(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
ja dat staat er wel bij dat het geen OEM licentie is ligt het daar aan, kan ik deze licentie dan niet meer gebruiken ?
edit: hoewel ik al XP-licenties met home edition zonder OEM geïnstalleerd heb
[ Voor 18% gewijzigd door pm1 op 22-04-2008 18:45 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Wat je wel kunt doen: ander serienummer gebruiken voor de install. Na de install de keyupdatetool draaien en het Dell OEM serienummer ingeven. Werkt volgens mij gewoon.
Download vanaf de microsoftsite het tooltje key update tool http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=50346&clcid=0x409 en verander hiermee de code in die van Dell en activeer hem zo nodig.
De kick van Electric!
Verwijderd
1e poging: XP Pro RETAIL geinstalleerd => key geweigerd, maar toch de 30 dagen trail geprobeerd, wegens geen goesting om weer te gaan nLiten :-P..
2e poging: XP Home OEM geïnstalleerd (dacht dat het de Pro was) => zelfde als hierboven
3e poging: XP Pro OEM geïnstalleerd en het validatie-proces werd voltooid :-)
maakt het trouwens ook uit of je de landinstellingen aanpast naar ergens anders, ik zeg het erbij het is een nederlandstalige XP-pro CD, of de licentie engelstalig is weet ik niet
edit: is er geen site van microsoft waar je de key niet kunt laten valideren ofzo ?
[ Voor 12% gewijzigd door pm1 op 22-04-2008 18:50 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Verwijderd
Wat wel belangrijk is, is dat je een OEM licentie (zoals DELL) met een OEM cd installeert, dat mag van HP zijn, maar ook gewoon van MS. Heb je niet de al alom bekende Volume Licence CD met de FCKGW code gebruikt om te installeren? Die werkt idd niet met OEM.
En je typt 3 keer een vreemde code in dan vraagt de de computer of je een mederwerker wil spreken.
Aan die mederwerker (waarschijnlijk een fransman of belg) leg je uit wat het probleem is, zij zullen je dan windows activeren.
pm1 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:49:
achzo, ik vond het gewoon raar zit er bij dell soms een beveiliging is dat je het alleen met een dell-CD kan installeren.
maakt het trouwens ook uit of je de landinstellingen aanpast naar ergens anders, ik zeg het erbij het is een nederlandstalige XP-pro CD, of de licentie engelstalig is weet ik niet
edit: is er geen site van microsoft waar je de key niet kunt laten valideren ofzo ?
ik heb een CD-rom van iemand gekregen , nooit problemen mee gehad om installaties uit te voeren, idem met een home CD
ik wist niet dat er een verschil was tussen de installatiecd-roms voor windows, ander zal ik eens uitkijken naar iemand die een OEM CD-rom heeft van windows XP-pro
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
heb ik al een paar keer gedaan voor windows XP home (irritant maarjah) goed ik zal het eens proberen weet er toevallig iemand het nummer nogvoodoo202 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:54:
Als je nu eens dat nummer belt van micorsoft voor te valideren.
En je typt 3 keer een vreemde code in dan vraagt de de computer of je een mederwerker wil spreken.
Aan die mederwerker (waarschijnlijk een fransman of belg) leg je uit wat het probleem is, zij zullen je dan windows activeren.
[...]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
pm1 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:57:
[...]
heb ik al een paar keer gedaan voor windows XP home (irritant maarjah) goed ik zal het eens proberen weet er toevallig iemand het nummer nogen wanneer er medewerkers aanwezig zijn
jah waar vind ik zo snel een validatiescherm he ? de pc zit met problemen met de licentie zelf wanneer hij nog aan het installeren is. ik weet dat het een 0800 nr is maar dan hevoodoo202 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:59:
De mederwerkers zijn volgens mij tot 22:00 uur aanwezig, als je in het validatie scherm op telefonisch valideren klikt dan krijg je het nummer te zien.
[...]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Als hij tijdens de installatie al de key weigert heeft dat niets met valideren te maken, en dan kan de activatielijn je ook niet verder helpen.voodoo202 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:54:
Als je nu eens dat nummer belt van micorsoft voor te valideren.
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Gesprek aan de telefoon duurde wel 10 minuten, dus ik kan je aanraden om het gratis nummer te gebruiken. Nog een tip, als een touchscreen telefoon hebt, zoek even een andere telefoon met knoppen op want met touchscreen is lastig om 60 karakters foutloos in te voeren
Klopt de CD die ik gebruikt heb was wel een OEM versie, dus gewoon even een OEM versie regelen. Installeren en bellen, dat zou allemaal goed moeten gaan.Hertog schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:02:
[...]
Als hij tijdens de installatie al de key weigert heeft dat niets met valideren te maken, en dan kan de activatielijn je ook niet verder helpen.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Verwijderd
Niet correct, bij mij ging OEM-activatie WEL via de internet-optieXyritZz schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:05:
volgens mij omdat MS alle internetactivatie van OEM licenties blokkeert.) maar via de telefoon ging prima.
[ Voor 16% gewijzigd door Pinjataaa op 22-04-2008 19:11 ]
offtopic: het gaat hier niet over activatie het gaat hem hier over de licentie die hij niet accepteerdVerwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:08:
[...]
Niet correct, bij mij ging OEM-activatie WEL via de internet-optie
edit ik heb deze site van microsoft gevonden http://support.microsoft....nl&prid=3637&gprid=189465
maar om ondersteuning te krijgen
edit2: ik zal eens bellen naar dell als ik thuis ben tijdens de kantooruren
Voorlopig dan maar met een windows XP-home licentie
[ Voor 34% gewijzigd door pm1 op 22-04-2008 19:23 ]
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Neem dus contact op met Dell voor vervangende install media
Andere installatie CD's moet je dan ook met de daarbij horende keycode installeren - maar dat kun je regelmatig tegenkomen in de search, dus waarom je met een andere OEM CD/Retail/VLK/whatever gaat proberen met een Dell key te installeren lijkt me niet echt logisch.
Anyways, dit komt regelmatig terug in de searchresultaten en eigenlijk heb je inmiddels je antwoord wel gevonden.
Om verdere fratsen te voorkomen zetten we er maar een punt achter deze uitwisseling.
[ Voor 63% gewijzigd door alt-92 op 22-04-2008 23:38 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.
![]()