Mijn vriendin heeft helaas via msn een trojan opgelopen.
Ik heb ook dat bericht ontvangen via msn er stond iets in van , www.microsoft.myphoto@#.blablablalbla
Ik had gelijk door dat het om een virus/trojan ging en het msn venster afgesloten en de persoon in kwestie geblokkerd.
Maar helaas heeft mijn vriendin dat dus waarschijnlijk wel aangeklikt, waardoor haar pc besmet is.
Nu heeft xs4all het hele internet geblokkeerd.
Ik heb de trojan verwijderd uit de windows\system32 map
het bestand had een hele vage naam , zoiets als ~`$%^&~~@#$@#^$&$%&$@!!~~
In windows kon ik dat natuurlijk niet verwijderen , en zelfs in veilige modus kon ik het niet verwijderen.
Dus heb ik de ultimate boot disk geladen en daarmee dat bestand verwijderd.
Tevens ben ik aan het scannen op dit ogenblik, en ik wacht op de test resultaten.
Want ik heb nu dat ene raar bestand verwijderd, die stond ook in msconfig startup.
Nu vraag ik me dus af, heb ik nu het gehele trojan verwijderd of slecht 1 deel.
Zijn er nu meer mensen die deze trojan ontvangen hebben ?
Weet iemand de naam, en of er al een speciale remove tool is.
Ik heb ook dat bericht ontvangen via msn er stond iets in van , www.microsoft.myphoto@#.blablablalbla
Ik had gelijk door dat het om een virus/trojan ging en het msn venster afgesloten en de persoon in kwestie geblokkerd.
Maar helaas heeft mijn vriendin dat dus waarschijnlijk wel aangeklikt, waardoor haar pc besmet is.
Nu heeft xs4all het hele internet geblokkeerd.
Ik heb de trojan verwijderd uit de windows\system32 map
het bestand had een hele vage naam , zoiets als ~`$%^&~~@#$@#^$&$%&$@!!~~
In windows kon ik dat natuurlijk niet verwijderen , en zelfs in veilige modus kon ik het niet verwijderen.
Dus heb ik de ultimate boot disk geladen en daarmee dat bestand verwijderd.
Tevens ben ik aan het scannen op dit ogenblik, en ik wacht op de test resultaten.
Want ik heb nu dat ene raar bestand verwijderd, die stond ook in msconfig startup.
Nu vraag ik me dus af, heb ik nu het gehele trojan verwijderd of slecht 1 deel.
Zijn er nu meer mensen die deze trojan ontvangen hebben ?
Weet iemand de naam, en of er al een speciale remove tool is.
[ Voor 8% gewijzigd door Revocx op 22-04-2008 11:57 ]