Gmail account gehackt?

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 09:17
Ik krijg net een belletje, blijkt dat mijn gmail account een spammail heeft verzonden naar iedereen waar ik ooit maar een mail naar heb verzonden, met de volgende inhoud:

look:Beautiful China's online store

Dear sir/madam:

I recommend to you a very good shopping site <<www.saling8.com>>.

The quality of product is had better, the service is perfect, and price is had better, the speed of the deliver is very fast.There are own warehouse and store, there is customer in the whole world, receive customer very high praise.

MSN: saling2008@hotmail.com

Email: saling2008@hotmail.com

Wish we cooperation delectation !

Verder is mijn complete contactlist verwijderd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Volgens de strength-meter had ik toch echt een "strong" password. Wat is hier aan te doen?

Rebuilding knowledge database

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hebben ze ook de headers bekeken? Beetje foute mailserver laat gewoon $random from: en replyto: emailadressen door.

maw, iemand heeft 'namens' jou dus die spam verstuurd.

Oh je contact lijst ook: dan hieronder :)

[ Voor 31% gewijzigd door SinergyX op 22-04-2008 18:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien dat je op een publieke pc ingelogd bent gebleven?

Of misschien heb je wel een virus/trojan op je pc die via je browser gmail gebruikt.

Aangezien je contactlist ook leeg is ga ik er wle vanuit dat iemand toegang tot je account heeft gehad en niet zoals de persoon hierboven aangeeft dat alleen iemand jouw adres als "from:" heeft ingesteld...

[edit] En wat verder ook nog een mogelijkheid is: je hebt op een (obscure) site je gmail-adres opgegeven en voor het inloggen op die site hetzelfde wachtwoord als voor Gmail (doen veel mensen). Dan is het een kwestie van proberen voor de misbruiker.

[ Voor 67% gewijzigd door Palomar op 22-04-2008 18:23 ]

Verwijderd

uppie8374 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:17:
Verder is mijn complete contactlist verwijderd. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad)?
Volgens de strength-meter had ik toch echt een "strong" password. Wat is hier aan te doen?
Tja als je een sterk wachtwoord hebt is de kans dat je zomaar 'gehacked' wordt erg klein (zeg nooit onmogelijk). Grote kans dat je bijv. spyware op je computer hebt staan, via een andere site met je Gmail account hebt ingelogd, etc

Zelf geen last hiervan trouwens

Verwijderd

Ik heb die mail ook al van een iemand binnen gehad (althans, andere inhoud, maar zelfde adres "saling2008".) Dat was ook van iemand's gemail account.
Ik vermoed dat diegene (en jij) gewoon malware hebben (of hebben ingelogd op een pc met malware).

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 18:24 ]

Verwijderd

uppie8374 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:17:
Ik krijg net een belletje, blijkt dat mijn gmail account een spammail heeft verzonden naar iedereen waar ik ooit maar een mail naar heb verzonden, met de volgende inhoud:

Dear sir/madam:

I recommend to you a very good shopping site <<www.saling8.com>>.

The quality of product is had better, the service is perfect, and price is had better, the speed of the deliver is very fast.There are own warehouse and store, there is customer in the whole world, receive customer very high praise.

MSN: saling2008@hotmail.com

Email: saling2008@hotmail.com

Wish we cooperation delectation !

Zoiets heb ik ook een keer gehad met gmail.
Ook een zeer sterk wachtwoord (Lees: Abcd123e!@) zoiets dus.
Al mijn mails verwijderd en ook een aantal spammails vanaf mijn e-mailadres gestuurd..
Vervolgens heb ik een mail naar google gestuurd met de vraag of ze logs beschikbaar wilde stellen met tijden waarop er is ingelogd op mijn account, daar hadden ze echter geen trek in.
Al met al heb ik mijn wachtwoord maar veranderd.

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 09:17
Het ergste is dat ik mijn hele contactlist kwijt ben en dat er waarschijnlijk een aantal mensen mijn email adres nu bij hun spamlijst hebben staan.

Rebuilding knowledge database

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tja, pech ;) Is denk ik weinig meer aan te doen nu. Als dat spamfilter van gmail een beetje goed werkt worden je volgende mails hopelijk niet als spam aangemerkt. En anders moeten je kennissen op de 'Not spam' knop drukken, waardoor het ws. wel weer goed komt (onder een ander adres even iedereen mailen of ze het willen checken).

Volgende keer:
- Op andere sites niet hetzelfde wachtwoord gebruiken als bij Gmail
- Niet ingelogd blijven op publieke pc's en https://mail.google.com gebruiken (of beter: helemaal niet gebruiken op publieke pc's ;)).
- Evt. virusscanner e.d.
- Back-up maken van je adresboek

Lekker achteraf praten, maargoed ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 22-04-2008 18:43 ]

• Kaitox
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-11 15:48
Ik had gister het zelfde probleem, meteen wachtwoord en geheime vraag veranderd toen ik auto-responders en mailer-daemon mailtjes kreeg... Als het goed is staan de emailadressen die je kwijt bent in de "To:" van je verzonden spam mailtjes, die kan je als het goed is trug vinden in "Sent Mail" op je gmail webmail account. ;)
Pagina: 1