Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik heb zelf vorig jaar MBO4 ict beheerder afgerond.
Ik ben wel door aan het studeren om het hbo(HTS-A) maar dit gaat niet zo lekker.

Mijn vraag is hoeveel werk is er te vinden voor een ict beheerder op MBO4 niveau ?
zijn er mensen die na het mbo zijn gaan werken ?

- wat voor werkgevers zijn mogelijk (peak, call2 ?)
- wat is een beetje een gangbaar start salaris ?
- wat zijn werkend de doorstudeer mogelijkheden ?

wie is hier gaan werken na het mbo en hoe bevalt het ?
wat voor werk doe je ?
Hoe ziet een dag werken er uit ?
(vergoedingen ?)

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 14:07
Voor vergoedingen, salarissen en secundaire arbeidsvoorwaarden kijk eens in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7)".

Ik denk dat er genoeg werk in te vinden is, zet je CV eens op monsterboard oid, zat mensen die je uit willen nodigen (zelf van ICT Beheerder niv. 4 naar HBO informatica en mensen wilden MBOers graag hebben)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Verwijderd

*knip werving*

Welkom op GoT. Zoals je in Werk & Inkomen - Policy kunt lezen is elke vorm van werving uitgesloten op het forum.

[ Voor 166% gewijzigd door Rukapul op 23-04-2008 13:33 ]

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

m0nk

16-09-2003 15.15

Momenteel is de markt goed voor de werkzoekende. Ik heb 2 weken geleden mjin cv op nvbank gezet en ik werd helemaal gek gebeld.

Als je bij een detacheerder in dienst gaat zal je hoogst waarschijnlijk bij een opdrachtgever neergezet worden (afhankelijk van je opleiding en ervaring). Soms zijn het opdrachten van 6 maanden, soms korter en uiteraard soms langer. Vaak kan je bij je werkgever verschillende cursussen volgen en examens doen (let wel op je studieschuld).

Hoe je werkdag eruit ziet hangt er vanaf bij welke klant je zit :) opstaan-werken-thuiskomen, net zoals elke andere baan... :P Vergoedingen/Salaris zijn bij elke werkgever anders.

Er zijn trouwens momenteel zat vacatures voor junior systeembeheerders/helpdesk/werkplekbeheer. Kijk maar eens op de verschillende werkaanbod sites.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 21:39

Red Boll

Kick Ass!

wd200 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:06:
Vraagje: Welke certificeringen heb je nu eigenlijk behaald in die 4(?) jaar?
Deze opleiding is "nog van voor mijn tijd". ;)

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Er zijn trouwens momenteel zat vacatures voor junior systeembeheerders/helpdesk/werkplekbeheer. Kijk maar eens op de verschillende werkaanbod sites.
De junior systeembeheerders zitten steeds meer in India/Polen...
Dat wordt lastig instromen voor de nieuwe collega's ben ik bang :|

Via detachering moet je echter zo aan de slag kunnen lijkt me...

[ Voor 3% gewijzigd door Red Boll op 23-04-2008 17:43 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gooi je cv eens online en je merkt 't vanzelf. Ik heb ook mbo ict4, en werd helemaal gek gebeld. Overal waar ik ging sollicteren ben ik aangekomen en kon dus uit 4 banen kiezen. Salaris moet je rond de 1600~1800 denken.

Doorstudeermogelijkheden hangen natuurlijk van het bedrijf af, kan je bespreken. Mijn certificaten worden bijv. betaald.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:48
Red Boll schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:40:
[...]

Vraagje: Welke certificeringen heb je nu eigenlijk behaald in die 4(?) jaar?
Deze opleiding is "nog van voor mijn tijd". ;)
Geen certi. Ja itil en ecdl op school afgesloten als vak zijnde

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Weet je al of je gaat door leren of gaat werken? Lastige keuze... Een HBO diploma in je achterzak geeft je wel meer mogelijkheden, zeker later in je carriere...

Een eerste opstap baan in de IT vinden lijkt me niet zo'n uitdaging voor je.
Heb je al een bepaalde job in gedachte die je leuk lijkt?

