[Suse 10.3] ssh probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Suse 10.3 server draaien, ook heb ik de ssh geactiveerd.
Als ik lokaal ssh via putty is dat geen probleem (windows vista), als ik aan mijn broer vraag om in te loggen via putty (andere locatie) werkt dat ook. (Al deze clients/server staan op een telenet-lijn)

Nu ga ik met mijn laptop op een andere locatie (Belgacom), waar ik perfect kan surfen, probeer ik in te loggen via putty op m'n server, dan geeft putty: connection timed out.

Nu ga ik deze avond bij mijn ouders, op 2 verschillende laptops proberen. Op de eerste laptop (winxp) lukt het niet, krijg ik weer de melding: connection timed out.
Op de 2de laptop (win vista) op dezelfde internetverbinding lukt het wel. (ook deze 2 laptops staan aangesloten via een telenet-lijn.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 02:11
Ping die bak eens vanaf die locaties?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al gedaan, ping resultaten: gemiddeld 22ms, 4 pakketten verzonden, 4 pakketten ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Vuurmuurtje?

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxyserver? Poorten geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Ik zou het probleem niet bij je Suse-server zoeken. Er zijn blijkbaar firewalls actief, en het enige OS dat dat nodig heeft is Windows. Dus of het ligt aan de client, of er zit een firewall bij je router ofzo. Bij bedrijven wordt poort 22 vaak geblockt, maar een ISP zou dat niet doen.

Je kunt t ook eens met een Linux LiveCD proberen, als het dan wel werkt weet je dat het een instelling van windows is. (en heb je meteen een mogelijke oplossing van je probleem te pakken: windows eraf en linux erop ;) )

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de firewall van alle routers waarop ik geconnect heb stonden uitgeschakeld.

't is niet logisch dat het met mijn laptop op de ene plaats wel lukt en op de andere plaats niet. Ik had toegang tot de router op beide plaatsen, en op beide plaatsen stond de firewall uitgeschakeld.
Pagina: 1