Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwste msn trojan virus

Pagina: 1
Acties:

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn vriendin heeft helaas via msn een trojan opgelopen.
Ik heb ook dat bericht ontvangen via msn er stond iets in van , www.microsoft.myphoto@#.blablablalbla
Ik had gelijk door dat het om een virus/trojan ging en het msn venster afgesloten en de persoon in kwestie geblokkerd.
Maar helaas heeft mijn vriendin dat dus waarschijnlijk wel aangeklikt, waardoor haar pc besmet is.

Nu heeft xs4all het hele internet geblokkeerd.
Ik heb de trojan verwijderd uit de windows\system32 map
het bestand had een hele vage naam , zoiets als ~`$%^&~~@#$@#^$&$%&$@!!~~
In windows kon ik dat natuurlijk niet verwijderen , en zelfs in veilige modus kon ik het niet verwijderen.
Dus heb ik de ultimate boot disk geladen en daarmee dat bestand verwijderd.
Tevens ben ik aan het scannen op dit ogenblik, en ik wacht op de test resultaten.

Want ik heb nu dat ene raar bestand verwijderd, die stond ook in msconfig startup.
Nu vraag ik me dus af, heb ik nu het gehele trojan verwijderd of slecht 1 deel.

Zijn er nu meer mensen die deze trojan ontvangen hebben ?
Weet iemand de naam, en of er al een speciale remove tool is.

[ Voor 8% gewijzigd door Revocx op 22-04-2008 11:57 ]

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Wat zegt een virus scan ?
Wat voor een trojan / virus betreft het ?

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Virus scan is nog niet klaar, tot nu heeft hij niks gevondne.
Ik weet niet om welk virus of trojan gaat, anders kon ik via google de juiste verwijderings methode of advies opvolgen

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ga gewoon scannen met online tools anders kijken of die wat vinden , En kijk is met prevx csi

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:08
heeft xs4all, jullie eerst niet op de hoogte gesteld van de blokkering?
want het lijkt me nogal een zware maatregel, als je voip hebt, kan je gelijk niet meer bellen.
kijk hier http://www.virusalert.nl/ eens voor de naam en verwijdering van de msn trojan.

[ Voor 3% gewijzigd door thefxr op 30-04-2008 22:46 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
thefxr schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:34:
want het lijkt me nogal een zware maatregel, als je voip hebt, kan je gelijk niet meer bellen.
kijk hier http://www.virusalert.nl/ eens voor de naam van de msn trojan.
Ik vind het geen zware maatregel. Crap die via msn wordt verstuurd zijn doorgaans programmaatjes die je pc via IRC of iets dergelijken laten connecten met iemand om daarna een DDoS uit te voeren. Anderen hebben hier dus last van, en ik vind het een goede maatregel van XS4ALL, zouden meer providers moeten doen. Mensen die niet met de PC om kunnen gaan gewoon van het internet weren, net zo lang tot ze hun PC weer in orde hebben.

Als het een zelfgemaakt tooltje is, wat mij waarschijnlijk lijkt is er een aardige kans dat virusscanners hem niet vinden.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

thefxr schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:34:
kijk hier http://www.virusalert.nl/ eens voor de naam van de msn trojan.
offtopic:
Persoonlijk ben ik juist voor een blokkering vanuit de provider in dit soort gevallen.
Het gebeurd namelijk maar al te vaak dat mensen het wekenlang niet doorhebben dat hun computer miljoenen spam mails en virussen staat te verpreiden en binnen 2 weken dé spin in een ingewikkeld distributienetwerk is geworden.
Als de provider je internet meteen afknijpt, gaat er ook meteen een lampje bij de gebruiker branden en kan hij of zij de juiste aktie ondernemen.
Van mij mogen alle providers zo reageren. Zou een hoop gedonder en dataverkeer op internet schelen.

KPN heeft bij mij een keer alleen uitgaande mail geblokkeerd. Doordat ik een configuratie fout had gemaakt in een fileserver, ging die elke x minuten e-mailen naar een niet bestaand mail adres. Aangezien je dan (kennelijk) al snel als spammer word aagezien kon ik binnen enkele uren helemaal niet meer e-mailen vanaf huis. En terecht. Via een speciale website kon ik aangeven dat ik het probleem heb opgelost en kon ik weer mailen. Best mooi.

Alles kan stuk.

• thefxr
leonpwner1 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:40:
[...]

Ik vind het geen zware maatregel. Crap die via msn wordt verstuurd zijn doorgaans programmaatjes die je pc via IRC of iets dergelijken laten connecten met iemand om daarna een DDoS uit te voeren. Anderen hebben hier dus last van, en ik vind het een goede maatregel van XS4ALL, zouden meer providers moeten doen. Mensen die niet met de PC om kunnen gaan gewoon van het internet weren, net zo lang tot ze hun PC weer in orde hebben.

Als het een zelfgemaakt tooltje is, wat mij waarschijnlijk lijkt is er een aardige kans dat virusscanners hem niet vinden.
absoluut niet mee eens, dat moet het al weken aanstaan ofzo,maar als je wordt afgesloten van het internet, heb je ook geen mogenlijkheden meer om info te krijgen wat er met je pc aan de hand is of hier om hulp te vragen.
jij bent nogal altijd de KLANT die betaald aan een provider. ;)

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Voor het een discussie wordt over of het wel of niet goed is dat je afgesloten bent.
Als het goed is ben je nu bij Xs4All in een walled-garden terecht gekomen. Je kunt nogsteeds updates van windows binnen halen, bij de anti virus leveranciers komen etc. Als het goed is moet je daar mee je compu kunnen schoon maken.
Mijn ervaring is dat ze bij Xs ook bereidt zijn je te helpen!

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
thefxr schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:50:
[...]

absoluut niet mee eens, dat moet het al weken aanstaan ofzo,maar als je wordt afgesloten van het internet, heb je ook geen mogenlijkheden meer om info te krijgen wat er met je pc aan de hand is of hier om hulp te vragen.
Hulp vragen kan ook aan een helpdesk, je hebt vast een mobiele telefoon en een telefoonboek in huis nietwaar?
jij bent nogal altijd de KLANT die betaald aan een provider. ;)
So what, ik betaal ook belasting, maar mag ik daardoor andere mensen lastig gaan vallen door dingen naar ze te gooien op straat? Bedrijven kost het miljoenen als hun website ge-DDoS'd wordt voor een dag of meerdere dagen, daar is die 25 euro die jij per maand betaalt niets bij.

• thefxr
ik ga niet meer offtopic, ik heb mijn mening gegeven.

[ Voor 84% gewijzigd door thefxr op 30-04-2008 23:15 ]

Pagina: 1