[ Voor 26% gewijzigd door Red Boll op 24-04-2008 21:20 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Ik ben zelf met MBO4 bij TTP begonnen. Ik kan gewoon mijn MCSE, Cisco, etc. halen.

Als je wilt kan ik je wel in contact brengen...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 18:12
Ik ben wel door aan het studeren om het hbo(HTS-A) maar dit gaat niet zo lekker.

Mijn vraag is hoeveel werk is er te vinden voor een ict beheerder op MBO4 niveau ?

wat voor werk doe je ?
(vergoedingen ?)
Bakken met detacheerder die zitten te springen om nieuwe medewerkers. Maak je geen zorgen, een baan vinden in de ICT met alleen MBO is een eitje

tussen de 1600 en 1700 is niet onrealistisch

Ieder fatsoenlijk bedrijf geeft z'n mensen de mogelijkheden om trainingen te volgen en certificaten te halen om zijn / haar werk beter te kunnen doen en om door te stromen naar een hogere functie. Als je in de uitvoerende tak van ICT gaat zitten (dus zonder het woord "manager" in je functietitel) zul je altijd door moeten blijven leren. Ontkom je niet aan.

- wie is hier gaan werken na het mbo en hoe bevalt het ?
3 jaar geleden ben ik met diploma van het MBO het bedrijfsleven in gegaan. Begonnen op een servicedesk, anderhalf jaar gedaan, en prima bevallen.

- wat voor werk doe je ?
Na anderhalf jaar servicedesk doorgestroomd naar 1e-lijns netwerkbeheer

- hoe ziet een dag werken er uit ?
Opstaan, naar werk rijden, koffie drinken, beetje werken, lunchen, beetje werken, diner, nog beetje werken, naar huis rijden, genieten van je vrije avond zonder huiswerk :)

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47

wat voor werk doe je ?
(vergoedingen ?)
Inderdaad, via detacheerders ben je zo aan het werk, en het is niet verkeerd om mee te beginnen al zal het salaris daar niet zo hoog zijn. Staar je niet blind op de vacatures om monsterboard waar ze vaak een hele lijst met software kennis en veel ervaring eisen, maar plaats gewoon je cv eens op monsterboard en houd je telefoon ff een dagje aan. Gegarandeerd dat je als mbo ict'er de volgende dag plat gebeld word door bedrijven die je willen hebben.

Ik ben zelf vorig jaar begonnen voor 1400 bruto als werkplekbeheerder, is inmiddels 1500 geworden, en vanaf volgende maand 1600 als het goed is.

Zoveel als je zelf wil, ieder fatsoenlijk bedrijf bied je voldoende mogelijkheden om bij te blijven leren, meestal in de vorm van certificaten etc.

Ik heb een jaartje HBO gedaan, maar ben gestopt omdat ik ging verhuizen en het niet zo zag zitten weer een andere school op te zoeken etc, en ben aan het werk gegaan en heb er geen spijt van.

wat voor werk doe je ?
Werkplekbeheer bij een grote energieleverancier.

In de auto naar het werk rijden, auto parkeren, laptop opstarten, kopje koffie halen, mail checken, got forum checken, fok lezen. Planning etc opstarten, en checken wat er allemaal voor incidenten zijn die ik die dag moet / ga doen. Incidenten oplossen etc, daarna de tickets weer bijwerken / afsluiten enzo, dan weer verder tot de dag om is.

Op zo'n dag kom ik ook geregeld bij de koffie automaat, en maak gezellig een praatje bij de mensen waar ik langs kom. Het is best relaxed werk over het algemeen. Soms is best wel stressvol, maar over het algemeen valt dat best mee moet ik zeggen.

Ik zit nog 2 maanden bij het bedrijf waar ik momenteel gedetacheerd ben, probeer in die tijd nog wat certificaten te halen zodat ik op een wat interresantere opdracht kan gaan zitten hierna.

(vergoedingen ?)
Reiskosten als je met eigen auto rijd.

[ Voor 5% gewijzigd door hypz op 29-04-2008 08:15 ]

Pagina: 1