Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Profiel NetBeans IDE 6 verkleinen/verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 10:59
Op de terminals van mijn universiteit (Radboud) gebruik ik NetBeans IDE 6.0.1 om te programmeren (en wil dat ook blijven doen). Om voor in-/uitloggen een enigszins acceptabele snelheid te behouden, hebben de beheerders besloten dat een profiel (dus in mijn geval C:\Documents and Settings\mzaag\) niet groter mag zijn dan 30MB. Ik kom daar regelmatig overheen en dat komt voornamelijk door het belachelijke profiel van NetBeans, dat zo'n twintig megabytes meet. |:(

Ik heb me suf gezocht naar informatie, maar ik kan niet vinden wat ik hieraan kan doen. Ik heb ergens een keer gevonden dat ik een bestandje zou kunnen editen om het profiel ergens anders te zetten (kan de info niet terugvinden), maar dat was een bestandje waar ik helemaal geen rechten op had om te editen :X (als ik het me goed herinner)

Het gaat om de volgende mappen:
.netbeans (18.6 MB)
.netbeans-derby (1.66 MB)
.netbeans-registration (216 B )

C:\Documents and Settings\mzaag\.netbeans\6.0\var\cache is al bijna 10 MB en ook C:\Documents and Settings\mzaag\.netbeans\6.0\.uml\config is nogal groot.

Helpt het om dingen te deleten? Kan ik instellingen veranderen voor NB om het profiel te verkleinen? Kan ik het profiel instellen op een andere locatie (dat is me met Thunderbird bv wel gelukt)?
:?

bvd.

EDIT: ik heb gevonden waar de locatie van het profiel ingesteld staat, nl:
C:\Program Files\NetBeans 6.0.1\etc\netbeans.conf
Zelfs als ik die zou kunnen editen, helpt dat alleen maar voor die ene terminal waar ik dan achter zit, bovendien gok ik dat NB nóg trager wordt (weet iemand hoe veel dat scheelt?) als het profiel niet lokaal op de schijf staat.
Oplossing please... ;(
Kan het helpen als ik het beheer vraag de .conf aan te passen?

[ Voor 15% gewijzigd door MarijnvdZaag op 22-04-2008 17:21 . Reden: update ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt de cache natuurlijk sowieso verwijderen; kun je niet een wrapper batch-script maken wat je netbeans.conf aanpast zodat je in %TEMP% oid wegschrijft; en na het afsluiten de belangrijke bestanden weer terugkopieert naar je profiel?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MarijnvdZaag
Hmmm klinkt goed, maar dan zou ik minimaal moeten weten wat 'de belangrijke bestanden' zijn (en daarnaast hoe ik zo'n script schrijf).
Trouwens, de terminals hebben allemaal tientallen GB's vrije (lokale) schijfruimte die ik in principe ook gewoon kan gebruiken. Misschien dat dat mogelijkheden biedt.

[ Voor 7% gewijzigd door MarijnvdZaag op 23-04-2008 17:25 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Nou begin eens met [google=.netbeans-derby] en [google=.netbeans-registration] ;) Maar wat heb je aan lokale schijfruimte als je die niet kan gebruiken? Nog een oplossing is wellicht compressie. En zo'n script is echt niet zo moeilijk; ipv netbeans.exe start je netbeans.bat die je aanmaakt met zoiets als onderstaand als inhoud
code:
1
2
3
copy blablabla
netbeans.exe
copy terugblablabla

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MarijnvdZaag
Ah bedankt, die zoektermen had ik niet kunnen verzinnen (wel gezocht op .netbeans maar dat leverde vrij weinig op). De lokale schrijfruimte kán ik wel gebruiken (bijv de TEMPmap, die schijnt nooit leeggemaakt te worden), alleen heb ik daar alleen wat aan op die ene terminal. Maar misschien kan ik er met scriptje toch handig gebruik van maken. Ik ga verderproberen als ik weer tijd heb... In de tussentijd hoop ik eerlijk gezegd op meer tips :| want ik zie nog geen duidelijke oplossing. In compressie zie ik niks, dat zou ik dan steeds voor- en na gebruik van NB moeten doen. En zonder winrar, want da's niet geïnstalleerd en kan ik niet installeren.

Reactie op bericht hieronder: ja dat komt omdat ik vergeleken met jou op dit gebied gewoon vrij n00b ben :)

[ Voor 71% gewijzigd door MarijnvdZaag op 24-04-2008 13:54 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tja, dan haal je toch ergens bzip2.exe vandaan en zet je dat naast je batchfile? Ik zie het probleem niet echt

---

Verwijderd

Je kan ook proberen te boel op te slaan in je prullebak en hopen dat daar geen limiet quota op staat :P 8)7
Pagina: 1