Toon posts:

VPN client met VPN verbinding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om im te bellen bij klanten, zet ik eerst een VPN verbinding op, en daarna een RDP conectie naar de desbetreffende server. Dit zijn iedere keer 2 stappen. is er een mogelijkheid met 1 druk op de knop, eerst een VPN verbinding op te zetten en daarna gelijk de RDP sessie van de server krijgt ?

Ik heb voor een aantal klanten een script gemaakt met rasdial en daarna mstsc maar dit is niet echt een mooie oplossing.

Iemand een idee ?

Verwijderd

Geen idee welke soort VPN client je gebruikt, maar bij de Cisco/Juniper cliënt kun je interesting traffic defineren. Zodra iets (bijv MSTSC) een verbinding wil maken naar een IP adres dat binnen dat interesting traffic valt maakt de VPN client automatisch de verbinding (mits alles natuurlijk goed geconfigureerd is) en start de RDP sessie vanzelf.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Voorheen gebruikte ik de Connection Manager Administration Kit (CMAK) voor het aanmaken van vooraf gedefinieerde VPN verbindingen (service profielen) waarbij ook aangegeven kon worden wat voor programma er gestart moest worden na het succesvol verbinding maken.
Als je hier dan een *.rdp bestand specificeerde dan kreeg je gelijk de Remote Desktop login na het opbouwen van de VPN.

Allicht dat dit een goed te gebruiken oplossing voor je is?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, zoals gezegd, dat ligt natuurlijk aan de VPN software.

Sommige clients kan je automatisch een bepaald script laten starten als de verbinding staat, en andere clients kan je automatisch een verbinding laten maken als jij je RDP sessie opstart.

Maar dat had je zelf ook wel uit kunnen vinden lijkt me.. Verder heeft dit natuurlijk niet met Professional Networking & Servers te maken..

Och, welkom op GoT TOMSTER

Helaas voor jou is PNS (het subforum waar je hier zit) niet bedoeld voor dit soort topics. PNS is meer voor de geavanceerde Netwerk en Server problemen.

Misschien kan ik je topic beter in WOS plaatsen, daar hoort dit topic meer thuis.

Nog veel plezier op GoT :)

[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 22-04-2008 13:56 ]