Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Verwisselen vensters *

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

• AndreasDH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-11-2016
Hallo,

voor het vak programmeren moet ik een programma maken (Galgje).

ik zit namelijk met het probleem dat ik moet veranderen van venster. De ene moet zichtbaar zijn, het oude venster moet verborgen zijn. Nu had ik graag geweten hoe je dat deed. Het is de bedoeling dat je als je op een knop drukt op het hoofdscherm een nieuw venster krijgt met de keuze mogelijkheden voor een nieuw spel. Op dat venster van nieuw spel staat er ook een knop om terug te keren naar het hoofdscherm.
Het is niet de bedoeling dat iedere keer dat je op de knop drukt een nieuw object aangemaakt wordt, het moet iedere keer hetzelfde object zijn. Ik had al iets gehoord van een Singleton klasse, maar ik weet niet hoe ik daar mee moet omgaan en waar ik dat moet plaatsen.
Het is dus de bedoeling dat elk scherm een naam krijgt en verder kan gebruikt worden in het programma.

De taal waarin het geschreven moet worden is C#, dit gebeurt in Visual Studio 2005 Pro, met Windows Forms.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Gtzz Andreas

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb even "DRINGEND" uit je topictitle gesloopt; als je achterloopt met je huiswerk is dat je eigen probleem en had je maar op tijd moeten beginnen; daar gaan wij heus niet harder voor rennen ;)
Verder wil ik je adviseren even in onze Programming Beleid Quickstart te kijken; daarin zul je lezen dat we toch écht wat meer inzet verwachten dan dit.

En wat staat er in je lesstof hierover? Wat zegt je leerkracht als je hier een vraag over stelt? Er zal toch wel iets behandeld zijn?

Verder is het dus niet de bedoeling dat je een topic opent met "dit is wat ik wel, en hoe moet dat?"; laat op z'n minst wat concrete informatie doorschemeren van wat je al hebt geprobeerd, wat er niet werkt, wat je al gezocht en gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

Tipje dan toch nog: je kunt gewoon referenties van forms doorgeven aan andere forms ;)

Desalniettemin: van harte welkom en veel plezier hier op GoT gewenst ;) :w

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 22-04-2008 14:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.