Hoi allemaal. Allereerst bedankt voor het lezen 
Het is (misschien!) tijd om een nieuwe videokaart te kopen en wil me eerst verdiepen in wat een goeie koop is. Als jullie me ermee kunnen helpen heel graag want ik zie door de bomen het bos niet meer.
1) Kan deze kaart in dit moederbord? Ik heb het een en ander gelezen over PCI-e 2.0 slots en volgens mij heeft mijn moederbord dat niet. Hoe erg is dat? Betekend dat de kaart niet past of alleen langzamer draait? En zo ja hoeveel langzamer?
2) Ik heb deze voeding. Is dat genoeg om de kaart te draaien i.c.m. de rest van mijn systeem?
3) Er schijnt een OC versie van de kaart beschikbaar te zijn. In welke mate kan ik deze kaart zelf OCen (exit garrantie I know) zonder te killen?
4) Zijn er al goede drivers voor? Vast wel maar better safe then sorry toch?
Specs:
Vista Ultimate 64 Bit - Student licence. SP 1, Windows activated. genuine version.
Intel Pentium(R) D CPU3.00 Dual core
8.0 gig RAM
2x Samsung 500 GB Sata2, RAID 0
Nvidia GeForce 7900 GTX
Iiyama ProLite E2403WS
MSI 975X Platinum Motherboard
Creative 7.1 X-fi Fatal1ty FPS Audio card
Pinnacle PCTV 110i capture Device
Logitech Z-5500 Digital
Geen extra koelers o.i.d.
Goedkopere kaarten + SLI (met betere prijs/kwal verhoudingen I know
) gaat niet lukken i.v.m. de geluidskaart. Deze wegdoen is geen optie
dus een enkele vid.kaart is de enige oplossing aangezien ik geen nieuw moederbord ga kopen.
Wat ik speel (en ga spelen): Crysis (echt niet op max of zo, als 't maar mooi draait), Assasins Creed, Hellgate London.
Budget is 600 pleuro en dan is 't wel mooi geweest. Upgraden is inderdaad niet echt nodig maar met de PC zitten is practisch 't enige wat ik kan qua tijdbesteding op dit moment en de komende maanden vanwege hersenletsel. Sporten, vakantie, werken, uitgaan etc zit er gewoon niet in, vandaar.
Iedereen alvast bedankt voor z'n input
.
Het is (misschien!) tijd om een nieuwe videokaart te kopen en wil me eerst verdiepen in wat een goeie koop is. Als jullie me ermee kunnen helpen heel graag want ik zie door de bomen het bos niet meer.
1) Kan deze kaart in dit moederbord? Ik heb het een en ander gelezen over PCI-e 2.0 slots en volgens mij heeft mijn moederbord dat niet. Hoe erg is dat? Betekend dat de kaart niet past of alleen langzamer draait? En zo ja hoeveel langzamer?
2) Ik heb deze voeding. Is dat genoeg om de kaart te draaien i.c.m. de rest van mijn systeem?
3) Er schijnt een OC versie van de kaart beschikbaar te zijn. In welke mate kan ik deze kaart zelf OCen (exit garrantie I know) zonder te killen?
4) Zijn er al goede drivers voor? Vast wel maar better safe then sorry toch?
Specs:
Vista Ultimate 64 Bit - Student licence. SP 1, Windows activated. genuine version.
Intel Pentium(R) D CPU3.00 Dual core
8.0 gig RAM
2x Samsung 500 GB Sata2, RAID 0
Nvidia GeForce 7900 GTX
Iiyama ProLite E2403WS
MSI 975X Platinum Motherboard
Creative 7.1 X-fi Fatal1ty FPS Audio card
Pinnacle PCTV 110i capture Device
Logitech Z-5500 Digital
Geen extra koelers o.i.d.
Goedkopere kaarten + SLI (met betere prijs/kwal verhoudingen I know
Wat ik speel (en ga spelen): Crysis (echt niet op max of zo, als 't maar mooi draait), Assasins Creed, Hellgate London.
Budget is 600 pleuro en dan is 't wel mooi geweest. Upgraden is inderdaad niet echt nodig maar met de PC zitten is practisch 't enige wat ik kan qua tijdbesteding op dit moment en de komende maanden vanwege hersenletsel. Sporten, vakantie, werken, uitgaan etc zit er gewoon niet in, vandaar.
Iedereen alvast bedankt voor z'n input
Team anti-scalp - wauw..