UTP wandcontactdoos: hoe aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24
Heren (en dames?),

Ik ga morgenavond wandcontactdozen aansluiten middels een patchkabel. Nu dacht ik dat het eenvoudig was, gewoon dezelfde volgorde aanhouden als in de RJ45 stekker aan de andere kant van de kabel. Maar als ik nu de WCD bekijk dan kom ik er toch niet helemaal uit.

Vraag 1) De gaatjes zijn genummerd van 1 t/m 8. Maar er staat bij sommige ook bijv. 2a, 2b etc. Wat houdt dat dan precies in? (foto 1)

Vraag 2) De UTP kabel moet ik neem ik aan strippen en dan in het juiste gleufje duwen en dan het schroefje aandraaien, niet waar? (ook foto 1)

Vraag 3) Maar ik heb bij elk getalletje twee gleufjes zitten, maakt dat nog uit welke ik gebruik? (foto 2)

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/5497/mg7379cropgf6.th.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/8281/mg7380cropas1.th.jpg

Dank!

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Als ik je foto zo zie heb je een ander type dan dat ik gebruik, maar vermoed dat dit gewoon hetzelfde is. Probeer dit eens:

Wire Schema (568A)

Blauw-wit
Blauw
Groen-wit
Groen
Oranje-wit
Oranje
Bruin-wit
Bruin

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:11:
Heren (en dames?),

Ik ga morgenavond wandcontactdozen aansluiten middels een patchkabel. Nu dacht ik dat het eenvoudig was, gewoon dezelfde volgorde aanhouden als in de RJ45 stekker aan de andere kant van de kabel. Maar als ik nu de WCD bekijk dan kom ik er toch niet helemaal uit.

Vraag 1) De gaatjes zijn genummerd van 1 t/m 8. Maar er staat bij sommige ook bijv. 2a, 2b etc. Wat houdt dat dan precies in? (foto 1)
TIA-568-A versus TIA-568-B. Meestal houden we hier in Europa B aan. Je moet dus waarschijnlijk (is niet echt te zien aan de foto's) in de genummerde gaatjes de aders doen zoals ze genummerd zijn, en dan de b'tjes aanhouden waar beschikbaar (dit zal gaan om groen en oranje.)
Vraag 2) De UTP kabel moet ik neem ik aan strippen en dan in het juiste gleufje duwen en dan het schroefje aandraaien, niet waar? (ook foto 1)
Gewoonlijk niet, maar in dit geval zo te zien wel.
Vraag 3) Maar ik heb bij elk getalletje twee gleufjes zitten, maakt dat nog uit welke ik gebruik? (foto 2)
Ik ken deze WCD's niet, maar waarschijnlijk niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Denk trouwens dat de 1a 1b 2a 2b de aansluitingen aanduiden die danwel voor analoge danwel voor ISDN gebruikt worden.

Verder lijkt het me dat de 2 gaatjes per nummer hezelfde zijn en dat het dus niet uitmaakt of je de linker of de rechter gebruikt.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24
Het betreft trouwens Jung AS500 spul. Dat was ik nog even vergeten. Dus, wanneer ergens een 2 en een 2b beschikbaar zijn, dan altijd 2b gebruiken?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• ari
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-11-2025

ari

offtopic:
Als je de directe link van Imageshack gebruikt, heb je geen last van reclame en popups. In dit geval foto 1 en foto 2. ;)
Pagina: 1