Instelling wijzigen zonder beeld

Pagina: 1
Acties:

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:49
Beste,

Tijdje geleden heb ik een lcd scherm 32" van samsung gekocht. Nou tracht ik deze aan te sluiten op mijn computer met fx5200 via dvi -> hdmi. Alle mogelijkheden geprobeerd maar ik kreeg het niet aan de praat.

Ondertussen heb ik de kabel teruggebracht maar zo dom als een mens kan zijn staat mijn instelling nog op de tweede monitor in het nvdia configuratiescherm. Deze monitor bestaat niet en krijg na het windows opstart scherm dan ook zwart beeld. Mijn moederboard beschikt niet over onboard video.

Is er nog een manier om dit terug te zetten zonder beeld?!

[ Voor 4% gewijzigd door Deef_K op 22-04-2008 14:19 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Via Safe Mode (net voor opstarten Windows F5 drukken)?

LinkedIn WoT Cash Converter

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
PcDealer schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:19:
Via Safe Mode (net voor opstarten Windows F5 drukken)?
F8!!!

Maar dat zou idd moeten werken. Gewoon je desktop properties openen in safe mode, reso wijzigen, toepassen klikken, en opnieuw opstarten.

• Deef_K
Via veilige modus kan ik helaas mijn nvidia configuratie programma niet starten in het configuratiescherm. Tevens zie ik hem ook niet rechtsonderin naast alle andere opstartprogramma's staan....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Neefdave schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:29:
Via veilige modus kan ik helaas mijn nvidia configuratie programma niet starten in het configuratiescherm. Tevens zie ik hem ook niet rechtsonderin naast alle andere opstartprogramma's staan....
Er zijn nog meer opties behalve de software van Nvidia...

"Display" in Control Panel screen bijvoorbeeld.

• wasted247
Je moet idd gewoon rechtermuisknop op je bureaublad doen, dan eigenschappen. Waarom zou je dit via het NVidia control panel moeten doen. Gewoon via de windows settings dus...

De reden dat je het NVidia control panel niet ziet is dat de driver niet geladen wordt.
(oftwel: safemode ;))

• Deef_K
Maar via rechtermuisknop eigenschappen kan ik nergens iets aanvinken wat mijn primaire beeld moet zijn. En wat de invoer is. Via het nvidia programma kon dit wel.

• wasted247
Als het goed is staat er bij je eerste monitor reeds:

Gebruik dit scherm als mijn primaire monitor.

Je hoeft hier in principe enkel iets te wijzigen en het toe te passen. Kom je hier verder niet uit kun je altijd nog je Nvidia driver er af knikkeren, opnieuw opstarten en weer installeren.

Verwijderd

Dit heb ik ook ooit een keer gehad. Mijn oplossing:

- In safe mode opstarten.
- Je videodriver deinstalleren. (device manager->display driver verwijderen)
- rebooten in normale modus en je video driver opnieuw installeren.

• Deef_K
Ik denk dat ik je laatste optie doe want "Gebruik dit scherm als mij primaire monitor." kan ik nergens terugvinden. Heb nog steeds zwart beeld na het windows logo. Ga nu de drivers verwijderen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:38:
Dit heb ik ook ooit een keer gehad. Mijn oplossing:

- In safe mode opstarten.
- Je videodriver deinstalleren. (device manager->display driver verwijderen)
- rebooten in normale modus en je video driver opnieuw installeren.
Beetje omslachtig niet? Resolutie in Safe Mode is m.i. voldoende.

• wasted247
Pssst:
http://img254.imageshack.us/img254/9929/18744171jc9.gif

Maar ga maar voor de laatste optie idd. Scheelt een hoop frustratie :P

@PcDealer, True, maar hij kan t allemaal niet vinden...

[ Voor 17% gewijzigd door wasted247 op 22-04-2008 14:42 ]

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
En de rede dat jou Kaart geen beeld geeft is volgens mij de HDCP protectie dat jou videokaart niet ondersteunt (je tv wel waarschijnlijk)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

@ boot F8 -> windows opstarten in VGA mode (niet SAVE MODE)
dan staat de desktop resolutie netjes op 640*480 of 800*600

[ Voor 47% gewijzigd door ThaHandy op 22-04-2008 14:44 ]

• wasted247
Sqorpius schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:43:
En de rede dat jou Kaart geen beeld geeft is volgens mij de HDCP protectie dat jou videokaart niet ondersteunt (je tv wel waarschijnlijk)
Hij heeftd e TV reeds terug gebracht, maar zn instellingen niet terug gezet, zn huidige monitor pikt de reso van zn TV niet. HDCP is enkel voor films etc...

• Deef_K
Het is al opgelost. Ben weer "live" om het maar zo te zeggen.
De reden waarom de dvi -> hdmi niet werkte was voor mij een grote vraagteken. Ook ik dacht dat het aan mijn videokaart moest liggen omdat deze geen HDCP protectie ondersteunde.
Kan iemand dit bevestigen?!

@wasted247,
heb de tv niet teruggebracht, alleen de kabel. Het gaat om deze tv Samsung LE32S81B

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:40
Neefdave schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:50:
Het is al opgelost. Ben weer "live" om het maar zo te zeggen.
De reden waarom de dvi -> hdmi niet werkte was voor mij een grote vraagteken. Ook ik dacht dat het aan mijn videokaart moest liggen omdat deze geen HDCP protectie ondersteunde.
Kan iemand dit bevestigen?!

