As the light changed from red to green to yellow and back to red again, I sat there thinking about life
Was it nothing more than a bunch of honking and yelling?
Sometimes it seemed that way...
Verwijderd
Kun je de kaart niet direct in de kernel gooien?
Als ik hier mijn Realtek 8139 direct in de kernel bak werkt dat prima. Kernel 2.2.18
Als ik hier mijn Realtek 8139 direct in de kernel bak werkt dat prima. Kernel 2.2.18
Dat lijkt me een goede tip; zou je me alleen (kort) kunnen uitleggen hoe ik die module met m'n huidige distro (RH 7.0) kan inbakken in de Kernel? Ik heb namelijk geen idee hoe ik dat makkelijk en snel kan in Rooie Hoed. De laatste keer dat ik dat heb gedaan was met SuSE versie middeleeuwen!
Toch alvast bedankt voor je hulp!
Toch alvast bedankt voor je hulp!
edit:
Ik heb een tijdelijke work-around gevonden door in mijn crontab elke 3 minuten mijn eth1 compleet uit te zetten en metteen daarna weer aan te zetten. Op deze manier blijft mijn interne verbinding goed (muv van 2 seconden tijdens het proces) Dit is een tijdelijke 'houtje-touwtje' oplossing, ik hoop het straks helemaal op te lossen!)
Ik heb een tijdelijke work-around gevonden door in mijn crontab elke 3 minuten mijn eth1 compleet uit te zetten en metteen daarna weer aan te zetten. Op deze manier blijft mijn interne verbinding goed (muv van 2 seconden tijdens het proces) Dit is een tijdelijke 'houtje-touwtje' oplossing, ik hoop het straks helemaal op te lossen!)
As the light changed from red to green to yellow and back to red again, I sat there thinking about life
Was it nothing more than a bunch of honking and yelling?
Sometimes it seemed that way...
Verwijderd
Als ik me niet vergis is er voor de Realtek 8139-serie een nieuwe driver gekomen met de introductie van kernel 2.4
Ik geloof dat de naam "8139too" is of zoiets.
Anders moet je maar eens in je "/lib/<kernelversie>/modules/kernel/drivers/net" directory kijken of ie daar tussen staat. Iig moet je die nieuwe driver gebruiken en niet de oude voor 2.4.X
Ik geloof dat de naam "8139too" is of zoiets.
Anders moet je maar eens in je "/lib/<kernelversie>/modules/kernel/drivers/net" directory kijken of ie daar tussen staat. Iig moet je die nieuwe driver gebruiken en niet de oude voor 2.4.X
Verwijderd
Mmmmmm... al meerdere malen Realtek's gebruikt in lichte servertjes, op SuSE 7.0. Geen enkel probleem. Gewoon de kaart geselecteerd bij integrate hardware -> network enz.