DaMorpheus schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:48:
[...]
Jazeker, ik raad altijd Delta aan, zeer goede kwaliteit. Transavia is een van de slechtste maatschappijen, zeer slechte service en personeel....
Bij delta boek ik meestal 2-3 dagen tevoren voor 450 tot 550 euro. Die prijs is gelijk, of je nu 12 maanden of 2 dagen tevoren boekt.
Thank you!!!, dan kan ik met een gerust hart wachten tot Juli/aug wachten met boeken

Want als ik nu boek voor die data (ga uit van 5 t/m 26 aug), dan ben ik toch zeker 800 euro kwijt. Waar ik ook kijk. Terwijl dit eerder dit jaar nog 450/500 euro was.
Mythrill schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:54:
[...]
Nee niet naar NY, ik vlieg zaterdag naar Valencia (Spanje). Gelukkig is mijn ticket gedeeltelijk gesponsord. En idd een behoorlijk overpriced ticket, maar wil toch wel graag m'n vriendin weer zien. Een andere week dan deze was lastiger geweest, nu hoefde ik maar 2 dagen op te nemen om een hele week vrij te hebben
Ik las gister nog wat interessants over vliegtuigprijzen:
http://www.molblog.nl/marketing/6759
Het ligt dus ook sterk aan de vraag, en hoe vroeg je boekt. Ook de dag van de week kan uitmaken. Vrij vergevorderde marktwerking zeg maar.
Want ik begon me weleens af te vragen waarom vliegtuigtickets zo enorm kunnen fluctueren in prijs. Een collega van me werk, is Italiaan, en die vliegt soms voor 20 euro naar Italië (boekt een jaar van tevoren), en soms zo 100 euro. Voor 20 euro kan gewoon NOOIT uit voor een vliegtuigmaatschappij als dit alle stoelen betreft, ook niet als ie er voor 10 euro aan drankjes/eten bijhaalt in het vliegtuig. Maar nou snap ik dus een beetje hoe het zit
Maar ook vliegen naar NY bijvoorbeeld, als je vroeg genoeg bent kost dit 400 euro voor augustus, nu kost dezelfde ticket zo rond 800 euro voor augustus. Verdubbeling.
[
Voor 7% gewijzigd door
Bartjuh op 23-04-2008 19:14
]