MEEHH!!!!
welk soort Catalyst ? CatOS of IOS gebaseerde doos ?
Ik dacht niet dat het mogelijk is voor 1 van beiden om dit direct af te leiden
Catalyst 3560 of de andere kant, een Catalyst 6506.. IOS dusjvanhambelgium schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:03:
welk soort Catalyst ? CatOS of IOS gebaseerde doos ?
MEEHH!!!!
Nope, ga je niet van de switch kunnen afplukken voor individuele poorten naar wat ik kan vinden.
Moet je eerder op een management-station verzamelen door telkens te pollen en daar heb je wel historiek. Op de console zelf geef ik je weinig kans.
Je zou wel kunnen zien hoelang een interface DOWN is (door vb de last-output te bekijken, doch als ik me niet vergist enkel voor process-switching en niet voor geavanceerdere fast-switching toestanden)
Moet je eerder op een management-station verzamelen door telkens te pollen en daar heb je wel historiek. Op de console zelf geef ik je weinig kans.
Je zou wel kunnen zien hoelang een interface DOWN is (door vb de last-output te bekijken, doch als ik me niet vergist enkel voor process-switching en niet voor geavanceerdere fast-switching toestanden)
Dat is het puntjvanhambelgium schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:56:
Nope, ga je niet van de switch kunnen afplukken voor individuele poorten naar wat ik kan vinden.
En last-in/output is een optie als de interface nog steeds platligt, maar dat is niet zo helaas. Ik heb nu dus geen enkele manier om te achterhalen of de interface echt plat is gegaan en zo ja, waarom...
Ik ga nog wel even verder stoeien, ff kijken of ik nog wat aan loggen binnen IOS kan doen.
MEEHH!!!!
Uiteraard met logging kan je die dingen wel opvangen.
Gewoon de juiste loglevels instellen en desnoods via SYSLOG naar uw management station laten komen (als udp of tcp syslog versie)
ALS een interface down ging of een "glitch" heeft gehad zou de juiste logging wel iets laten zien denk ik..maar da's een beetje experimenteren want je wil niet de switch heel de tijd véééél logging laten uitspuwen...
Gewoon de juiste loglevels instellen en desnoods via SYSLOG naar uw management station laten komen (als udp of tcp syslog versie)
ALS een interface down ging of een "glitch" heeft gehad zou de juiste logging wel iets laten zien denk ik..maar da's een beetje experimenteren want je wil niet de switch heel de tijd véééél logging laten uitspuwen...
Ik laat nu inderdaad de UPDOWN traps loggen naar een syslog server. In het vorige pand (oude netwerk) had ik dit wel geconfigureerd. Met het nieuwe netwerk in het nieuwe pand nu toch ook maar weer ingesteldjvanhambelgium schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:40:
Uiteraard met logging kan je die dingen wel opvangen.
MEEHH!!!!
Pagina: 1