Toon posts:

T-Mobile DSL Wireless Modem/Router + Linksys WAP54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb de volgende configuratie echter krijg ik deze niet werkend.

Op locatie staat een werkend wireless modem/router van T-Mobile (duitsland :) ) Nu is er op een van de 4 bekabelde poorten een accesspoint aangesloten aan een 20 meter lange kabel. Het probleem is namelijk dat de locatie een boerderij is met muren van (jawel) 70 cm dik. Het accesspoint staat een eind verder op. Nu wil ik graag draadloos het netwerk benaderen via het accesspoint. Lijkt simpel echter voor mij niet aan de praat te krijgen. Ik kan het accesspoint wel benaderen als ik de laptop met kabel aan het netwerk hang, echter draadloos kan ik er niet mee verbinden. Hij vind de AP wel als ik zoek naar draadloze netwerken. Ik heb het accesspoint een statisch IP adres gegven. Wie oh wie kan mij verder helpen

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan je wel verbinden met de accespoint ?
Staat die ook daadwerkelijk in accespoint mode?

Verwijderd

Topicstarter
Accesspoint staat inderdaad in AP modus. Ik kan bekabeld wel het accesspoint in het netwerk benaderen, echter bij een poging om draadloos verbinding te maken met het AP blijft het bij een poging :) Het is namelijk niet mogelijk om daadwerkelijk verbinding te maken.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat voor errors geeft die ?
Heb je al geprobeerd met een statisch ip ?
Heb je toevallig de AP een statisch adres binnen de DHCP reeks gegeven ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik vind nergens in je post terug of je de WAP54G ook daadwerkelijk geconfigureerd hebt met een bepaalde security setting (WPA2 met een key).. Of krijg je gewoon geen IP adres na het verbinden..

Iets meer informatie zou fijn zijn. Is vanaf een vaste PC de AP wel te bereiken.. ZO ja, dan is de kabel waarschijnlijk goed.