Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vliegticket €100,- goedkoper

Pagina: 1
Acties:

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 17:10
Ongeveer een maand geleden heb ik een vliegticket geboekt bij transavia.com. Over het algemeen is het goedkoper om een ticket vroeg te boeken. Helaas gaat dat voor mij deze keer niet op en kwam ik er net achter dat de ticket nu 100 euro (bijna 25%!) goedkoper is geworden. Nu mijn vraag aan jullie: Is deze 100 euro terug te krijgen?

Heb geprobeerd hier informatie over te googlen en de site van transavia zelf maar kon er niks over vinden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Nee. Je weet met tickets dat de prijzen ontzettend varieren... Je had ook niet 100 euro bijbetaald als hij duurder was geworden toch?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Je bent toch akkoord gegeaan met de prijs die toen stond. Je overeenkomst is rechtsgeldig als er van beide kant overeenstemming is. Dat is in dit geval.

Misschien kun je kostenloos annuleren, en opnieuw boeken, maar dat betijfel ik ten zeerste!

Verwijderd

Je hebt het tegen de prijs gekocht die op dat moment gelde. Had het nu meer gekost was je er niet over begonnen. Het is "nu" goedkoper, transavia zal je niet gaan compenseren (in hun voorwaarden staat dat ze ten alle tijde de prijzen aan kunnen passen en dat daar geen rechten aan verleend kunnen worden.

Grrrrrr.... ik was weer eens traag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2008 16:11 . Reden: Grrrrrr.... ik was weer eens traag ]

• MonkeySandwich
Ja, eigenlijk wel zo logisch. Toch jammer en toch voel ik me genaaid :P

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Nee. (waarom ga je dan ook later kijken wat de prijs nu is?!)

Het is heel simpel: ticketprijzen varieren zodanig dat de maatschappij het meeste geld binnenhaalt. Als de stoelen uitverkocht waren geweest, zou het ticket nu meer hebben gekost. Vroegboeken gaf je de garantie op een plekje voor die prijs.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

simpel:

Nee, en je kan meestal je ticket wat je al hebt ook niet cancellen

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

of je kan wel cancellen tegen een fee van ongeveer 100 euro :+

• MonkeySandwich
RemcoDelft schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:15:
Nee. (waarom ga je dan ook later kijken wat de prijs nu is?!)
...
Ik was benieuwd naar de huidige prijs van de ticket omdat voor mijn vorige reis ik eens de transavia service desk had gebeld over hun prijsstelling. Daar vertelde de telefoniste mij dat er een aantal stoelen voor een bepaalde (lage) prijs worden aangeboden en zodra deze op zijn de stoelen een bepaald bedrag duurder worden totdat ook dit aantal stoelen op zijn en er weer een bepaald bedrag bovenop komt. De telefoniste vertelde me ook nog even dat als ik op dat moment de laatste stoel zou boeken ik meer dan 800 euro kwijt zou zijn voor een plaatsje. De prijzen gingen ook niet meer dalen volgens haar, maar dat had natuurlijk gewoon verkoop praat kunnen zijn O-) .

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Maarja, een vliegtuig met lege stoelen levert ze helemaal niets op, dus als het vertrek nadert, en ze hebben nog een hoop lege(dure) plaatsen, zullen ze deze denk ik wel voor minder proberen te slijten.

Waarom? Omdat het kan!!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Mythrill schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:23:
[...]

Ik was benieuwd naar de huidige prijs van de ticket omdat voor mijn vorige reis ik eens de transavia service desk had gebeld over hun prijsstelling. Daar vertelde de telefoniste mij dat er een aantal stoelen voor een bepaalde (lage) prijs worden aangeboden en zodra deze op zijn de stoelen een bepaald bedrag duurder worden totdat ook dit aantal stoelen op zijn en er weer een bepaald bedrag bovenop komt. De telefoniste vertelde me ook nog even dat als ik op dat moment de laatste stoel zou boeken ik meer dan 800 euro kwijt zou zijn voor een plaatsje. De prijzen gingen ook niet meer dalen volgens haar, maar dat had natuurlijk gewoon verkoop praat kunnen zijn O-) .
En hoeveel ben je nu kwijt?

