Vandaag heb ik Windows Live Mail eens gedownload en geïnstalleerd om te kijken of het een goed alternatief is voor Outlook Express. Ik gebruik veel IMAP accounts en bij Outlook Express was het altijd zo dat als je een bericht in een IMAP map delete, deze nog niet meteen weg was, maar dat deze doorgestreept werd. Je kon dan met de purge knop het bericht definitief van de server verwijderen of eventueel het bericht weer undeleten door met de rechter muisknop 'undelete' te kiezen. Bij Windows Live Mail krijg ik dit niet voor elkaar: als ik daar een mailtje wis, is deze meteen weg ipv dat hij doorgestreept wordt. Dat is niet wat ik wil en het is ook raar dat het zo werkt, want het programma heeft nog wel steeds die undelete en purge functies erin zitten. Alleen, als het mailtje al meteen weg is, heb je daar niet zoveel aan...
Iemand een idee hoe dit te fixen is?
Ik draai overigens onder Windows XP professional (mocht dat relevant zijn).
Het enige dat ik heb kunnen vinden waarvan ik dacht dat het er wellicht iets mee te maken had, is de instelling 'Use the 'Deleted Items' folder for IMAP accounts' die je onder tools -> options -> advanced vindt. Maar of ik dat nu aan of uit vink had geen invloed op bovenstaand gedrag.
Iemand een idee hoe dit te fixen is?
Ik draai overigens onder Windows XP professional (mocht dat relevant zijn).
Het enige dat ik heb kunnen vinden waarvan ik dacht dat het er wellicht iets mee te maken had, is de instelling 'Use the 'Deleted Items' folder for IMAP accounts' die je onder tools -> options -> advanced vindt. Maar of ik dat nu aan of uit vink had geen invloed op bovenstaand gedrag.