Op de terminals van mijn universiteit (Radboud) gebruik ik NetBeans IDE 6.0.1 om te programmeren (en wil dat ook blijven doen). Om voor in-/uitloggen een enigszins acceptabele snelheid te behouden, hebben de beheerders besloten dat een profiel (dus in mijn geval C:\Documents and Settings\mzaag\) niet groter mag zijn dan 30MB. Ik kom daar regelmatig overheen en dat komt voornamelijk door het belachelijke profiel van NetBeans, dat zo'n twintig megabytes meet. 
Ik heb me suf gezocht naar informatie, maar ik kan niet vinden wat ik hieraan kan doen. Ik heb ergens een keer gevonden dat ik een bestandje zou kunnen editen om het profiel ergens anders te zetten (kan de info niet terugvinden), maar dat was een bestandje waar ik helemaal geen rechten op had om te editen
(als ik het me goed herinner)
Het gaat om de volgende mappen:
.netbeans (18.6 MB)
.netbeans-derby (1.66 MB)
.netbeans-registration (216 B )
C:\Documents and Settings\mzaag\.netbeans\6.0\var\cache is al bijna 10 MB en ook C:\Documents and Settings\mzaag\.netbeans\6.0\.uml\config is nogal groot.
Helpt het om dingen te deleten? Kan ik instellingen veranderen voor NB om het profiel te verkleinen? Kan ik het profiel instellen op een andere locatie (dat is me met Thunderbird bv wel gelukt)?

bvd.
EDIT: ik heb gevonden waar de locatie van het profiel ingesteld staat, nl:
C:\Program Files\NetBeans 6.0.1\etc\netbeans.conf
Zelfs als ik die zou kunnen editen, helpt dat alleen maar voor die ene terminal waar ik dan achter zit, bovendien gok ik dat NB nóg trager wordt (weet iemand hoe veel dat scheelt?) als het profiel niet lokaal op de schijf staat.
Oplossing please...
Kan het helpen als ik het beheer vraag de .conf aan te passen?
Ik heb me suf gezocht naar informatie, maar ik kan niet vinden wat ik hieraan kan doen. Ik heb ergens een keer gevonden dat ik een bestandje zou kunnen editen om het profiel ergens anders te zetten (kan de info niet terugvinden), maar dat was een bestandje waar ik helemaal geen rechten op had om te editen
Het gaat om de volgende mappen:
.netbeans (18.6 MB)
.netbeans-derby (1.66 MB)
.netbeans-registration (216 B )
C:\Documents and Settings\mzaag\.netbeans\6.0\var\cache is al bijna 10 MB en ook C:\Documents and Settings\mzaag\.netbeans\6.0\.uml\config is nogal groot.
Helpt het om dingen te deleten? Kan ik instellingen veranderen voor NB om het profiel te verkleinen? Kan ik het profiel instellen op een andere locatie (dat is me met Thunderbird bv wel gelukt)?
bvd.
EDIT: ik heb gevonden waar de locatie van het profiel ingesteld staat, nl:
C:\Program Files\NetBeans 6.0.1\etc\netbeans.conf
Zelfs als ik die zou kunnen editen, helpt dat alleen maar voor die ene terminal waar ik dan achter zit, bovendien gok ik dat NB nóg trager wordt (weet iemand hoe veel dat scheelt?) als het profiel niet lokaal op de schijf staat.
Oplossing please...
Kan het helpen als ik het beheer vraag de .conf aan te passen?
[ Voor 15% gewijzigd door MarijnvdZaag op 22-04-2008 17:21 . Reden: update ]