@wasted247,
heb de tv niet teruggebracht, alleen de kabel. Het gaat om deze tv Samsung LE32S81B
DVD/HDMI verlooptje en een hdmi kabel kopen :)

DVI/HDMI verloopje vanaf je tv gaat niet werken die is niet bedoeld voor aan de PC te sluiten
de VGA of HDMI poorten op de tv wel vandaar het nooit gaat lukken

Had het zelfde probleem namelijk

1) Verloopje DVI/HDMI op me videokaart gezet een hdmi kabel erop naar me tv en gelijk beeld :D

• wasted247
HDCP mag er niet voor zorgen dat je totaal geen beeld krijgt... Ik heb zelf ook lang zat met een Asus V9550 (toen bestond HDCP nog niet eens) aan een Sharp 37" HDCP lcd gehangen.

Enkel de film zou niet moeten afspelen zonder HDCP je zou wel gewoon desktop beeld moeten krijgen.

Miscchien was het een kwestie van de verkeerde reso op de PC, ofwel een verkeerde instelling op de TV. Weet in ieder geval dat ik er redelijk wat uurtjes mee zoet ben geweest toentertijd.

• Deef_K
@Mektheb,

Lijkt me nogal een duurdere oplossing dan een gewone dvi -> hdmi kabel. Een beetje dvi -> hdmi kabel kost 20euro.

edit: waarom is er voor dit probleem geen centraal topic :p

[ Voor 22% gewijzigd door Deef_K op 22-04-2008 14:57 . Reden: centraal topic?! ]

• wasted247
Mektheb schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:54:
[...]
DVD/HDMI verlooptje en een hdmi kabel kopen :)
DVI/HDMI verloopje vanaf je tv gaat niet werken die is niet bedoeld voor aan de PC te sluiten
de VGA of HDMI poorten op de tv wel vandaar het nooit gaat lukken
Had het zelfde probleem namelijk
1) Verloopje DVI/HDMI op me videokaart gezet een hdmi kabel erop naar me tv en gelijk beeld :D
Wat bedoel je precies, de 2 dingen die jij beschrijft zijn hetzelfde. DVI is HDMI, enkel met een ander stekkertje en extra baantjes voor het geluid. Of je nou een:

DVI - DVI/HDMI verloopje - HDMI kabel - HDMI aansluiting
DVI - DVI / HDMI kabel - HDMI aansluiting
DVI - DVI kabel - DVI/HDMI verloopje - HDMI aansluiting

hebt. Het is allemaal hetzelfde digitale signaal. Ben het er mee eens dat er een hoop onduidelijkheid omheen bestaat, maar efin, dat terzijde.

Feit is nu eenmaal dat het hetzelfde is.

En een centraal toipic zou idd misschien fijn zijn. Ik heb me iig toentertijd rot gezot naar info, helmaal gezien je dood gegooid wordt met verschillende aansluitingen.

• Mektheb
Ja dat snap ik :)

Maar een DVI/HDMI vanaf je PC naar je tv werkt wel maar de DVI poort op je TV is niet geschikt voor communicatie met je PC staat ook in je Samsung handleiding :)

• wasted247
Mektheb schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:10:
Ja dat snap ik :)

Maar een DVI/HDMI vanaf je PC naar je tv werkt wel maar de DVI poort op je TV is niet geschikt voor communicatie met je PC staat ook in je Samsung handleiding :)
Kan me dr niets bij voorstellen! Maar goed, heb zelf geen Samsung, dus als het in de handleiding staat... Gelukkig zijn op mijn Sharp alle poorten gewoon te gebruiken en aan te sluiten...

Rare gasten, daar bij Samsung.

• Mektheb
wasted247 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:20:
[...]

Kan me dr niets bij voorstellen! Maar goed, heb zelf geen Samsung, dus als het in de handleiding staat... Gelukkig zijn op mijn Sharp alle poorten gewoon te gebruiken en aan te sluiten...

Rare gasten, daar bij Samsung.
Kan zijn het niet voor allemaal zo is hoor, maar bij mijn Samsung Le40r81b kon dit niet had het ook het verloopje gekocht van dvi naar hdmi kabel en aangesloten op me pc etc gebeurde niks,

( en ja ik weet wel hoe het werkt heb niks fout gedaan )

Daarna Samsung gebeld en die zeiden me gewoon recht toe recht aan dat deze daar niet voor geschikt was toen zei ik nog waarom zit die erop dan ?, antwoord was dan kan je zo'n verloop je als je nu hebt gekocht gebruiken voor je DVD speler of voor je spelcomputer dat doet het wel....

Raar ? ja....

Geloven doe ik het nog steeds niet helemaal waarom me DVD speler wel maar me PC niet moet allebei beeld weergeven dus een verklaring heb ik er niet voor

Maar er staat wel degelijk ergens in de handleding of op de Website ergens iets over die DVI ergens voor is gemaakt maar niet voor communicatie met de tv

En het 2e probleem ik had was de verschillende soorten DVI die er zijn ...
Afbeeldingslocatie: http://www.avblog.nl/woordenboek/wp-content/uploads/DVI-connectors.jpg

En geloof samsung op hun tv's DVI-D gebruikt
Pagina: 1