels.nl/...ker-Met-4-Uitgangen..html

met een proffesionele kabel

http://www.allekabels.nl/...ele-Coax-Kabel-Zwart.html

Of is dit allemaal NIET nodig als ik digitale tv neem?? Neem aan dat alles toch ook een stuk beter is als het analoge signaal al goed is voordat het om word gezet?

Ka-tjing

• Th@_M@ster
niemand die mij het laatste stukje kan helpen? :)

Ka-tjing

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Th@_M@ster schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:15:
niemand die mij het laatste stukje kan helpen? :)
Ik denk dat je dat het beste even aan je aanbieder kan vragen; de één zet namelijk een splitter op je wandcontactdoos, zodat je een kabel rechtstreeks naar je tuner hebt en de ander laat het door de tuner regelen (de overige analoge aansluitingen).

Zo geef je nooit onnodig veel geld uit :)

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Zorg er gewoon voor dat je analoge signaal goed is in huis. ContactovernamePunt (Groene Kabel / WCD) is waar je gaat beginnen.

Gebruik idd Hirschman spul. Voor 3 a 4 tv's heb je nog geen versterker nodig, mits je binnenkomende signaal (Kabel Exploitant) goed is. Als kabel kan je KOKA799 gebruiken.

Wil je later aan digitale TV, dan heb je ook profijt van een goed analoog signaal.

Duidelijker dan dit kan niet: ---> Link!

[ Voor 15% gewijzigd door Friedchicken op 25-04-2008 18:07 ]

Pagina: 1