Toon posts:

Bestaat er een mobo met 2x pci-e en 4x pci

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor een kennis met een geluidsstudio moet ik een computer in elkaar jetsen. Het budget is rond de 1000 euro, en de eisen zijn o.a. dat er 4 pci(geluids)kaarten in kunnen, en dat er 3 (liever 4) beeldschermen met DVI aangesloten kunnen worden.

Is er een moederbord met 2x pci-e en 4 pci-sloten? Ik heb zelf al lijsten met moederborden door zitten bladeren maar vrij weinig kunnen vinden.

Een alternatief is natuurlijk een matrox quad-head kaart gebruiken, maar dan is een 3e van het budget al op aan alleen de videokaart.

is het anders mogelijk om een pci-videokaart en een pci-e videokaart te combineren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Die gigabyte heeft maar 3 pci-sloten, en een xeon-moederbord past natuurlijk nooit binnen het budget (of heb ik het mis?)

Ik had wel de GA-P35-S3G gevonden met 5x pci:

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2729

maar kun je met een pci-videokaart en een pci-e kaart een gecombineerde desktop maken zonder dat je kleurverschil ziet etc? (met dezelfde monitors natuurlijk)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 17:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een videokaart pakt met 4x DVI erop (die zijn er inmiddels) dan heb je maar 1 PCI-E slot nodig. Dat icm dat Gigabyte mobo en dan moet het goedkomen lijkt mij. pricewatch: Asus EAH3870X2/G/3DHTI/1G

anders kun je ook altijd nog kijken naar externe pci sloten.

[ Voor 13% gewijzigd door TERW_DAN op 22-04-2008 17:07 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
en een xeon-moederbord past natuurlijk nooit binnen het budget (of heb ik het mis?)
Er zijn ook Xeons voor (LGA) S775.
Als je een videokaart pakt met 4x DVI erop (die zijn er inmiddels) dan heb je maar 1 PCI-E slot nodig.
True, maar ik weet niet hoeveel geld de TS wil uitgeven voor een graka, zeker als het alleen maar voor een geluidsstudio is (lijkt me dat een dergelijk systeem geen über-kaart nodig heeft). Zo'n kaartje (de FireMV 2400 of de Asus EAH3870X2, allebei durrder dan €300,-) is vrij prijzig en ik denk dat je met 2 aparte kaarten van +/- € 60,- tot €75,- een stuk goedkoper uit bent.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bitage schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:18:
[...]

Er zijn ook Xeons voor (LGA) S775.

[...]

True, maar ik weet niet hoeveel geld de TS wil uitgeven voor een graka, zeker als het alleen maar voor een geluidsstudio is (lijkt me dat een dergelijk systeem geen über-kaart nodig heeft). Zo'n kaartje (de FireMV 2400 of de Asus EAH3870X2, allebei durrder dan €300,-) is vrij prijzig en ik denk dat je met 2 aparte kaarten van +/- € 60,- tot €75,- een stuk goedkoper uit bent.
Maar dan bestaat er weer de kans dat je een godsvermogen kwijt bent aan het moederbord wat ook weer aan eisen moet voldoen( die zeldzamer zijn dan 4DVI poorten ;) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1 of 2 pci-e 1x geluidskaart een optie?

Verwijderd

Topicstarter
disheaver schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:25:
1 of 2 pci-e 1x geluidskaart een optie?
Hij heeft al 4 geluidskaarten van 300euro/stuk in zijn huidige pc die op zich prima functioneren, dus nieuwe geluidskaarten is niet echt een optie (omdat je dan weer minstens 1000 euro aan geluidskaart kwijt bent)

Maar is het mogelijk om bijvoorbeeld een:
Gigabyte Radeon HD 2600 PRO 512MB GDDR2, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, HDMI Ready

en een
HIS Radeon 7000 64MB DDR, (64bit) PCI, Tv-Out, Retail

Te combineren? dan heb ik met dat mobo met 5 pci-sloten dus net genoeg (alleen kan er dan geen raid controller meer bij maar goed)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Dit is wel een bordje wat interessant is: Asrock 4CoreDual-SATA2: 4x PCI, 1x PCIe, 1x AGPx8 ;)
Of anders een Asus Commando, heeft precies wat jij zoekt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 22-04-2008 17:37 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bitage schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:35:
Dit is wel een bordje wat interessant is: Asrock 4CoreDual-SATA2: 4x PCI, 1x PCIe, 1x AGPx8 ;)
Maar naar mijn weten kunnen AGP en PCIe toch niet tegelijk draaien :?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

als je een moederbord kunt vinden met 4x pci en 1x pci-e1x en 1x pci-e16x, dan kun je ook nog een pci-e1x videokaart kopen,of het moederbord / kaart aanpassen (lees zagen) om in de slot te werken, 1x en 16x is namelijk electrisch compatible, maar 1x heeft maar 1/16e van de bandbreedte, dus is voor gamingdoeleinden niet echt geschikt, maar voor desktopweergave, en zelfs film, prima.
[edit:] of anders idd de bovengenoemde asus commando, heeft 2x pci 16x en 4x pci

[ Voor 9% gewijzigd door AlexanderB op 22-04-2008 18:13 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Touchdomex schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:36:
[...]

Met de Asrock 939dualsata2 wel, en konden tegelijk aangestuurd worden, dus dit zal op dit mobo ook wel kunnen denk ik?

offtopic:
zelfs SLI werkte, met 1 pci-e kaart en 1 agp kaart, gehackte drivers 8)7

http://specs.tweak.to/15535

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:18
offtopic:
zelfs SLI werkte, met 1 pci-e kaart en 1 agp kaart, gehackte drivers 8)7
vast niet?

[ Voor 83% gewijzigd door Zanthr op 22-04-2008 18:27 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Socket AM2
GigaByte GA-M52S-S3P
GigaByte GA-M56S-S3

Socket 775
GigaByte GA-P35-S3G
Asus Commando (de enige met 2x PCIe16x)
MSI P35 NEO3-F
SuperMicro PDSBE

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 22-04-2008 18:39 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Touchdomex schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:36:
[...]

Zeker wel, staat ook in de reviews en ook in het boekje meen ik. Ik heb de eerste versie van dat board.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:53
Of een Matrox G550 Millennium PCI-E 32MB DH
PCI-e 1x kaart met 2keer DVI +/- 130 euro

Of een matrox triple head kastje later kopen. Wat van 1x DVi 3x DVI maakt kan je nu een normale videokaart kopen met 2x dvi en later dat aansluiten op een van de DVIpoorten.

[ Voor 50% gewijzigd door leonbong op 22-04-2008 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor al jullie tips _/-\o_ , ik denk dat ik idd voor de Asus Commando ga, precies wat ik nodig heb!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 10:23

killercow

eth0

Elk gemiddeld workstation board heeft die specs,

Zelfs de best oude Tyan k8we al.

openkat.nl al gezien?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Je kunt ook een HD3870X2 kopen, is wat duurder, maar dan heb je een goede kaart met 4DVI aansluitingen. Er zijn namelijk versies met 4x DVI, is op de FP geweest.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is gewoon een zoekvraagje. Zoeken kun je zelf, en de link naar de Mobot staat niet voor niets in de FAQ van dit subforum.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.