Verschil reseller - retailer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218593

Topicstarter
Beste forummers,

Ik weet niet zeker of ik voor deze vraag op de juiste plek zit, maar ik heb dringend informatie nodig. Mijn vraag is: wat is nu precies het verschil tussen een reseller en een retailer?

Ik wil dit weten omdat ik een artikeltje moet schrijven voor resellers over het feit dat ze steeds vaker business verliezen aan retailers. Maar ik kan er mijn vinger niet op leggen wat nu precies het verschil is.

Als iemand mij kan helpen, dan ben ik hem/haar zeer dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Inderdaad, die links wilde ik ook aandragen.
Volgens mij is het hoofdpunt:
Een reseller is een van de soorten retailers.

Dat dat niet strookt met jouw te schrijven artikel klopt ook :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Helaas echter raak ik meer en meer in de war, ik had beide teksten al gezien maar ik begrijp er steeds minder van. In de reseller-wiki staat bijvoorbeelde deze zin: "Resellers, by the very nature of their business are retailers."

Ik dacht eerst dat een retailer een winkel was, al dan niet op internet, en een reseller niet. Maar volgens mij is dat niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
A reseller is a company or individual
Retailing consists of the sale of goods or merchandise from a fixed location
Ik dacht eerst dat een retailer een winkel was, al dan niet op internet, en een reseller niet. Maar volgens mij is dat niet zo.
Een reseller kan dus wel een individu zijn, maar ook een bedrijf. Een retailer is altijd een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Er is geen harde definitie. Het is maar net in welke context je de begrippen ziet.
Een retailer verkoopt doorgaans aan eindgebruikers. Een reseller kan goed hoger in de keten zitten en bv. als klanten retailers hebben. Maar een retailer kun je ook definiëren als iemand die groot inkoopt en dingen vervolgens per stuk doorverkoopt. Doorverkopen is letterlijk de vertaling van resellen. Een reseller kan een retailer zijn, maar een reseller die alleen in bulk handelt en alleen als klanten andere resellers heeft, is nog steeds reseller maar niet een retailer in de klassieke zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteraard! Ik ben alweer een beetje verder: in de context van het artikel is de retailer een winkelketen en de reseller een IT-bedrijf. Ik ga verder tobben en ik dank jullie - los van het feit of ik er iets aan gehad heb - voor de snelle reacties!

(Deze reactie sloeg op de opmerking hieronder, ik weet ook niet precies hoe dat kan...)

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 218593 op 22-04-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Je huiswerk moet je zelf doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:37:
Je huiswerk moet je zelf doen natuurlijk ;)
Een reseller is meestal iemand die slechts producten verkoopt van een enkele leverancier.
Hosting / Software reseller

Een retailer/detailhandel daarentegen, verkoopt meestal producten van verschillende leveranciers.
Sigaren / Computer retailer

Tenminste zo zie ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nogmaals bedankt, het artikeltje is klaar.
Pagina: 1