• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Kan het kwaad om een LCD tv op een hogere resolutie te zetten dan ie maximaal aan kan? Heb een LCD-tv, die maximaal 1360x768 aan kan, aangesloten op de PC. Als ik de pc op 1920x1080 zet dan verschijnt er keurig '1080p' in beeld. Ziet er niet zo goed uit, maar vroeg me af of het kwaad kon (net zoals met die oude CRT's, die je behoorlijk kon laten lijden door dat te doen).

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 23:13
volgens mij niet, maar wat is het nut? 't ziet er niet uit...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Natuurlijk kan dat geen kwaad :) Verder is dit een Audio forum, dus schopje: AUD -> VID ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 09:10

GekkeR

key = key

Kan toch ook niet ?
De LCD heeft nou eenmaal een bepaald aantal pixels , daar kan je niet boven zitten.
Of de pc schaalt naar beneden, of het scherm schaalt naar beneden (hoger dan native).
Ditzelfde andersom als je een te lage resolutie gebruikt (lager dan native).

Zoals altijd kan je voor plasma/lcd (schermen met een bepaald aantal pixels) het beste draaien op de exacte hoeveelheid pixels die het scherm heeft (native).

Niet dat hiet niet mogelijk is om een lcd/plasma te "overklokken" overigens , aangezien je de refreshrate wel kan aanpassen boven wat het scherm denkt aan te kunnen.
Wat overigens niet goed is voor het scherm :p

[ Voor 32% gewijzigd door GekkeR op 22-04-2008 22:56 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
HU? Refresh rate te hoog? Een LCD heeft toch gen refreshrate (pixels kunnen aan of uit)?? Of heb ik het mis?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Bonkdoos schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:21:
HU? Refresh rate te hoog? Een LCD heeft toch gen refreshrate (pixels kunnen aan of uit)?? Of heb ik het mis?
Deze heeft het wel (aantal keren dat er een nieuw beeld wordt doorgegeven door de videokaart), alleen de weergave van het scherm zelf heeft dit niet.
Pagina: 1