Toon posts:

Q6600 Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Q6600 die momenteel door dat mijn striker extreme dit gemakkelijk verzet op
3Ghz zit te draaien (zonder problemen). Daarstraks las ik op een engelse site dat je deze
perfect op 3.2 Ghz kan laten draaien met FSB 1600, daar ik echt geen ervaring heb
met manueel overclocken vroeg ik me af of jullie mij hierbij konden helpen?
ik heb een Striker II extreme moederbordje die perfect FSB 1600 aankan en ook 4 Gb DDR3 1066Mhz gegeugen (daar ik niet weet of dit er toe doet). Is er iemand die weet wat ik juist moet instellen?

dit vond ik zelf terug :

-Multiplier: 8

-FSB: 400 (400 X 8 = 3200MHZ) (400 X 4 = 1600MHZ FSB)

-Vcore 1.35

-Dram Frequency: 800MHZ (1:1 Met FSB)

Maar ik denk dat dit voor mij niet de juiste instellingen zullen zijn.

alvast bedankt
mvg,
peter

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 09:10
Er is maar 1 manier: Probeer het uit. Let wel dat je bepaalde waarden niet overschrijdt (bv. VCore niet te hoog). Lees eerst eens wat tutorials over overclocken.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat je zelf hebt gevonden klopt prima. Je hebt zelfs "maar" 800MHz mem nodig ;) Maar het is altijd zo dat de ene processor de andere niet is: results may vary. Het is gewoon een beetje proberen en spelen ermee.

Let er natuurlijk wel op dat je geen 1600MHz FSB in het BIOS invult (als het ding al zo ver wil gaan :+), maar 400MHz (FSB is Quadpumped).

[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 22-04-2008 20:27 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

ik heb mijn q6600 op 3.3 Ghz draaien met een stock koeler met een vcore van 1.35.

Dit op een GA-X38-DQ6.

de cpu temps zijn rond 60 graden to 65 graden onder belasting. gewoon wat hierboven al gezegd is proberen en kijken wat je kan halen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Overclocking heeft niet zoveel in Processors, Mobo's & Geheugen te zoeken, je kunt beter in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen kijken :). Daar staat een Frequently Asked Questions TCA die zeker van pas komt bij het overclocken. Lees deze dus even aandachtig door als je een beginnende overclocker bent. Als je dat eenmaal gedaan hebt weet je de basics en wordt het tijd om jouw eigen systeem te verkennen. Zoek dan even uit welke opties je nodig hebt (en indien je niet zeker bent wat bepaalde opties doen; Google! ;)) en ga met kleine stapjes overclocken :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot. Er is nog genoeg te lezen en uit te proberen :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.