[3DMark06]Wegvallen beeld + FPS drops HDR/SM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Oude situatie:
Gigabyte M59SLI-S5
AMD x2 4600+
4x 1GB OCZ PC5300
2x GF 7900GTX (XFX+Club3D)
3DMark06 score: 7900

Nieuwe situatie:
ASUS Crosshair II Formula
AMD Phenom 9600BE
2x 2GB OCZ Reaper PC6400
2x GF 7900GTX (XFX+Club3D)
3DMark06 score: 10.000

Niks mis mee zou je zeggen, score is normaal voor deze kaarten gok ik (zonder OC). Maar tijdens de 3DMark run merkte ik dat het beeld met grote regelmaat (elke 10 sec) een paar seconden op zwart sprong en de FPS naar 1 zakte alvorens weer vrolijk terug te klimmen en door te gaan.

Dit komt enkel voor in de Canyon Flight en Deep Freeze test (dus de SM3.0 en HDR tests). Ook zie ik dat de sneeuw in de Deep Freeze test niet klopt, deze is alles behalve wit. Zie screenshot. Dit alles kwam uiteraard niet voor bij de oude situatie.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5bThNr7Qu8hXH8c0WBqzLgBJ/thumb.jpg

Drivers:
Forceware 169.21
nForce 9.64

Temps:
CPU: 45
GPU #1: 60
GPU #2: 71

Hoewel er enig verschil zit tussen de 2 videokaarten in temp is het alles behalve hoog. Beide kaarten zijn voorzien van een Accelero X1. Weinig games bij de hand om te testen, enkele Counter-Strike 1.6 welke vlekkeloos draait (al is dat niet zo verwonderlijk) en Rise of Nations, ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Misschien zou je allebei de kaarten apart kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Had ik zelf ook best mogen bedenken.... 8)7 Niet gewend dat ik 2 van die planken in m'n systeem heb hangen denk ik. ;)

Maargoed, afzonderlijk van elkaar draait het goed (op beide planken dus). :?

EDIT: Ook heb ik nu, wanneer SLI aan staat, in plaats van een mousecursor een wit vierkant met verschillende kleuren pixels erin. De muis werkt gewoon alleen heb ik dus geen cursor zichtbaar. Erg vreemd, zeker omdat de kaarten apart wel gewoon lijken te werken.

[ Voor 39% gewijzigd door The Realone op 23-04-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Inmiddels de kaarten in een ander systeem gehangen met als resultaat een goed lopende 3DMark06 en geen vage muiscursors.

Echter, of het toeval is weet ik niet, gedurende de 3DMark run begon het moederbord te loeien zodra de Canyon Flight test een paar seconden draaide. De post indicator op dat bord stond op FF (wat zoveel wil zeggen als 'Boot Attempt' en het loeien kon ik niet terug vinden. Bronnen op internet geven aan dat het om een CPU Fail gaat (constante hoge en lage tonen die elkaar afwisselen) maar volgens mij was het geen beep code maar gewoon een waarschuwingsalarm voor iets. Het ging om een Abit IN9 32X-MAX Wi-Fi

Helaas door tijdgebrek niks meer kunnen testen maar ik heb het idee dat ik het nu bij iets anders moet gaan zoeken. Aangezien de SLI goed werkte voordat ik m'n mobo, CPU en RAM vervangen heb. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 20:39

CDAAbeltje

Cool Down !

En je hebt uiteraard al een ander driver pakketje voor de videokaarten geprobeerd ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Jup. ;) De wat oudere Forceware en de laatste voor de 7-serie. 169.21 ofzo.

Misschien is het gewoon een gevalletje DOA van het moederbord ofzo, geen idee al moet ik dat dan wel binnen een aantal dagen concluderen. Kijken of ik ergens 2 kaartjes kan vinden om in SLI op het mamaplankje te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Probleem lijkt alsnog opgelost te zijn met de 175.16 beta drivers. Even afkloppen nog, maar het lijkt erop dat de vorige drivers toch niet overweg konden met de 780a chip ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde in Canyon Flight (sys zie sig), maar ik wacht wel op de WHQL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat voor voeding heb je?
Misschien kan die het wel niet aan en krijgt de videokaart te weinig stroom en maakt hierdoor fouten. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:06:
Wat voor voeding heb je?
Misschien kan die het wel niet aan en krijgt de videokaart te weinig stroom en maakt hierdoor fouten. :)
En door nieuwe drivers zou ze minder verbruiken? Zou op zich wel kunnen door optimalisaties. De mijne is trouwens een Tagan 480W en ik heb slechts één 8800GTX en verder geen problemen in games (wat dan weer meer CPU-vermorgen vergt dan 3DMark).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Mijn 500W Seasonic mag ook geen probleem zijn natuurlijk. :)
Pagina: 1