Je gaat zeker naar NY?, aan de prijs die je noemt te zien.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aangezien het nu 100 euro / 25% goedkoper is zal de originele prijs wel rond de €400 zitten

En met Transavia kom je niet veel verder dan een Europese bestemming of Turkije/Noord Afrika, dan vind ik het ook al vrij overpriced trouwens :)

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

De prijzen voor vliegtuigtickets zijn echt vervelend, omdat ik nog naar een vriend in Amerika wil in augustus, maar ik weet niet precies wanneer ik kan vertrekken, en wanneer ik terug moet komen (ivm met opleiding ed). En dit pas in juni op zn vroegst weet, dus waarschijnlijk dure tickets... :X

Vraag aan iemand met verstand van die dingen (op schiphol werkt?):
Kan ik een week van tevoren nog voor een redelijke prijs, zeg 600 euro, naar de oostkust van de US vliegen. Ik ben zeer flexibel qua tijden, en qua bestemming (NY, Washington, Phili, Boston), als het maar in die buurt ligt. Heb ik daar nog een goede kans op?

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Thetallguy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:36:
Aangezien het nu 100 euro / 25% goedkoper is zal de originele prijs wel rond de €400 zitten

En met Transavia kom je niet veel verder dan een Europese bestemming of Turkije/Noord Afrika, dan vind ik het ook al vrij overpriced trouwens :)
Onzin? Ben nog met Martinair naar Cuba en Miami gevlogen niet al te lang geleden.

Ioniq 5 P45

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Spiller schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:41:
[...]

Onzin? Ben nog met Martinair naar Cuba en Miami gevlogen niet al te lang geleden.
En dat heeft te maken met Transavia omdat?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:46

Stewie!

Keen must die!

Bartjuh schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:16:
De prijzen voor vliegtuigtickets zijn echt vervelend, omdat ik nog naar een vriend in Amerika wil in augustus, maar ik weet niet precies wanneer ik kan vertrekken, en wanneer ik terug moet komen (ivm met opleiding ed). En dit pas in juni op zn vroegst weet, dus waarschijnlijk dure tickets... :X

Vraag aan iemand met verstand van die dingen (op schiphol werkt?):
Kan ik een week van tevoren nog voor een redelijke prijs, zeg 600 euro, naar de oostkust van de US vliegen. Ik ben zeer flexibel qua tijden, en qua bestemming (NY, Washington, Phili, Boston), als het maar in die buurt ligt. Heb ik daar nog een goede kans op?
Jazeker, ik raad altijd Delta aan, zeer goede kwaliteit. Transavia is een van de slechtste maatschappijen, zeer slechte service en personeel....

Bij delta boek ik meestal 2-3 dagen tevoren voor 450 tot 550 euro. Die prijs is gelijk, of je nu 12 maanden of 2 dagen tevoren boekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stewie! op 22-04-2008 21:51 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, shit happens. Zie de prijzen van videokaarten en laptops ;)

Ik vlieg van de zomer naar de States, en KLM is nog niet helemaal bij met de wisselkoers van euro en britse pond, ze houden nog steeds 1 pond = 1.5 euro aan. Ik keek naar een directe vlucht vanuit Schiphol naar de VS en moest dan 950 euro dokken, maar als ik vanuit de UK eerst naar Schiphol vlieg en dan dezelfde vlucht naar de VS ga, dan kost het 600 pond (=780 euro momenteel).

