Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xml probleem met bepaalde site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik ben een leek op gebied van computers dus aub, antwoorden in leek-taal ;-)
2) het probleem:
Nieuwe laptop, vista home premium voorgeïnstalleerd. Als ik de site www.wow-europe.com opendoe verschijnt volgende melding:
De XML-pagina kan niet worden weergegeven

Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel. Herstel de fout en klik
vervolgend op de knok vernieuwen of probeer later opnieuw.

Klasse is niet geregistreerd

Ik heb al geprobeerd om via de internetopties/internetprogramma's de *.xml te laten openen met kladblok ipv xml editor.. voor de rest weet ik echt niet wat anders nog te proberen.

Het rare is ook, ik had een snelkoppeling in mijn favorieten staan die naar een verdere 'pagina' op de site leidt, deze werkt wel. En via daar kan ik wel verder alles bekijken op de site totdat ik op homepage klik of verder klik vanboven rechts op "armory".

Wat weer leidt naar een volgend probleem. Ik had ergens gelezen dat het via Firefox geen probleem zou zijn, dus ik probeer dat te downloaden via Vista maar de beveilingingsinstellingen blokkeren het volledig. Ik krijg zelfs niet de keuze om het toch te accepteren.. maar dat is weer een andere verhaal.

PS: alles werkt wel via verschillende andere pc's, maar dit zijn wel xp's, doch ook met Internet Explorer 7 erop geinstalleerd?

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
Het lijkt erop dat er gewoon een fout in die pagina zit waardoor Internet Explorer deze niet kan weergeven.

www.mayaposch.com

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Lijkt me meer iets voor CSA

WEB >> CSA
(Bij nader inzien misschien toch ook wel WOS :P )

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 22-04-2008 23:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Erg vreemd. Hoewel de extentie .xml is, wordt als content type text/html terug gegeven, maar deze bevat dan weer wel een <?xml-stylesheet ?> element voor het inladen van een XSL stylesheet. Echter de 'xml' is gewoon xhtml. IE7 op vista (en win2008) houd zich veel beter aan de standaarden dan IE7 voor XP. De combinatie van een content-type 'text/html' en dan XML sturen gaan 'correct' fout. XML voor browsers moet als application/xml worden gestuurd, XML zonder opmaak (geen xml-stylesheet element) dient content-type 'text/xml' te krijgen.

Mijn opinie: De wow website is gewoon bagger, maar daar kun jij weinig aan doen. Het enigste wat ik kan verzinnen is dat je een alternatieve browser zoals Firefox of Opera installeerd.

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Idd, dus ik wou Firefox installeren... maar mijn beveiliginsinstellingen laten dit niet toe (krijg zelfs niet de keuze). Ik zal deze avond eens een printscreen hier posten. Het enige wat hij zegt is dat de huidige beveiligingsinstellingen het niet toelaten het document te downloaden.
Ik heb al alles geprobeerd: beveiling op héél laag zetten, firewall uitgezet, vista windows defender even uitgezet.. alles wat maar met beveiliging te maken kan hebben?
Ik had niet gezien dat messenger er al opstond en wou die vorige week downloaden, dat ging ook niet. Het lijkt dus heel de tijd te gebeuren met exe.files. In de internetopties is ook niets te vinden.. heb daar alles al eens aan- en uitgevinkt.

Ik kan het natuurlijk gaan downloaden via de desktop en dan overzetten via externe harde schijf/cd-rom of iets dergelijk... maar dat lost eigenlijk dat probleem toch niet echt op. Stel nu dat je dat als enige pc in huis hebt??

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Microsoft doet dat voor jou. Microsoft doet dat voor jouw zodat je een veilige, snelle, goede, en beveiligde onverstoorbare Microsoft Windows® Vista®™ Experience®™©™®™© krijgt. Microsoft wilt jouw beschermen voor je eigen bestwil. Microsoft bedoeld het allemaal gebruiksvriendelijk en goed.

Serieus: Heb je UAC al (tijdelijk) uitgeschakeld?

@hieronder: Het was maar een grapje over het soms overdreven security gedoe van Windows ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Sebazzz op 23-04-2008 14:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem ligt inderdaad aan de website icm je gebruikte browser; als je geen alternatieve browser kunt installeren kun je contact opnemen met de website-eigenaar die je waarschijnlijk zal vertellen dat het probleem bij Microsoft's IE ligt. Meer informatie over de mime-type detectie die in IE niet zo heel erg logisch is vindt je hier. IE denkt in dit geval dat de xml-extensie voor de text/html content-type gaat; wat ertoe leidt dat fouten gaat vinden die er niet zijn.
Sebazzz schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:58:
Microsoft doet dat voor jou. Microsoft doet dat voor jouw zodat je een veilige, snelle, goede, en beveiligde onverstoorbare Microsoft Windows® Vista®™ Experience®™©™®™© krijgt. Microsoft wilt jouw beschermen voor je eigen bestwil. Microsoft bedoeld het allemaal gebruiksvriendelijk en goed.

Serieus: Heb je UAC al (tijdelijk) uitgeschakeld?
Ik zie niet wat een Microsoft rant bijdraagt aan dit topic; maar UAC uitschakelen heeft nog veel minder met het probleem te maken.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1