[Cisco] VPN Client + .PCF bestand automatisch installeren

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 19:07
Hier op de Hogeschool kan je alleen gebruik maken van de AP's als je inloged met de Cisco VPN client. Op het moment installeert de "servicedesk" hier deze door een CD in de machine te doen, client installeren, herstarten en dan het .PCF profiel importeren (wist niet dat ze dit ook deden) en dit kost veel tijd.

Mijn idee was dus om een automatische installer te maken (op een U3 stick met autostart) die de VPN Client installeert + het .PCF profiel en (indien mogelijk) ook een shortcut op het bureaublad maakt naar de VPN Client.

Iemand hier ervaring mee?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Geen ervaring, maar wat heeft het installeren van software met Netwerken te maken :?
Anders dan dat de VPN software natuurlijk wat met Netwerken te maken heeft ;)

Ik denk dat je beter in WOS kan kijken aangezie de primaire vraag over de installatie gaat.. >> Move naar WOS

[ Voor 37% gewijzigd door Equator op 22-04-2008 15:21 ]

• Uberprutser
Equator schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:19:
Geen ervaring, maar wat heeft het installeren van software met Netwerken te maken :?
Ehh... Soms ben ik wat chaotisch sorry :$

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ballebek schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:59:
Mijn idee was dus om een automatische installer te maken (op een U3 stick met autostart) die de VPN Client installeert + het .PCF profiel en (indien mogelijk) ook een shortcut op het bureaublad maakt naar de VPN Client.
En zelfs dat is geen OS functie, en kan je oplossen door te gaan [search=packagen van software] :)

Het meenemen van het profile kan je in je setup scripts verwerken - en er zijn een aantal installer wrappers waar je dat mee kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
PCF-file in de zip-file of directory zetten van waaruit je hem installeerd, dan wordt ie vanzelf geladen, na installatie... 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Kosh66 op 23-04-2008 11:02 ]

• Uberprutser
Kosh66 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 10:53:
PCF-file in de zip-file of directory zetten van waaruit je hem installeerd, dan wordt ie vanzelf geladen, na installatie... 8)
Ha! Kwam er net toevallig achter dat dat ook werkt :)
Ben al een stuk verder installer gemaakt met answerfile die vrijwel perfect werkt (alleen nog op restart klikken dat is het).

Pagina: 1