Het is dus goedkoper om UK>NL>VS te vliegen dan NL>VS :? :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Lolhozer

Lolhozer

Ik heb op 7 februari dit jaar 2x een retour geboekt Amsterdam-NY voor 24 april. Kost €430 p.p. via www.expedia.nl Weliswaar met overstap op Londen Heathrow, in totaal dus 12,5 uur bezig met de reis. Heenweg met British Airways, terugweg met American Airlines.
Ook nog op cheaptickets enzo gekeken, maar expedia was wel de voordeligste. (Nope, ik krijg nu geen korting van Expedia, na deze reclame-spot 8))

[ Voor 22% gewijzigd door Lolhozer op 22-04-2008 22:12 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• MonkeySandwich
Bartjuh schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:15:
[...]

En hoeveel ben je nu kwijt?

Je gaat zeker naar NY?, aan de prijs die je noemt te zien.
Nee niet naar NY, ik vlieg zaterdag naar Valencia (Spanje). Gelukkig is mijn ticket gedeeltelijk gesponsord. En idd een behoorlijk overpriced ticket, maar wil toch wel graag m'n vriendin weer zien. Een andere week dan deze was lastiger geweest, nu hoefde ik maar 2 dagen op te nemen om een hele week vrij te hebben

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

gambieter schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:53:
keek naar een directe vlucht vanuit Schiphol naar de VS en moest dan 950 euro dokken, maar als ik vanuit de UK eerst naar Schiphol vlieg en dan dezelfde vlucht naar de VS ga, dan kost het 600 pond (=780 euro momenteel).

Lolhozer schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:10:
Ik heb op 7 februari dit jaar 2x een retour geboekt Amsterdam-NY voor 24 april. Kost €430 p.p. via www.expedia.nl Weliswaar met overstap op Londen Heathrow, in totaal dus 12,5 uur bezig met de reis. Heenweg met British Airways, terugweg met American Airlines.
Ook nog op cheaptickets enzo gekeken, maar expedia was wel de voordeligste. (Nope, ik krijg nu geen korting van Expedia, na deze reclame-spot 8))
omg :N
Voor 450 tot 550 euro zit je rechtstreeks van AMS op JFK (NYC), directe vlucht, duurt 7.5 uurtjes.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaMorpheus schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:32:
Voor 450 tot 550 euro zit je rechtstreeks van AMS op JFK (NYC), directe vlucht, duurt 7.5 uurtjes.
Disclaimer: ik heb alleen naar KLM gekeken bij de vergelijking, daar deze als enige vliegt vanaf mijn lokale vliegveld in de UK (en dat is belangrijk voor de reistijd en -gemak) :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Niet helemaal vergelijkbaar. Ten eerste koop je je ticked voor een bepaald moment terwijl je de videokaart of laptop gelijk kunt gebruiken. Daarnaast zal een videokaart of laptop altijd in prijs dalen terwijl een ticketprijs ook rustig kan stijgen.

[/miereneukmode]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Lolhozer

Lolhozer

DaMorpheus schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:32:
[...]

[...]

Kun je ook aangeven dan met welke maatschappij je een retour kunt boeken voor €450, want ik heb toch aardig gezocht, maar kon niets vinden.

Waarom? Omdat het kan!!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 18:44

Tourniquet

Hiya, fellas!

Lolhozer schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:54:
[...]

Kun je ook aangeven dan met welke maatschappij je een retour kunt boeken voor €450, want ik heb toch aardig gezocht, maar kon niets vinden.
Welke periode? Want dat is nogal van belang. :P

edit: ik zie nu je eerdere post. Jammergenoeg is dat nu niet meer te achterhalen hoe de prijzen op 7 februari waren.

[ Voor 16% gewijzigd door Tourniquet op 23-04-2008 14:04 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Tourniquet schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:01:
[...]

edit: ik zie nu je eerdere post. Jammergenoeg is dat nu niet meer te achterhalen hoe de prijzen op 7 februari waren.
Ik vlieg altijd met Delta om de maand van AMS naar JFK. Prima service en prijzen.

• Lolhozer

Lolhozer

Tourniquet schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:01:
[...]

Achja, lekker belangerijk, ik ga morgen naar NY, 8) das pas belangerijk.

