Toon posts:

[java] Cachedir in roaming profile voorkomen; hoe via GPO? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten al enige tijd met het probleem dat sun java cached in het profiel van een gebruiker (roaming profile).
En aangezien gebruikers vaak wisselen van vestiging ed willen we de grootte van de profielen zo klein mogelijk houden. Sun java helpt ons hier niet echt bij :)

We hebben wel een tijdelijke oplossing gevonden, welke is als volgt:
We voegen een regel toe aan het 1 van de config files. genaamd deployment.properties (deployment.user.cachedir=c\:\\temp\\cache)

Nu willen we een nieuwe versie van java lanceren via een gpo.

Weet iemand welke instellingen ik moet veranderen in mijn Orca Transform??
Zodat java NOOIT meer cached in onze roaming profiles

Alvast bedankt!!!!

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 23:40

Jake Bullet

Wise Scripter

Ik vrees dat die optie er niet inzit. Een mogelijke oplossing vind je hier:

appdeploy

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; daarnaast past je topic beter in WSS aangezien dit een probleem is wat dichter bij je OS ligt en daarnaast meer met de server dan de client kant te maken heeft

Cache sun java > [java] Cachedir in roaming profile voorkomen; hoe via GPO? *
CSA > WSS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
@t Jake. Die oplossing was bij ons idd al bekend. Ik zou evt de deployment.properties nog op system level kunnen gaan gebruiken. Maar dit heeft niet echt de voorkeur. Daarnaast kom ik dan misschien in de knoop met lokale rechten.

@t spider. Topictitel zo idd duidelijker > DankU!

Ik denk dat meer systeembeheerders hetzelfde probleem moeten hebben of gehad hebben.
(Kan me niet voorstellen dat men de profielen onnodig groot wil hebben.)

Met zo'n transform bestand icm een msi is het supersimpel om wijzigingen aan je te deployen app mee te geven. Echter vooralsnog onduidelijk welke instellingen ik moet verrichten om van die profile cache af te komen......

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Is activesetup niks voor je? Maak een scriptje die checkt of de cache regel goed staat, zo niet, pas fff aan. Zo'n script kan je ook eventueel in de run key gooien. Ik heb zoiets wel eens gemaakt voor proxyinstellingen, werkte prima.

@spider
ik vind dit topic niet in wss horen aangezien het om de client gaat ;) Dat de TS een GPO gebruikt boeit verder niet...

Verwijderd

Topicstarter
Activesetup niet interessant voor mij...
Maar nu een vraag aan jou. waarom activesetup voor proxyinstellingen en geen GPO?

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Ah ja, proxyinstellingen was voor de javaclient dus :) In die bepaalde omgeving was dat nodig, normaal gesproken kies je voor de internet explorer settings overnemen oid

Activesetup niet interessant? Het kan echt niet met alleen een property in de mst hoor. Sun java is nou niet echt een schoolvoorbeeld van een mooie msi.

Verwijderd

Topicstarter
Weet dat er vast meer goede oplossingen zijn.. Maar totnogtoe geen goede oplossingen gevonden voor ons....

Deployment.properties > lokaal = in huidige situatie nog niet mogelijk
Juiste deployment.properties kopieeren dmv batch bij login oid > workarround.

Wil gewoon een degelijke oplossing.... Lijkt me logisch toch?

• Jake Bullet

Jake Bullet

Wise Scripter

Installeer je per user of per machine? Als je per user installeert, kan je de deployment.properties in je mst meenemen of met een custom action in het profiel de regels wegschrijft in dit bestand. Per machine wordt lastiger omdat je helemaal geen advertising punt hebt met deze msi zodat selfrepair niet gaat lukken.

Mogelijkheden genoeg dus. Succes.
Pagina: 1