Toon posts:

[HDD] Samsung F1 1TB SATA-HD103UJ op Asus A7V600-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb problemen met het installeren van mijn nieuw aangeschafte 1TB Samsung F1 schijf. Ik ben er na een 7 uur lange google tocht en mobo handleiding/bios doorzoeking inmiddels achter dat ik een Sata I mobo heb en dit een Sata II schijf is.

De schijf is goed aangesloten, al het andere is er afgehaald (o.a. een Diamondmax 10 Sata (I) schijf die normaal werkt) maar direct na het bios scherpje is Serial_ch0 en Serial_ch1 allebei 'No device found'. De samsung tool om Sata II -> Sata I te gaan werkt ook niet, want hij ziet geen schijf, evenals een windows XP install probeersel (met F6 diskette).

De bios is naar de laatste versie geflashed.

Heeft iemand anders dit probleem ooit gehad//opgelost of andere suggesties?

Bij voorbaat dank

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

sataschijf in andere pc stoppen, instellen als sata-1 en dan terugplaatsen in je eigen pc?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
is er een jumper op je hd waarop je hem op sata1 modus kan zetten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Probeer eens na het weigeren, nog een 2e keer te booten(warm booten), word hij dan wel gezien. Indien ja dan samsung programma gebruiken.

Anders in een andere pc hangen.

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB: Dat had ik nog niet bedacht, wel een aardig idee!! Morgen ga ik dat testen met de software versie om SATA I te doen.

THE_FIREFOX: Ja, inderdaad. Ik heb op de site van samsung mijn model gezocht en de handleiding gevonden, maar in de handleiding heeft het ding 8 pins en bij mij alleen de rechter 4. Bij de handleiding is het de derde van links, die zit er bij mij dus op, dat geprobeerd, maar nog steeds helaas niet gevonden (Serial_ch0 etc no devices). Daarna zelfs de andere én de horizontale (desperatie ;) opties geprobeerd, helaas niet geholpen.

jan9999: hij was continu vrij warm, want ik liet hem niet vaak koud worden na het booten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ik heb hem in een andere PC gedumpt, de software tool om naar SATA I te converten gebruikt (geslaagd) en met ESTOOL een complete low level format gedaan. Helaas, op mijn A7V600-X nogsteeds No Devices op Ch0 en 1... Ook i.s.m. jumper. Ik heb bovendien maar 1 setting in mijn BIOS die uberhaubt wat te maken heeft met SATA, dus daar valt weinig fout te doen...

Beetje k.. jammer.

• Biffkoffie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06-2022
Heb hier hetzelfde probleem op een MSI K7N2 Delta2 Platinum met dezelfde schijf.
( http://www.samsung.com/gl...e=63&model_cd=249&tab=fea )
Ik kom in principe tot de installatie van XP, heb ik de schijf gepartitioneerd, hier kopieerd deze de bestanden, en vervolgens boot ie weer en komt met de melding: Systeemfout, Besturingssysteem kan niet geladen worden.

Ook frapant is dat de schijf met een cold boot wel gedetecteerd wordt en in de meeste gevallen na een warm (re)boot vaak niet.

Nu heb ik bij MSI de Sata drivers gedownload en via een omweg deze op een floppy (!!!!? wie gebruikt dat nog ?!??!) gezet. vervolgens de installatie opnieuw gestart via cold boot, om er zeker van te zijn dat ie de schijf ziet. Dan kan ik de sata drivers installeren, dit gaat goed. Dan gaat de setup door en dan zie je een wit cursortje knipperen linksboven in, dan zou deze normaal hierna de kopieerslag van de setup bestanden moeten gaan uitvoeren maar komt vervolgens met de melding dat er geen vaste schijf is gevonden. Bios heeft volgens MSI de laatste versie erop staan.

Er zitten 2 posities om een jumper te plaatsen, helaas zie je bij Samsung alleen een overzichtje waar je 4 posities hebt. Nu heb ik beide jumpersettings geprobeerd om evt de 1,5 Gbs instelling te proberen, maar als ik er een jumper opzet wordt de schijf in het bios niet gedetecteerd.

I'm Lost...
nog ideeen??

Alvast bedankt!

Verwijderd

Biffkoffie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:14:
Heb hier hetzelfde probleem op een MSI K7N2 Delta2 Platinum met dezelfde schijf.
( http://www.samsung.com/gl...e=63&model_cd=249&tab=fea )
Ik kom in principe tot de installatie van XP, heb ik de schijf gepartitioneerd, hier kopieerd deze de bestanden, en vervolgens boot ie weer en komt met de melding: Systeemfout, Besturingssysteem kan niet geladen worden.

Ook frapant is dat de schijf met een cold boot wel gedetecteerd wordt en in de meeste gevallen na een warm (re)boot vaak niet.

Nu heb ik bij MSI de Sata drivers gedownload en via een omweg deze op een floppy (!!!!? wie gebruikt dat nog ?!??!) gezet. vervolgens de installatie opnieuw gestart via cold boot, om er zeker van te zijn dat ie de schijf ziet. Dan kan ik de sata drivers installeren, dit gaat goed. Dan gaat de setup door en dan zie je een wit cursortje knipperen linksboven in, dan zou deze normaal hierna de kopieerslag van de setup bestanden moeten gaan uitvoeren maar komt vervolgens met de melding dat er geen vaste schijf is gevonden. Bios heeft volgens MSI de laatste versie erop staan.

Er zitten 2 posities om een jumper te plaatsen, helaas zie je bij Samsung alleen een overzichtje waar je 4 posities hebt. Nu heb ik beide jumpersettings geprobeerd om evt de 1,5 Gbs instelling te proberen, maar als ik er een jumper opzet wordt de schijf in het bios niet gedetecteerd.

I'm Lost...
nog ideeen??

Alvast bedankt!
Ik heb ook dit probleem!
heb idem schijf gehaald; mobo is asus nforce2 deluxe met silicon image 3112 sata controller.
Ben nu ook al het gehele weekend bezig om hem te installeren.
Heb een maxtor sata schijf waar mn windows op draait; doet het prima.

Alles goed aan gesloten; bij boot zegt ie wel dat hij de samsung ziet maar dat is het dan ook.
Boot stopt daar gewoon; geen windows geen sata menu waar ik in kan komen :(

Heb een boot cd gemaakt met samsung tools en nog wat andere proggies maar die boot niet met de samsung schijf aangesloten.

Iemand tips?

Verwijderd

Ik sluit me aan in de rij met dit probleem (MSI K8T NEO mobo), ik kom zelfs niet in de windows setup omdat de schijf door de windows installatie niet herkend wordt, wel in de bios.

Verwijderd

Probleem eindelijk opgelost.

Heb mn silicon image 3112 sata controller eindelijk kunnen voorzien van een nieuwe bios,.
Op het forum van http://www.nforcershq.com/ staan een aantal bios versies voor mn nforce2 mobo waar de sata bios is ingebakken.

Na de bios update zag ie mn schijf direct! 8)
Pagina: 1