Waarom? Omdat het kan!!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Veel plezier, lekker weer daar!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DaMorpheus schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:48:
[...]
Jazeker, ik raad altijd Delta aan, zeer goede kwaliteit. Transavia is een van de slechtste maatschappijen, zeer slechte service en personeel....

Bij delta boek ik meestal 2-3 dagen tevoren voor 450 tot 550 euro. Die prijs is gelijk, of je nu 12 maanden of 2 dagen tevoren boekt.
Thank you!!!, dan kan ik met een gerust hart wachten tot Juli/aug wachten met boeken :) Want als ik nu boek voor die data (ga uit van 5 t/m 26 aug), dan ben ik toch zeker 800 euro kwijt. Waar ik ook kijk. Terwijl dit eerder dit jaar nog 450/500 euro was.
Mythrill schreef op woensdag 23 april 2008 @ 09:54:
[...]
Nee niet naar NY, ik vlieg zaterdag naar Valencia (Spanje). Gelukkig is mijn ticket gedeeltelijk gesponsord. En idd een behoorlijk overpriced ticket, maar wil toch wel graag m'n vriendin weer zien. Een andere week dan deze was lastiger geweest, nu hoefde ik maar 2 dagen op te nemen om een hele week vrij te hebben
Ik las gister nog wat interessants over vliegtuigprijzen: http://www.molblog.nl/marketing/6759
Het ligt dus ook sterk aan de vraag, en hoe vroeg je boekt. Ook de dag van de week kan uitmaken. Vrij vergevorderde marktwerking zeg maar.

Want ik begon me weleens af te vragen waarom vliegtuigtickets zo enorm kunnen fluctueren in prijs. Een collega van me werk, is Italiaan, en die vliegt soms voor 20 euro naar Italië (boekt een jaar van tevoren), en soms zo 100 euro. Voor 20 euro kan gewoon NOOIT uit voor een vliegtuigmaatschappij als dit alle stoelen betreft, ook niet als ie er voor 10 euro aan drankjes/eten bijhaalt in het vliegtuig. Maar nou snap ik dus een beetje hoe het zit ;)

Maar ook vliegen naar NY bijvoorbeeld, als je vroeg genoeg bent kost dit 400 euro voor augustus, nu kost dezelfde ticket zo rond 800 euro voor augustus. Verdubbeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 23-04-2008 19:14 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Thetallguy schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:42:
[...]

En dat heeft te maken met Transavia omdat?
Huh? Transavia? Martinair? Te diep in het glaasje gekeken, excuus 8)7

Ioniq 5 P45

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59

Ik vlieg van de zomer naar de States, en KLM is nog niet helemaal bij met de wisselkoers van euro en britse pond, ze houden nog steeds 1 pond = 1.5 euro aan. Ik keek naar een directe vlucht vanuit Schiphol naar de VS en moest dan 950 euro dokken, maar als ik vanuit de UK eerst naar Schiphol vlieg en dan dezelfde vlucht naar de VS ga, dan kost het 600 pond (=780 euro momenteel).

BA heeft anders aanbiedingen voor vanaf 269 pound naar NY, die 600 pound klinkt me als erg veel in de oren. Heb je op Ba.com gekeken?

Of je gaat niet naar NY natuurlijk, kan ook nog..

[ Voor 3% gewijzigd door Saab op 27-04-2008 23:23 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Saab schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:21:
[...]
BA heeft anders aanbiedingen voor vanaf 269 pound naar NY, die 600 pound klinkt me als erg veel in de oren. Heb je op Ba.com gekeken?

Of je gaat niet naar NY natuurlijk, kan ook nog..
Nee, ik ga naar Boston, MA. Enne, BA en Heathrow vermijden is een goede zaak. Ik woon in Norwich, wat een eigen vliegveld heeft en een KLM-hub is. De keuze is dus ruim 3 uur reizen naar Heathrow of Gatwick, of een 15 minuten taxirit naar Norwich Airport en dan via Schiphol te vliegen ;) . Dat heeft natuurlijk beperkingen aangaande de prijs :)

Pagina: 1