• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:33
Ik zit nu al een tijdje met een probleem.

Mijn computer:

Moederbord: Asus M2N-SLI Deluxe
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5600+
Geheugen: 2046MB RAM
Videokaart: NVIDIA GeForce 7900 GT/GTO
Voeding: 450 watt Antec

Als ik mijn moederbord vast maak met afstandsbusjes (Van messing), Start hij niet op.. Ik hoor een soort tik en hij start wel door maar hoor geen piepje.

Wanneer ik mijn moederbord los schroef en iets verschuif, Start hij wonder boven wonder wel gewoon op..?

Heb al een aantal dingen geprobeerd maar kom er zelf niet meer uit ;)

- Maar 4-afstandsbusjes gebruiken, start nog niet op
- Alles eruit op houten blokjes, Doet het perfect!
- Karton eronder, start niet.

Ik gok dat hij ergens kortsluiting maakt, maar zou niet weten waar.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kijk eens of het mobo niet de zijkant van de kast raakt ofzo, of aan de onderkant, kan best zijn dat er een ergens een soldeerpinnetje uitsteekt.

• 0M3G4
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien een heel simpel (stom) idee, maar probeer ergens van die beschermende ringetjes te vinden die je tussen de "torentjes" en het mobo plaatst, zowel aan de boven- als de onderkant, waardoor het niet geleid. Waarschijnlijk heb je in het verleden een keer een schroefje iets te hard aangedraaid waardoor het moederbord ergens beschadigd is geraakt en zodoende kortsluiting maakt door de schroeven heen.

[ Voor 52% gewijzigd door 0M3G4 op 22-04-2008 15:41 ]

• Mags
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-05 16:33
Of even een velletje papier tussen het mobo en de kast, soms is dat al genoeg.

• DeadKnight
Ik zal vanavond eens jullie tips in praktijk brengen. :)

• DeadKnight
Mags schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:40:
Of even een velletje papier tussen het mobo en de kast, soms is dat al genoeg.
*High kick!

Vanwege het weer heb ik er even niks aan gedaan.

Maar heb gister een velletje papier onder mijn moederbord geplaatst en alles weer vast gemaakt.

En.... wonderbaarlijk werkt het perfect! Geen random uitvallen meer! _/-\o_

In elk geval nog bedankt voor de tips!

• stefantriep
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 21:55
Ik heb ook een probleem wat hier op lijkt, de ventilatoren draaien eventjes bij indrukken knop en dan doet ie niks meer. Andere keer blijft alles draaien en lijkt het alsof de stroom er om de 5 sec af gaat. DVD drive gaat dan tikken. Iemand een idee?

Heb nog niet zonder kast geprobeerd overgens, ga ik nog wel doen

[ Voor 11% gewijzigd door stefantriep op 13-05-2008 12:10 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
stefantriep schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:09:
Ik heb ook een probleem wat hier op lijkt, de ventilatoren draaien eventjes bij indrukken knop en dan doet ie niks meer. Andere keer blijft alles draaien en lijkt het alsof de stroom er om de 5 sec af gaat. DVD drive gaat dan tikken. Iemand een idee?

Heb nog niet zonder kast geprobeerd overgens, ga ik nog wel doen
Ik heb te kampen met exact hetzelfde probleem, echter heb ik het alleen als ik aan m'n bak ga klooien (overclocken, extra componenten toevoegen/verwijderen). Vind het zeer merkwaardig en verdenk m'n voeding/mobo er een beetje van. Moet wel zeggen dat een flinke tijd geleden waarschijnlijk een 120GB IDE WD schijf door dit probleem gestorven is (en misschien zelfs ook een reepje Corsair geheugen).

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Kijk met een velletje papier wel uit voor brandgevaar, ik zou het igg. niet zo snel doen en iets zoeken wat iets minder brandbaar id, de achterkant van mijn mobo word altijd gloeiend heet en dat kleine beetje ventilatie dat er nog is kan door dat velletje papier tegengehouden worden.

• stefantriep
Zonder kast was mijn probleem nog niet opgelost. Toch maar een 2e keer terugsturen naar winkel/fabrikant

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 23:45

painkill

Pain(k)(ill)

Ik had dit ook, in de kast werkt het moederbord niet, daarbuiten werkt deze wel, in de winkel hebben ze hem doodverklaard, wat ik niet geloofde, maar omdat ik het onderhand zat was met deze winkel en computer heb ik besloten om een nieuwe pc aan te schaffen, en voor 180 euro was ik weer helemaal up to date :)

Maar het probleem is denk ik ook dat de MOBO schroeven kortsluiting maakte met de kast, ik had er geen tijd voor om het goed na te kijken, maar het verbaasde me wel dat ariane(goor) er 2 weken over deed om erachter te komen dat het niet werktte, terwijl het probleem heel simpel was, het was of een pinnetje in het moederbord, of de schroeven, en ze hebben daar de raarste dingen geprobeerd, nieuwe hd, nieuw geheugen, nieuwe xp.... dus 1 advies, ga niet naar ariane(goor), ze hebben er haast nog minder verstand van dan ik.

Mijn SNES verzameling!

• stefantriep
Ja en dat is het punt, ik ga niet even een nieuw moederbord, geheugen, cpu kopen als ik ook nog een werkende laptop heb, daarnaast heb ik die pc pas 2 jaar
Pagina: 1