Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke serverside scripting taal? *

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben voormalig (classic) asp webdeveloper en wil me na een aantal jaar weer bezig gaan houden met hobby / freelance webdevelopment.

Nu zit ik de kijken in welke taal ik me zal verdiepen.
ASP vond ik een erg relaxte taal omdat het erg makkelijk is alleen vond ik het 2 nadelen hebben:
1) OO is niet goed of volledig geimplementeerd.
2) Het is niet compileerbaar. Als je je applicatie op je server neerzet dan kan je klant bij je sourcecode en das niet wat je wil.

Dus de nieuwe taal waar ik me in wil verdiepen moet dus OO zijn en liefs compilable.

Ik zit dus te denken aan C#. Hoor er wel goede verhalen over maar ben zelf niet zo fan van het .Net gebeuren.

Ik hoor ook goede verhalen over Python en Ruby maar heb er zelf niet zo'n ervaring mee.

Iemand wel?

Later,

Bart :)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:50

Tjark

DON'T PANIC

Je bedoelt dus serverside...

*insert signature here

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
C#.NET is een geschikte kandidaat naar mijn mening. Zeer OO en compilable.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Compatible? Compatible met wat?
compilable, TeeDee, compilable

Ik zou zeggen: gooi eens een blik op de search.
Veel van dit soort topics lopen uit op een opsomming van, welles <> nietes en uiteindelijk een slotje.

Trouwens, en nu laat ik me ook een reactie ontlokken, waarom ben je geen fan van .Net?

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 22-04-2008 13:12 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TeeDee schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:11:
Compatible? Compatible met wat?

Ik zou zeggen: gooi eens een blik op de search.
Veel van dit soort topics lopen uit op een opsomming van, welles <> nietes en uiteindelijk een slotje.
Juist. Er zijn -tig talen en die hebben elk hun pro's en cons. De één zweert bij PHP, de ander Ruby en weer een ander bij C# of VB.Net. Dit besluit zul je zelf op basis van je eigen criteria moeten maken. Verdiep je eens in de materie, speel met het 1 en ander en maak dan een keuze. Meer dan dat kunnen wij hier ook niet voor je betekenen en een opsomtopic met serverside talen is ook zo nutteloos, zeker als er al leuke lijsten beschikbaar zijn: Wikipedia: List of web application frameworks / Wikipedia: Server-side scripting .

edit:

Ah, ik zie dat je nieuw bent hier; in dat geval is het misschien handig om even onze Programming Beleid Quickstart door te nemen alvorens je een nieuw topic opent ;)
Desalniettemin van harte welkom hier en veel plezier gewenst! :w

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 22-04-2008 13:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.